اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950908191595793

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد

آماده سازی پرونده 3 اثر تاریخی برای ثبت در یونسکو

کد: 13950908191595793

https://goo.gl/oeg00t

، تهران , (اخبار رسمی): پرونده 3 اثر تاریخی استان کرمان جهت ثبت در فهرست میراث جهانی در حال اماده سازی است

آماده سازی پرونده 3 اثر تاریخی برای ثبت در یونسکو

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، محمود وفایی،مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان این خبر را  اعلام  کرد و گفت: ارگ تاریخی بم یکی از شاخص ترین آثار تاریخی است که در هر برهه از زمان معرف این استان در بین گردشگران خارجی بوده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای بیشترین آثار تاریخی و طبیعی ثبت جهانی در کشور است،ادامه داد:در کنار این آثار ثبت جهانی، این استان از 7 هزار اثر شناحته شده و 700 اثر ثبت ملی بهره می برد که هرکدام از انها به تنهایی می تواند گردشگران بسیاری با سلایق مختلف را به سوی خود سوق دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان به محوطه های باستانی این استان از جمله کنارصندل جیرفت اشاره کرد و گفت: طبق کاوشهای انجام شده و کشف آثار مختلف در این محوطه، باستانشناسان ایرانی و خارجی بر وجود نشانه هایی از اولین تمدن بشری  در این منطقه صحه گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان به استان چهار اقلیم مشهور است،افزود: در این استان می توان دو منطقه گرم ( گندم بریان) و سرد (سیرچ) را در فاصله 25 کیلومتری  از یکدیگر تجربه کرد.

وفایی به برگزاری اولین اولترا ماراتن ایران در کویر لوت با حضور 40 دونده مطرح جهان در اردیبشهت ماه سالجاری، اشاره کرد و گفت: این اولترا ماراتن اولین تجربه کشور ایران در این زمینه بود که بزودی مسابقات جهانی موتور سواری و دوچرخه سواری با همکاری یک موسسه ورزشی در کشور استرالیا در بیابان لوت و منطقه کلوت ها برگزار می شود.

وی با اشاره راه اندازی پیست اسکی، احداث هتل و مجموعه های گردشگری توسط یک سرمایه گذار ایرانی و بومی در منطقه هنزا ادامه  داد: این پروژه بزرگ پس از اخذ مجوزات لازم با سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد تومان اجرامی شود.

وفایی با بیان اینکه  اینکه استان کرمان دارای 12 قله بالای 4 هزار متر است،افزود: قله هزار چهارمین قله ایران است که دارای هزار گونه گیاه دارویی است. در کنار جاذبه هایی که عنوان شد صنایع دستی کرمان از جمله پته وگلیم که بزودی جهانی نیز خواهند شد، را می توان معرف این استان در بین گردشگران داخلی و خارجی دانست.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان استفاده از شبکه های مجازی وسایت های اینترنتی را راهی مناسب جهت معرفی استان کرمان به گردشگران خارجی دانست و گفت: با توجه به اینکه اکثر گردشگران کرمانی از کشورهای اروپایی  هستند شرکت در نمایشگاههای بین المللی از جمله کشورهای اروپایی و اسیای غربی در دستور کار است.

وفایی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساختهای گردشگری، برگزاری جشنواره های داخلی، بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی  و توسعه خانه های بوم گردی و سنتی در بافت تاریخی شهرها در راستای آماده سازی زمینه های لازم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان کرمان  است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی