اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950910192685730

مدیر فوریت های پزشکی مشهد عنوان کرد

آماده باش 177 پایگاه اورژانس برای ارایه خدمات

کد: 13950910192685730

https://goo.gl/bRKAFp

، تهران , (اخبار رسمی): در استان خراسان رضوی, از دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و تربت جام در مجموع 177 پایگاه شامل :76 پایگاه شهری و 101 پایگاه جاده ای به صورت 24 ساعته به زائران ارائه می دهند.

آماده باش 177 پایگاه اورژانس برای ارایه خدمات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،رضا وفایی نژاد،مدیر فوریت های پزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت:در مجموع لجستیک ما، 191 آمبولانس فعال, 15 اتوبوس آمبولانس و 2 بالگرد در سطح استان خدمات اورژانسی ارائه می دهند.

وفایی نژاد گفت: از مجموع 54 بیمارستان در سطح استان 32 بیمارستان در شهر مشهد و 22 بیمارستان در سایر شهرهای استان خدمات بستری انجام گرفته و به تمامی زائرانی که با فرم ارجاع از طرف پزشکان به بیمارستان شوند خدمات پزشکی و بستری رایگان صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اورژانس 115 استان خراستان رضوی از تاریخ 27 آبان تاکنون، تعداد 18770 ماموریت را انجام داده است افزود: از این تعداد ماموریت، 1516 مورد تصادفی  با انتقال 1330 نفر به بیمارستان و درمان سرپایی 181 نفر و تعداد 17254 ماموریت غیرتصادفی با انتقال 7828 نفر به بیمارستان و درمان سرپایی 8730 صورت گرفته است .

او افزود: در روزهای اربعین و شهادت حضرت رسول اکرم (ص) و در روز شهادت امام رضا (ع) برنامه های ویژه اسقرار آمبولانس ها در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی را داریم به نحوی که علاوه بر 41 پایگاه شهری در 23 نقطه در مشهد آمبولانس های اورژانس  در محورهای منتهی به حرم مطهر جهت خدمت به زائران مستقر می باشند.

مدیر فوریت های پزشکی مشهد در ادامه گفت :ستاد هدایت عملیات بحران و مرکز eoc نیز به صورت شبانه روزی در صورت اتفاقات احتمالی فعال می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]