اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950913193586051

عضو هیئت‌ مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک:

توسعه واحدهای نساجی با قوانین کهنه بیمه‌ ممکن نیست

کد: 13950913193586051

https://goo.gl/0Lg9tl

، تهران , (اخبار رسمی): مردم به دلیل قیمت مناسب محصولات وارداتی ازجمله پوشاک ترک متقاضی این محصولات هستند و فروشگاه‌های عرضه‌کننده پوشاک ایرانی مشتری ندارند. باید تا جای ممکن هزینه‌های تولید را کم کنید و مسئله بیمه یکی از مهم‌ترین مسائل واحدهای تولیدی در این زمینه است.

توسعه واحدهای نساجی با قوانین کهنه بیمه‌ ممکن نیست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، سعید حسین زاده، عضو هیئت‌ مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک درباره مسائل واحدهای پوشاک با سازمان تأمین اجتماعی گفت: صنعت نساجی و پوشاک از اشتغال‌زاترین صنایع کشور است اما فرصت طلایی کاهش بیکاری از طریق توسعه این صنعت به دلیل مشکلات مختلف مورد تهدید قرارگرفته است. یکی از چالش‌های  ایجادشده برای این صنعت، مشکلات ناشی از قوانین بیمه و تأمین اجتماعی است.

حسین زاده گفت: بعضی از قوانین بیمه مربوط به زمانی است که واحدهای تولیدی زیر پله‌ای و کوچک سهم بزرگی از صنعت پوشاک داشتند. ازجمله این قوانین قانون معافیت از پرداخت سهم حق بیمه کارفرمایانی است که حداکثر 5 نفر کارگر دارند. ایجاد صنعت‌های بزرگ و تولید انبوه باقیمت رقابتی باوجود قوانین کهنه در مسائل بیمه و تأمین اجتماعی ممکن نیست. باید قوانین بیمه را به‌گونه‌ای شکل داد که امکان افزایش نیروی کار و توسعه واحدهای صنعتی ممکن باشد نه اینکه قوانین مانع گسترش کار شود.

این فعال صنعت پوشاک ادامه داد: چند سال پیش مسئولان وعده دادند که به‌موجب آن واحدهایی که نیروی جدید  استخدام کنند از سهم بیمه کارفرما معاف می‌شوند. بعضی واحدهای تولیدی تعداد نیرو را تا 200 نفر افزایش دادند اما متأسفانه مسئولان به گفته خودشان عمل نکردند و خیلی از کارگاه مجبور به تعدیل نیرو شدند.

حسین زاده با اشاره به اینکه قیمت تمام‌شده نسبت به کالای وارداتی بالاست گفت: مردم به دلیل قیمت مناسب محصولات وارداتی ازجمله پوشاک ترک متقاضی این محصولات هستند و فروشگاه‌های عرضه‌کننده پوشاک ایرانی مشتری ندارند. باید تا جای ممکن هزینه‌های تولید را کم کنید و مسئله بیمه یکی از مهم‌ترین مسائل واحدهای تولیدی در این زمینه است. در حال حاضر تأمین اجتماعی با رسیدگی به دفاتر واحدهای تولیدی بدهی‌های سنگین برای این واحدها در نظر گرفته است و این بدهی‌ها واحدهای تولید پوشاک را به مرز تعطیلی می‌کشاند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران

اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ، یک تشکل تخصصی-صادراتی متعلق به بخش خصوصی می باشد که از سال 1361 تاکنون ماموریت توسعه و ارتقا دانش و ارتباطات واحدهای تولیدی و بازرگانی نساجی و پوشاک را برعهده دارد . هر3سال یکبار هیات مدیره ای متشکل از 11 نفر تشکیل می شوند که امر سیاستگذاری و برنامه ریزی اتحادیه را انجام داده و برای اجرا به دبیر اتحادیه ابلاغ می کنند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]