اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950913193716605

هر فرد متخصص در زندگی خود است

کوچینگ یا مربی گری روشی جدید برای حل مسائل

کد: 13950913193716605

https://goo.gl/l6Ib3T

، تهران , (اخبار رسمی): هر فرد متخصص در زندگی خود است و توانایی لازم برای رسیدن به نتیجه صحیح را دارد، اما یک مربی با یک شخص توانا و فعال همکاری می کند تا توانایی های او را شکوفا و آن ها را به سطح بالاتری ارتقا دهد.

سبز روشن. ارائه ی خدمات کوچینگ

از منظر کوچینگ، کسی که با چالش روبروست، بهترین کسی است که می‌تواند برای این چالش راه حل بیابد. کافی است یک مربی به او کمک کند تا موضوع را از زوایای مختلفی نگاه کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت سبز روشن، کوچینگ یک روش جدید برای حل مسائل است که از ترکیب فلسفه، روانشناسی مثبت نگر و ورزش همراه با کمی چاشنی عرفان بدست آمده است.

در روش کوچینگ کسی که با چالش روبروست، بهترین کسی است که می‌تواند برای این چالش راه حل بیابد. کافی است یک مربی به او کمک کند تا موضوع را از زوایای مختلفی نگاه کند.

این روش حاصل تجربه تقریبا سی ساله است و هم اکنون دوران تکامل خود را تا تبدیل شدن به یک علم جامع سپری می کند؛ کوچینگ در پرسش های سقراطی ریشه دارد.

سقراط از طریق پرسش، شاگردان خود را به فکر وا می داشت و بنیان تفکرات و دانسته های آن ها را متزلزل می کرد تا شاگردان را هدایت کند که خودشان به کشف مفاهیم جدید توفیق یابند.

سقراط معتقد بود که دانش در طبیعت افراد وجود دارد، کافى است مربی بستری را فراهم سازد تا فرد، خودش به دانش مورد نظر برسد. فرد ممکن است به خاطر آشفتگی فکری یا تحلیل‌نکردن موضوع یا فراموشی از این دانش استفاده نکند و نیاز است تا با پرسش و پاسخ درباره ی آن، گرد فراموشی از روی آن پاک و نتیجه ی مطلوب آشکار شود.

پرسش هایی که کنجکاوى فرد را برمی انگیزد و او را به تفکر و کشف پاسخ تحریک می کند. کوچینگ روش پیشنهاد راه حل نیست. کوچینگ توصیه نمی کند. کوچ با به کار گیری دانش و جواب های خود مراجع، با او در پیدا کردن راه حل تشریک مساعی می کند.

نیازی نیست که مربی در حرفه ی مراجع تخصص داشته باشد. مراجع متخصص است و کوچ با پرسش سوال، اجازه می دهد مراجع، خود جواب ها را پیدا کند. هر فرد متخصص زندگی خود است و توانایی لازم برای رسیدن به نتیجه ی صحیح را دارد.

یک مربی با یک شخص توانا و فعال همکاری می کند تا توانایی های او را شکوفا و آن ها را به سطح بالاتری ارتقاء دهد. تمرکز کوچینگ بر آینده است. روند کوچینگ به دنبال دلیل اتفاقات در گذشته نمی گردد بلکه بر آن چیزی که مراجع می خواهد به آن برسد، چگونگی رسیدن به آن و بر داشتن موانع از سر راه، نظر دارد.

در پایان هر جلسه کوچینگ، مراجعه کننده تعهداتی می دهد که موظف است آن ها را انجام دهد. انجام این تعهدات، باعث کشف بسیاری از مجهولات می شود، مجهولاتی که با کشف آن ها یک قدم به آنچه می خواهد نزدیک تر می شود.

به همین خاطر می گویند کوچینگ حرکت از نقطه ای است که فرد در حال حاضر در آنجا ایستاده است، به نقطه ای که می خواهد بر آن بایستد؛ حرکت به سمت آگاهی بیشتر نسبت به خود (که می تواند فهم فرد نسبت به دیگران را نیز افزایش دهد) برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سبز روشن مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سبز روشن

تقریبا بیست سال است که حرفه ی کوچینگ به صورت رسمی در ایالات متحده کار خود را شروع کرده است. حالا پس از بیست سال در کشور های توسعه یافته داوطلبان بسیاری پیدا کرده است که با ذوق و شوق از فواید آن می گویند. اما در ایران ما اولین کوچ هایی هستیم که به صورت رسمی در آکادمی بین المللی کوچینگ (FCA) آموزش دیده ایم؛ آموزش هایی که تحت استاندارد های فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) است تا روشی درست و مطمئن را در اختیار شما قرار دهیم. ما علاقمندیم تا به دنیای شما سرک بکشیم و با دنیا های تازه آشنا شویم. ما آموزش دیده ایم تا با گوش شنوا حرف های شما را بشنویم و پاسخ شما را از داخل حرف های خودتان بدهیم. پاسخی که شما منتظر آن هستید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]