اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950914194165699

برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان با نیازهای ویژه

کد: 13950914194165699

https://goo.gl/5HgRpd

، تهران , (اخبار رسمی): آموزش و پرورش استثنایی در استان‌ها آماده‌ همکاری‌ دوجانبه با مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان با نیازهای ویژه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، مجید قدمی،رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اعلام این خبر  و در تشریحضرورت گسترش فعالیت‌های کانون در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه گفت: رویکرد آموزش و پرورش احترام به تفاوت‌های فردی است . با این حال نمی‌توان کتمان کرد که در آموزش به افراد با نیازهای ویژه،‌ برخی متغیرها نیازمند تغییر است. گاه کتاب، گاه فضای آموزشی و گاه شیوه‌ی تدریس معلمان تغییر می‌کند، اما آنچه مد نظر است آموزش و کیفیت آن است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر عدالت آموزشی، کانون و سازمان آموزش و پرورش استثنایی را دو مهره‌ی اساسی دانست که در این جهت گام برمی‌دارند و آموزشی غیررسمی و رسمی را برای افرادی با نیازهای خاص مهیا کرده‌اند.

به گفته او  آنچه مد نظر است فراهم آوردن بستری است که فرد برای زندگی آماده شود، مادامی که این قشر از افراد در فضای بسته بمانند یا در مدارس خاص تحصیل کنند نمی‌توان آن‌ها را برای زندگی در جامعه‌ای که در خارج از فضای آموزشی آنها وجود دارد آماده کرد.

وی آموزش‌های فراگیر را به عنوان کمک آموزش رسمی یاد کرد و با تبریک مدیران کانون برای این گام بزرگ ادامه داد: ضروری است که کانون فعالیت خود را بر روی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه که در هفت گروه قابل طبقه‌بندی و توجه هستند، متمرکزکند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر نیاز بیشتر کودکان اوتیسم و چند معلولیتی به توجه تاکید  و اظهارکرد: ناشنوایان و معلولان جسمی‌حرکتی نیازمند استفاده از خدمات فرهنگی هنری هستند، گرچه ارتباط با آن‌ها در گام اول سخت است؛ اما قطعا فضای ارتباطی به سمت مناسب پیش خواهد رفت.

قدمی به آن دسته از خانواده‌هایی اشاره کرد که پس از حضور فرزندانشان در فضای آموزشی عادی، حاضر به حضور مجدد در مدرسه‌های خاص نشده‌اند و ادامه داد: در همین راستاست که این سازمان نیز قصد دارد با تغییر کلمه‌ی استثنایی نام جدیدی را برگزیند که مراحل تایید آن در حال سپری شدن است، در این فضا کانون نیز بایستی حلقه‌ی فعالیت خود را گسترش بدهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش