اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195615807

نگاه ژرف سینمای مستند به دوران سالمندی

کد: 13950915195615807

https://goo.gl/HmhKEl

، تهران , (اخبار رسمی): تصمیم صندوق بازنشستگی کشوری برای حضور در یک جشنواره با ابعاد بین المللی مثل سینما حقیقت بسیار مهم و ارزشمند است.

نگاه ژرف سینمای مستند به دوران سالمندی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، مرتضی رزاق کریمی، قائم مقام مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با بیان این مطلب اظهار داشت: برخی سازمان ها، نهادها و موسسات تلاش می کنند تا جشنواره های موضوعی برگزار کنند که اغلب به دلیل نبود زیرساخت ها و امکانات کافی، اثرگذاری لازم را ندارد. اما صندوق بازنشستگی کشوری این درایت را داشت تا در یک جشنواره با ابعاد بین المللی در سطح سینما حقیقت به جای برگزاری یک جشنواره در ابعاد محدود حضور داشته تا بتواند توجه تعداد کثیری از مستندسازان و مخاطبان را به این موضوع جلب کند.
رزاق کریمی، ابعاد آگاهی بخشی سینمای مستند را گسترده برشمرد و افزود: این آگاهی بخشی می تواند برای جامعه مفید و موثر باشد. سینمای مستند می تواند تصویر گذشته را به ما معرفی کند، وضعیت حال را مانند یک آینه نشان دهد و هشداری برای آینده یک جامعه باشد.
این مستندساز به نام کشورمان همچنین تصریح کرد: شاید سینمای مستند ایران بتواند به خوبی به جامعه ما مسیر آینده و چگونگی بهره گیری از دانش و تجربه سالمندان و نیازهای آینده سالمندان در سال های آتی را گوشزد کند. سینمای مستند از این منظر که بتواند با نگاه ژرف و آینده نگری به مسائل جامعه و سالمندی بپردازد بسیار مهم است.
وی با تاکید بر اهمیت ایجاد بخش «خرد و تجربه» در جشنواره بین المللی سینما حقیقت، گفت: بافت جامعه ایران از نظر سنی به تدریج در حال پیر شدن است؛ جامعه ای که زمانی از نظر سنی بسیار جوان بود و اکنون در وضعیت میان سالی است و در آینده نزدیک به سمت مسن شدن پیش می رود.
رزاق کریمی گفت: این اتفاق در حوزه بازنشستگی و سالمندی بسیار درست بود، گرچه اندکی دیرهنگام به این فکر و جمع بندی رسیدیم که بخش ویژه «خرد و تجربه» در جشنواره سینما حقیقت ایجاد شود، اما سینمای مستند ایران این ظرفیت را دارد که فیلم هایی تولید شود که نمایش آن محدود به ایام جشنواره نباشد و پس از جشنواره نیز ادامه پیدا کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 31/3/1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائی منتزع و تابع سازمان اموراداری واستخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه ای مستقل وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی کشور تشکیل گردید . با ادغام سازمانهای اموراداری و استخدامی کشور و برنامه وبودجه در تاریخ 11/12/1378و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد ، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ 21/2/1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 این قانون ، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر