اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950921198616629

غرفه سازی درنمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی

کد: 13950921198616629

https://goo.gl/2Tmf3B

، تهران , (اخبار رسمی): غرفه نمایشگاهی یکی از مولفه‌های مهم طرح جامع حضور نمایشگاهی شرکت ها به شمار می آید که ترکیب غرفه و طراحی ساختمان آن نقش بسیار تعیین کننده ای در جذب مخاطبان، نمایش اعتبار و برآوردن اهداف کارکردی غرفه دارد.

غرفه سازی درنمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل روابط عمومی طرح امروز، به طور کلی غرفه نمایشگاهی یکی از مولفه های مهم طرح جامع حضور نمایشگاهی شرکت ها به شمار می آید، ترکیب غرفه و طراحی ساختمان آن نقش بسیار تعیین کننده ای در جذب مخاطبان، نمایش اعتبار و برآوردن اهداف کارکردی غرفه دارد اما از آنجا که غرفه سازی خود زیر مجموعه ای از معماری و طراحی داخلی به شمار می آید، غرفه سازی هر شرکت در نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی اهمیت دو چندانی پیدا می کند.

بدین ترتیب غرفه نمایشگاهی به‌عنوان مهم‌ترین شاخص توانمندی شرکت های معماری و دکوراسیون داخلی در نگاه نخست به چشم بازدیدکننده می‌آید. ناگفته نماند این نمایشگاهی است که غرفه سازی از جمله زمینه های موضوعی نمایشگاه است بنابراین برخی غرفه سازها به عنوان غرفه دار در نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی شرکت می کنند.

اگر بپذیریم که غرفه سازی یک تخصص و زیر مجموعه‌ای حرفه‌ای از دکوراسیون داخلی است ناگزیر باید بپذیریم که هر شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هم لزوما غرفه ساز نیست، چه بسا اقدام به غرفه سازی برای آن شرکت مستلزم صرف هزینه بیشتر و نتیجه معکوس بشود. بهترین راه حل برای شرکت هایی که خود غرفه ساز نیستند این است که با بهره گیری از دانش تخصصی و درک زیبایی شناختی به بررسی سطح توانمندی و کارنامه شرکت های غرفه ساز اقدام کنند و به فراخور توان اقتصادی و استراتژی نمایشگاهی خود یک غرفه ساز مناسب را برگزینند.

یکی از حالت‌های ایده‌آل این است، شرکتی پیدا شود که به جز غرفه‌سازی درحوزه‌های مختلف دکوراسیون نیز فعال و از کارنامه و تجربه خوبی نیز برخوردار باشد، به عنوان نمونه طرح امروز که به عنوان یک شرکت غرفه ساز شاخص در تمام زمینه های دکوراسیون داخلی نیز فعال است.

اما یکی از عناوین اصلی این نمایشگاه مفهوم «خانه مدرن» یا «خانه هوشمند» است ؛ خانه هوشمند مفهومی است مبتنی بر امکانات و قابلیت های مدیریت الکترونیک یک خانه، بدین ترتیب که ساکنان خانه می توانند برنامه های دلخواه خود را برای تنظیم امکانات محل سکونت خود تعریف کنند و تمام تجهیزات را از به وسیله یک ابزار ارتباطی همچون تلفن همراه یا تبلیت و یا برد الکترونیکی مدیریت کنند.

هدف از هوشمند سازی خانه افزایش رفاه ساکنان، امکان کنترل و مدیریت اجزا و بخش های مختلف و دستیابی به کارایی دلخواه لوازم و تجهیزات، افزایش ضریب امنیت، بهره وری انرژی و ...است. معمولا هر خانه هوشمند شامل مدیریت و تنظیم دما و مدیریت و تنظیم روشنایی و پرده‌های برقی و سایر تجهیزات موتوری و سیستم مدیریت مصرف انرژی و سیستم امنیتی و سیستم صوتی (با پوشش کامل منزل) و سیستم صوتی و تصویری و همچنین تجهیزات ارتباطی بین کاربران و سیستم Interface می شود.

مفهوم خانه هوشمند یا مدرن زمانی محقق می شود که تمام این امکانات و قابلیت ها تحت کنترل یک سیستم مرکزی دربیاید و از طریق یک وسیله ارتباطی میان کاربر و سیستم (Interface) مثل تلفن همراه، تبلیت یا برد الکترونیک مدیریت شود.

با این اوصاف خانه مدرن مفهومی منحصر به فرد برای جذابیت بخشی به این نمایشگاه به شمار می آید که به کارگیری مناسب و خلاقانه این قابلیت در غرفه سازی می تواند غرفه را از شکل یک سازه معماری با کارکرد معمول یک غرفه نمایشگاهی فراتر ببرد ؛ بدین معنا که بر پایه رویکرد طراحی معرف غرفه به کارکرد معرف غرفه نمایشگاهی دستیابیم، یعنی نه تنها ترکیب بنای غرفه معرف زمینه فعالیت و رویکرد یک مجموعه است، بلکه با بهره گیری خلاقانه و نوآورانه از تکنیک ها و فن آوری های هوشمند سازی خانه در غرفه سازی، خود غرفه هم معرف کارکرد یک مجموعه در حوزه هوشمند سازی خانه می شود.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه در هشت بخش اصلی دکوراسیون داخلی، معماری و طراحی، سیستم و فن آوری و لوازم الکترونیکی، نمای داخلی و عمومی و فضای باز، سازه و مصالح، زیست محیطی، تأسیسات و خدمات تقسیم می شود.

هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی معماری و دکوراسیون داخلی (MIDEX 2017) از25 الی 28 دی ماه سال 1395 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود، این نمایشگاه یک رویداد جامع در این زمینه به شمار می آید که تمام حوزه های معماری و دکوراسیون را دربرمی گیرد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

طرح امروز

مجموعه «طرح امروز» سال 1381 خورشیدی، با زمینه کاری طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی راه اندازی شد، سال 1384 «کانون آگهی و تبلیغات طرح امروز» از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز رسمی فعالیت به شماره 1165 دریافت کرد. مجموعه طرح امروز از سال 1393 ضمن گسترش دامنه فعالیت ها با عنوان «شرکت راهکار توسعه آرتین» با شماره 462207 به ثبت رسید و هم اینک در چهار زمینه به ارایه خدمات می پردازدکه عبارتند از دکوراسیون داخلی و غرفه سازی نمایشگاهی و طراحی گرافیک، چاپ و بسته بندی وهمچنین طراحی صنعتی و تبلیغات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش