اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950925201165700

از سوی ایران و اتحادیه اروپا صادر شد

صدور بیانیه مشترک همکاری در حوزه تغییر آب و هوا

کد: 13950925201165700

https://goo.gl/yUA758

، تهران , (اخبار رسمی): معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران و میگوئل آریاس کانی یته کمیسیونر اتحادیه اروپا برای اقدام آب و هوا و انرژی در بیانیه مشترکی بر همکاری در حوزه تغییر آب و هوا تاکید کردند.

صدور بیانیه مشترک همکاری در حوزه تغییر آب و هوا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت ازمحیط زیست، بر اساس بیانیه مشترک خانم فدریکا موگورینی نماینده عالی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 16 آوریل 2016 ، طرفین عزم خود را مبنی بر توسعه همکاری های دوجانبه بر اساس یک دستور کار جامع و فراگیر ابراز نمودند.
با اذعان به اهمیت همکاری مشترک برای مقابله با چالش های آب و هوا، کاهش و سازگاری، ما امروز اعلام می کنیم که کمیسیون اروپا و سازمان حفاظت محیط زیست ایران قصد دارند یک برنامه همکاری فنی در خصوص تغییر آب و هواایجاد نمایند.
هدف از این همکاری حمایت از اجرای توافق نامه پاریس در خصوص تغییر آب و هوا و برنامه مشارکت ملی (NDC) تحت این توافقنامه است. این موضوع شامل آماده سازی راهبردهای نیمه قرن، همچنین ظرفیت سازی، تسهیل گری برای ارتقا اقدامات مشترک در توسعه فن آوری و انتقال، تامین مالی آب و هوا و پایش نظام های گزارش دهی و شناسایی (MRV) برای شیوه جدید شفافیت سازی می شود.
این بیانیه از تلاش ها برای دستیابی به فرصت های اقدام بلند پروازانه ای که برای تقویت نوآوری و سرمایه گذاری در اقتصاد سبز، ایجاد شغل، بهبود کیفیت زندگی برای همه شهرواندان و تامین آینده پایدار، همچنین حفاظت از شهروندان، دارایی ها و زیست بوم ها از اثرات تغییر آب و هوا ارایه می دهد، حمایت خواهد کرد.
دو طرف قصد دارند در موارد زیر همکاری کنند:

ایجاد همکاری های فنی در خصوص اجرای توافق نامه پاریس برای تغییر آب و هوا و مشارکت در اهداف بلند مدت آن  و تقویت همکاری با کلیه ذینفعان و بازیگران در زمینه دستور کار اقدام جهانی برای مقابله با تغییر آب و هوا.
پشتیبانی از ارتقاء میثاق جهانی شهرداران برای آب و هوا و ابتکار انرژی، در  عین حال تشویق همزمان هم افزایی با دیگر ابتکارات برای شهرهای سبز و توسعه پایدار شهری مانند ابتکار شکوفایی شهری برای کلان شهرها(CPI-MC) تحت برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد؛
حمایت از تسری اهداف تغییر آب و هوا به کلیه حوزه های سیاستگذاری، تقویت همکاری بین بخشی و بین وزارتی از جمله حمایت از ظرفیت سازی؛
ارزیابی گزینه های مربوط به پروژه های آینده در خصوص اقدام برای مقابله با تغییر آب و هوا از قبیل جفت کردن پروژه ها و بررسی هم افزایی های محتمل با پروژه های موجود؛ و
تقویت هم افزآیی ها با فرایند های منطقه ای مرتبط مانند همسایگی اروپای جنوبی و شرقی و آسیای مرکزی. 

به منظور به حداکثر رسانیدن هم افزایی میان زمینه های سیاستگذاری، همکاری در زمینه تغییر آب و هوا  با همکاری های فنی در خصوص انرژی و حفاظت از محیط زیست مرتبط خواهد شد.
ا ین سند، حقوق یا تعهداتی تحت اصول و قوانین حقوق بین الملل ایجاد نمی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

محیط زیست | تبلیغات و روابط عمومی