اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951001204505700

نگرانی برای از بین رفتن داده های تغییرات اقلیمی

کد: 13951001204505700

https://goo.gl/fNImwm

، تهران , (اخبار رسمی): دانشمندان آمریکا نگران از بین رفتن داده های تغییرات اقلیمی هستند: ترس دانشمندان از اینکه ترامپ این داده ها را از بین ببرد.

نگرانی برای از بین رفتن داده های تغییرات اقلیمی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست ،دانشمندان آمریکا نگران چندین دهه اطلاعات تغییرات آب و هوایی هستند و معتقدند این اطلاعات مهم ممکن است در دولت دونالد ترامپ ناپدید شوند. به امید حفظ این داده ها از هر گونه دخالت سیاسی، دانشمندان به سرعت مشغول کپی کردن داده ها بر روی سرورهای مستقل هستند.
از جمله این تلاش ها از رویداد آرشیوسازی در تورنتو می توان نام برد که در آن کارشناسان داده های عمومی غیر قابل تعویض را کپی کرده و در جلسات در دانشگاه پنسیلوانیا در مورد چگونگی دانلود عناوین بسیاری از این داده ها درهفته های آینده شرکت می کنند. با همکاری دانشمندان و کارشناسان، پایگاه داده تبدیل به سایت  اطلاعات علمی       می شود.
 نیک سانتوس، یک محقق محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا گفت: "چیزی که قبلا به نظرم بدبینی بیش از حد بود حالا به ترسی واقعی و منطقی مبدل شده است."
پیش از آخر هفته، سانتوس شروع به کپی کردن داده های مربوط به تغییرات اقلیمی از سایت و سرور دولتی بر روی یک سرور غیر دولتی کرد. این داده ها در دسترس عموم مردم باقی می ماند. 
سانتوس اضافه کرد: "صرف نظر از اتفاقات آینده، انجام این کار بهرحال خوب است. امیدوارم دولت ترامپ سعی در پاک کردن یا دست بردن در اطلاعات نداشته باشد؛ اگر این اتفاق بیفتد ما آماده خواهیم بود."
در هفته های اخیر، رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ، لیست نامزدهای اعضای کابینه را اعلام کرد که بیشتر آنها کسانی هستند که گرم شدن کره زمین را زیر سؤال برده اند. یکی از مشاوران ترامپ بیان کرده است که ناسا به جای تحقیقات در رابطه با تغییرات اقلیمی باید حواس خود را بر روی اکتشافات فضایی متمرکز کند.
این گونه حرکات و سخنان باعث ترس در میان جامعه علمی شده است. ترامپ پیش از این بارها تغییرات اقلیمی را "جعلی" خوانده و به طرفدارانش وعده داده است همه سیاست های محیط زیستی باراک اوباما را نقض و خنثی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست