اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951001205205699

در دیدار با معاون اول رئیس جمهور ارایه شد

گزارشی از دستاوردهای مدارس غیر دولتی

کد: 13951001205205699

https://goo.gl/EffFse

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی به همراه رئیس شورای موسسان مدارس غیر دولتی شهر تهران با معاون اول رئیس جمهور دیدار کردند.

گزارشی از دستاوردهای مدارس غیر دولتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در ابتدای این دیدار، صنیعی رئیس شورای موسسان مدارس غیر دولتی شهر تهران و نایب رئیس کشوری گزارشی از اهم اقدامات و توفیقات مدارس غیر دولتی در حوزه های آموزشی، پرورشی، پژوهشی و المپیادها ارائه کرد.

مرضیه گرد،رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی، نیز به ارائه گزارش مستندی از خدمات قابل تقدیر موسسان مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی پرداخت.

وی  میزان صرفه جویی های حاصله از خدمات این موسسان را در سه زمینه فضای آموزشی، نیروی انسانی و سرانه دانش آموزی حدود 214 هزار میلیارد بیان کرد و افزود: در کنار استفاده از نیروهای توانمند بازنشسته و صاحب نظر در مدارس غیر دولتی برای  حدود دویست و هفت هزار نفر فرصت شغلی فراهم شده است.

گرد در ادامه همچنین از نقش خیر و معین بودن تعدادی از مدارس غیردولتی در حمایت از مدارس غیر دولتی داخل و خارج از کشور و همکاری در ارائه خرید خدمات آموزشی در مناطق محروم توضیحات مبسوطی داد و با تاکید بر توجه انگیزه مشارکت فرهنگیان و موسسان به تصویب قوانینی که مانع جلب مشارکت و سرمایه گذاری در بخش آموزش می شود و مشکلاتی را برای موسسان نظیر؛ عدم رعایت حریم مدرسه، رعایت حرمت مکان مقدس مدرسه و مدیران و موسسان، برای  برخی شهرداری ها در خصوص پرداخت عوارض طبق قانون شورا ها (سهم آموزش و پرورش ) و تابلو های مراکز آموزشی مجاز و همچنین تغییر کاربری زمین های مسکونی شخصی موسسان ایجاد می کند، اشاره نمود.

در خاتمه  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ضمن تشکر از زحمات موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار کرد: رویکرد دولت، تقویت و کمک به نظام تعلیم و تربیت است و ما در حد توان برای رفع مشکلات آموزش و پرورش و ارتقاع و بهبود شرایط مدارس دولتی و همچنین تقویت مدارس غیر دولتی به موسسان کمک خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص حل مشکلات مدارس غیر دولتی راهکارهایی را ارائه نمود و به رعایت حریم مدرسه و همکاری با آموزش و پرورش تاکید کرد .

جهانگیری در خاتمه درباره رایزنی درباره حل مشکلات مربوط به شهرداری ها و سایر مسائل مطروحه اظهار امیدواری کرد: در این خصوص رایزنی هایی صورت خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش