اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951004206096506

مرنجاب یکی ازدیدنی ترین کویرهای ایران

کد: 13951004206096506

https://goo.gl/e5Dg24

، تهران , (اخبار رسمی): « کویر مرنجاب» یکی از دیدنی ترین مناطق کویری ایران و در دسترس ترین کویر است، جاذبه های افسونگر این کویر از قبیل جزیره سرگردان، چاه دستکن که آب شیرین و گوارایی دارد که این خود از عجایب روزگار در کویر نمک زار است - دریاچه نمک، کاروانسرای عباسی و ...از شگفتی های این منطقه کویری است که باید رفت و دید.

مرنجاب یکی ازدیدنی ترین کویرهای ایران

در کنار تپه های شنی که اصلی ترین جاذبه کویرند، وجود قلعه کرشاهی و جزیره سرگردان در کویر مرنجاب، انگیزه بیشتری را به گردشگران برای آمدن به این منطقه می دهد.

به گزارش روابط عمومی آمُراسیر، کویر مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می شود. تپه های شنی بلند و جنگلهای تاق جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده است. دریاچه نمک آران وبیدگل و جزیره سرگردان از دیگر نقاط دیدنی منطقه محسوب می شوند.
قلب کویرهای ایران، مرنجاب در استان اصفهان است، این کویر در شمال شهرستان آران و بیدگل از توابع شهرستان کاشان، که قسمت عمده آن را تپه های شنی غنی از پوشش گیاهان شورپسند فراگرفته است واقع شده است. در میان کویرهای ایران « کویر مرنجاب» یکی از دیدنی ترین مناطق کویری ایران و در دسترس ترین کویر است، جاذبه های افسونگر این کویر از قبیل جزیره سرگردان، چاه دستکن که آب شیرین و گوارایی دارد که - این خود از عجایب روزگار در کویر نمک زار است - دریاچه نمک آران، کاروانسرای عباسی مرنجاب و ... همه و همه از شگفتی های این منطقه کویری است که باید رفت و دید.
پشت ریگ در گویش محلی به معنای مکانی در پشت تپه های شنی، در شمال شرقی کاشان در استان اصفهان قرار گرفته و در واقع پشت ریگ مکانی است که تپه های شنی بیابان بندریگ معروف به مرنجاب از سمت شرق پایان می گیرد. 
در کنار تپه های شنی که اصلی ترین جاذبه کویرند، وجود قلعه کرشاهی و جزیره سرگردان در کویر مرنجاب، انگیزه بیشتری را به گردشگران برای آمدن به این منطقه می دهد.
مرنجاب در اصل نام کاروانسرا و قناتی بوده است که در زمان شاه عباس صفوی بنا نهاده شد و پس از آن مناطق پیرامونی آن به کویر مرنجاب شهرت یافته است. در اصل منطقه مرنجاب جزیی از بیابان بند ریگ است و در شمال آن واقع شده است.
نامگذاری این کویر به نام مرنجاب به این دلیل است که،کندن چاه های متعدد در این زمینهای ماسه ای به قدری مشقت بار بوده است که این منطقه به مرد رنج آب مشهور میگردد و در مرور زمان برای سادگی تلفظ به مرنجاب تغییر می یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آمُراسیر

شرکت خدمات مسافرتی آمُرا سیر سالهاست که با مجوزهای سازمان هواپیمائی کشوری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در صنعت توریسم ودر مرکز شرکتهای تجاری و موسسات خدماتی تهران بزرگ، خیابان شهید بهشتی، فعال است.شرکت آمُرا سیر توانسته است با بهره گیری از متخصصین گردشگری خود منحصربفرد ترین و با صرفه ترین پکیج های تور های خود را با تمرکز بر خدمات هر چه بیشتر و بهتر و بر اساس نیاز مشتریانش برای ایشان فراهم کند و بدین جهت است که شرکت آمُرا سیر توانسته است اعتماد مشتریانش را در سراسر ایران بخود جلب کند و در مدت زمان کوتاهی رشد چشمگیری را داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]