اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951005206735699

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد

آموزش 71 هزار اولیای بیسواد دانش آموزان در سال 95

کد: 13951005206735699

https://goo.gl/Dk6TU1

، تهران , (اخبار رسمی): 71 هزار اولیای بیسواد دانش آموزان در سال 95 آموزش دیدندو به جمعیت باسوادان اضافه شدند.

آموزش 71 هزار اولیای بیسواد دانش آموزان در سال 95

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش،  علی باقرزاده،رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اعلام این خبر گفت: براساس گزارش توسعه انسانی سال 2014، افرادی که تحصیلات متوسطه به بالا را دارند 1/65 درصد در کشور هستند که رتبه خوبی در بین کشورهاست.

وی رشد نرخ سواد را در جمعیت بین 25 تا 64 سال ، 65/2 درصد و 15 تا24 سال را نیم درصد اعلام کرد وافزود: جمعیت بین 10 تا49 سال کشور تا قبل از آغاز سال تحصیلی جاری بیش از 53 میلیون و 700 هزار نفر بود که 40 میلیون و 708 نفر از آنان دارای مدرک تحصیلی پنجم و ششم ابتدایی هستند و از نظر ما باسواد محسوب می شوند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 95 حدود 71 هزار نفر از اولیای بیسواد دانش آموزان را تحت آموزش قرار دادیم که 30 درصد فعالیت های سواد به این گروه از بیسوادان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به افزایش درصد باسوادی  اتباع خارجی از 6 درصد در ابتدای انقلاب به 60 درصد در سال 95،  افزود: در سال جاری 18 هزار و 600 نفر از اتباع خارجی در طرح آموزش سوادآموزی ثبت نام شده اند که 80 درصد هزینه آن را دولت ایران، 18 درصد کمیساریای عالی پناهندگان و 2 درصد را نیز کشور نروژ، پرداخت کرده است .

وی عملکرد استانهای کرمانشاه، فارس، چهارمحال وبختیاری ، آذربایجان غربی، اردبیل وکردستان را در حوزه سوادآموزی بالای صددرصد دانست و افزود: در دولت تدبیر وا مید  جلسات شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی که در دولت های نهم و دهم تعطیل شده بود با حضور معاون اول رئیس جمهور و معاونین وی تشکیل شد که در مصوبات آن توجه ویژه ای به مناطق محروم شده است .

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از تصویب قانون تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبردادوگفت: اکنون آموزشیار بلاتکلیف نداریم و افرادی که از بخش خصوصی با این سازمان همکاری می کنند مشمول قانون مذکور می شوند.

وی افزود: آموزش دهنده های تجمیعی یعنی کسانی که بیشتر از 2 نفر در هر دوره تحت پوشش داشتند طبق قانون مساوی هستند و تنها سنوات خدمت آنها متفاوت است  وما پیگیر تدوین دستورالعملی برای رفع مشکل آنان هستیم.

باقرزاده عملکرد نهضت سوادآموزی در سال های اخیر را بیش از حدانتظار دانست و افزود: طی 5 سال اخیر، 2 میلیون و 917 هزار نفر در موافقت نامه های دولت تعیین عملکرد شدند اما سازمان  نهضت سوادآموزی 3 میلیون و 51 هزار نفر عملکرد داشته است.

وی نرخ جذب خالص کودکان را 98 درصد اعلام کرد و افزود: 2 درصد بچه های 6 ساله وارد مدرسه نمی شوند ،‌البته  افرادی که چهارم ابتدایی را به پایان نرسانند و مدرسه را ترک کنند احتمال بیسوادی آن ها بسیار زیاد است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با تشریح برنامه های هفته سوادآموزی تصریح کرد: شنبه 4 دی ماه روز" سوادآموزی و رسانه"، یکشنبه 5 دی ماه روز "سوادآموزی و اقتصاد مقاومتی"، دوشنبه 6 دی ماه روز "سوادآموزی و مسئولان"، سه‌شنبه 7 دی ماه روز "سوادآموزی و دیدار مراجع تقلید و علما و نمایندگان ولی‌فقیه و حضور در مرقد مطهر امام راحل"، چهارشنبه 8 دی ماه روز "سوادآموزی و مشارکت بین‌بخشی"، پنج‌شنبه 9 دی ماه روز سوادآموزی و نکوداشت یاد شهدا" و جمعه 10 دی ماه روز "سوادآموزی و ترویج فرهنگ نماز"نامگذاری شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش