با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری راه‌اندازی شد

افتتاح تابلوی دانش‌بنیان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری

کد: 13951006208235689

https://goo.gl/6pp8fH

، تهران , (اخبار رسمی): تابلوی کسب و کار کوچک، متوسط ((SME و دانش بنیان و فعالیت صندوق های جسورانه با حضور معاون علمی و فناوری ریییس جمهوری راه اندازی شد.

افتتاح تابلوی دانش‌بنیان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی درباره راه اندازی این تابلو و صندوق ها اظهار کرد: امروز 6 دی ماه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تابلوی SME و دانش بنیان افتتاح و دو شرکت به این تابلو ورود پیدا می کنند و با توجه به فراهم شدن بسترهای لازم از سوی سازمان فرابورس تعداد بیشتری از شرکت های کوچک و متوسط که در حدود 20 شرکت هستند به زودی به این تابلو ورود پیدا می کنند و امیدواریم که با انجام این امر تاثیرگذاری و مثبت بودن سهام این شرکت ها احساس شود همچنین اکثر شرکت های دانش بنیان سهام خود را از طریق بورس و بازار سرمایه عرضه کنند.

وی یادآور شد: تا به حال حمایت از حوزه دانش بنیان و یا تامین مالی از طریق بازار پول انجام می شد و شرکت ها برای تجاری کردن طرح های خود باید وام می گرفتند اما دراین زمینه خیلی از شرکت ها با عدم موفقیت همراه بودند ودلیل آن ناآشنایی این شرکت ها با کسب و کار و بازاریابی بود و قادر به انجام بروکراسی اداری برای گرفتن مجوز نبودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی افزود: لذا باید افرادی که دارای سابقه حقوقی و سرمایه گذاری هستند در کنار این شرکت ها قرار گیرند که بهترین بستر برای جذب سرمایه گذار بازار سرمایه است تا تامین مالی از طریق بازار سرمایه صورت بگیرد.

دلیری تصریح کرد: امروز ما دو بحث را به صورت جدی پیگیری می کنیم که سرمایه گذاری از طریق بازار سرمایه در طرح های دانش بنیان و تامین مالی طرح های دانش بنیان از طریق بورس از جمله این بحث ها است.

وی با اشاره به موضوع سرمایه گذاری طرح های دانش بنیان از طریق راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر بورسی گفت: تاکنون 6 صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر بورسی مجوز دریافت کردند و مبلغ 190 میلیارد تومان سرمایه تزریق شده و قرار است از طریق پذیره نویسی افراد سرمایه گذار سهام این صندوق را خریداری کنند و بر روی طرح های خطر پذیر دانش بنیان سرمایه گذاری کنند.

پذیره نویسی دو صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر بورس در هفته جاری

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی بیان کرد: در هفته جاری دو تا از این 6 صنوق پذیره نویسی کردند و دراین پذیره نویسی صف خرید بسیار خوبی ایجاد شد و در یک ساعت کوتاهی تمامی عرضه به فروش رفت و سقف پذیره نویسی آنها تکمیل شد که این نشاندهنده استقبال خوب سرمایه گذاران برای خرید است و بازار موفقی را پیش رو خواهد داشت.

دلیری تاکید کرد: وقتی استقبال اولیه برای سرمایه گذاری وجود دارد یقین داریم که این منابع در طرح های دانش بنیان اثرگذاری خودش را برای ارتقای سود سهامداران خواهد داشت و این صندوق ها می توانند بستر خوبی را برای سرمایه گذاری بورس ایجاد کنند ودر حوزه طرح های دانش بنیبان سرمایه گذاری کنند و در کنار هم قرار بگیرند و حوزه دانش بنیان را پوشش دهند.

وی همچنین توضیح داد: ما دنبال ارتقای این صندوق ها و افزایش تعداد آنها هستیم ودر حال حاضر برخی از آنها در نوبت دریافت مجوز هستند و با این راه اندازی امیدواریم بستر سرمایه گذاری برای حضور در طرح های دانش بنیان از طریق منابع این صندوق ها از کانال بورس ایجاد شده و باعث شود سرمایه گذاران با تجربه کنار این شرکت های دانش بنیان قرار گیرند.

تامین مالی شرکت های دانش بنیان از طریق بازار سرمایه پایدار و قابل رشد

دلیری درباره راه اندازی تابلوی بورس اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان تا به حال برای تامین مالی وام دریافت می کردنداما دریافت وام هم با مشکلاتی همراه بود اما دراین میان یکی از مباحثی که وجود دارد این است که در دنیا تامین مالی پایدار از طریق فروش سهام است پس از عرضه و فروش سهام شرکت رشد خوبی دارد و سهام آن افزایش می یابد و قدرت شرکت چند برابر می شود البته دراین مقوله باید شفافیت در صورت مالی، مالیات و بیمه شرکت ها وجود داشته باشند که شرکت های دانش بنیان ما چون معافیت مالیاتی دارند از این بابت دغدغه ای براشون وجود ندارد.

وی درادامه گفت: لذا ما این بستر را فراهم کردیم تا شرکت های دانش بنیان تامین مالی را ازطریق بورس انجام دهند و از چون شرکت های دانش بنیان فعالیتشان به روز است به طور یقین مرتب ارزش سهامشان بالا می رود و رشد چند برابری خواهد داشت.

وی به آمار به دست آمده از شرکت هایی که در حال حاضر در تابلوی فرابورس هستند اشاره کرد و گفت: با توجه به آماری که از شرکت های حاضر در بورس به دست آمده سهام آنها به سرعت در حدود 3 یا 4 برابر ارتقا داشتند و از مشکلات دریافت وام بانکی برای تامین مالی دور بودند.

دلیری تصریح کرد: ما تعدادی ازشرکت هایی که توانمندی و فروش آن ها بالای 50 میلیاردتومان بوده را در کنار یک کارگزار بورس انتخاب کرده ایم تا بتواند در تابلوی بورس عرصه سهام داشته باشند.

وی همچنین به تفاهم نامه معاونت علمی و سازمان بورس اشاره کرد و گفت: دراین تفاهم نامه مقرر شده تا سازمان بورس یک تابلوی اختصاصی دانش بنیان و کسب و کارهای کوچک و متوسط قراردهد و افراد از عملکرد مثبت این شرکت ها مطلع شوند و درجریان ارتقای سهام آنها قرار گیرند تا هم سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری برای طرح های دانش بنیان ترغیب شوند و هم شرکت های دانش بنیان از خروجی این فعالیت آگاه شده و بدانند که این امر بسیار مشخص و قابل اتکا است.

ورود بیش از 10 شرکت دانش بنیان به تابلوی بورس و رشد چند برابری ارتقای سهام آن ها

دلیری خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 10 شرکت درتابلوی بورس وارد شدند و همه این شرکت ها در روزهایی که شاخص بورس منفی بوده شاخص مثبت داشته اند و ارزش سهام آنها 3 تا 4 برابر ارتقا داشته است و ما امیدواریم که این تابلو شاخص بورس را تغییر داده و تغییر در شاخص کل بورس ایجاد کند و شرکت ها را نیز برای حضور در این تابلو ترغیب می کنیم.

وی به تشویق شرکت های دانش بنیان برای حضور در تابلوی بورس اشاره کرد و گفت:معاونت علمی برای ایجاد انگیزه شرکت ها برای ورود به تابلو، 50 درصد هزینه اولیه ورد به تابلوی بورس را تقبل کرده تا دغدغه نداشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف