اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951007208525699

شورای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان راه اندازی می شود

کد: 13951007208525699

https://goo.gl/2h1gxX

، تهران , (اخبار رسمی): شورای دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود.

شورای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان راه اندازی می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، محمود مهر محمدی در اولین همایش ملی انجمن های ورزش خوابگاهی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسرکشور در شیراز،این خبر را داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان برآمده از سنت یکصد ساله تربیت معلم در کشور می باشد و هدف آن اعتلای امر تربیت معلم به عنوان یک امر زیر بنایی برای توسعه آموزش و پرورش است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه این دانشگاه بعد از دانشگاه تربیت مدرس دومین مولود انقلاب اسلامی در آموزش عالی است" تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه استراتژیک در سطح کشور است که برای نیل به اهداف تغییر شده باید به دانشجویان خود اتکا داشته باشد و به هر میزان که در فرایند های تصمیم سازی و تصمیم گیری ها برای دانشجویان سهم بیشتری در نظر گرفته شود، به همان میزان زمینه توفیق آنان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: استراتژی توسعه مدیریت در دانشگاه فرهنگیان برای نیل به اهدافی که برای آن ترسیم شده باید استراتژی مبتنی بر مشارکت همه جانبه بدنه دانشگاه و به ویژه دانشجویان باشد.

مهر محمدی، شورای دانشجویی این دانشگاه را به عنوان ابزاری کارآمد جهت توسعه دانشگاه فرهنگیان و با هدف استفاده از ظرفیت دانشجویی برای نظارت فراگیر بر همه امور و شئون دانشگاه در بخش های مختلف دانست و گفت: دانشجویان زمانی که دانشگاه را ترک می کنند، نیز باید به توسعه دانشگاه کمک کنند که در این زمینه تلاش شده تا با راه اندازی مجمع دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، زمینه فعالیت و تلاش فارغ التحصیلان این دانشگاه در این زمینه فراهم شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: این مهم موجب می شود تا دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در دوران خدمت خود در آموزش و پرورش نیز، علاوه بر تلاش برای توسعه دانشگاه، کنشگران بهتری درعرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان باشند و در توسعه مدرسه و جامعه محلی و تبدیل کردن مدرسه به عنوان محور توسعه جامعه محلی، موثر باشند.

وی از نقش کلیدی دانشگاه فرهنگیان در توسعه و تحول آموزش و پرورش یاد کرد و ادامه داد: برای دستیابی به این مهم باید از تمام ظرفیت های درونی و بیرونی استفاده شود.

مهر محمدی تاکیدکرد: دانشگاه فرهنگیان با توجه به نقش ویژه خود باید مورد حمایت قرارگیرد تا درحد یک دانشگاه تراز جمهوری اسلامی و هم سنگ با امر خطیر تربیت معلم ظاهر شده و ایفای نقش کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی