اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008209275699

تاکید بر آموزش مهارت های زندگی در مدارس

کد: 13951008209275699

https://goo.gl/DGBcrb

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر آموزش و پرورش ماموریت اصلی مدرسه را آموزش مهارت های زندگی دانست.

تاکید بر آموزش مهارت های زندگی در مدارس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، فخرالدین دانش آشتیانی ،وزیر آموزش و پرورش این خبر را در نشست صمیمی، با فرهنگیان داعلام کرد و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این امر اشاره شده است، اما زیرساخت و بستری نیاز است تا بتوان این تحول را در نظام آموزشی ایجاد کرد، بنابر این مهم ترین موضوع مورد توجه در این بخش، تغییر رویکرد، نگرش و بینش است.

وی با اشاره به اینکه باید دانش آموزان در محیط مدرسه، زندگی کردن را بیاموزند، تاکید کرد: محیط مدرسه باید به گونه ای باشد که دانش آموزان در آن زندگی کنند، در غیر این صورت زندگی کردن را یاد نمی گیرند.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به این نکته که دانش آموزان سرشار از استعداد و توانایی هستند، افزود: تعامل خوب و مثبت با دانش آموزان موجب می شود، استعدادهای آنان شکفته شود و یادگیری به صورت عمیق رخ دهد و این ها در سایه ایجاد محیط صمیمی در مدرسه امکان پذیر است.

دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: پرورش باید بر آموزش غلبه پیدا کند، همه معلمان باید توجه داشته باشند که مسئولیت تربیتی دانش آموزان برعهده آنهاست و گفتار، رفتار و عمل آنان الگوی دانش آموزان است.

وی اظهارکرد: آموزش در یک چهار دیواری تحقق پیدا نمی کند بنابراین باید نگرش خود را تغییر دهیم و آموزش را ملموس تر کنیم .

وزیرآموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سلطه آموزش باعث شده که مسیر به درستی طی نشود، زیرا همواره سعی بر این بوده که حافظه محوری مبنا قرار گیرد، بنابراین باید با تغییر نگرش، خلاقیت محوری را جایگزین حافظه محوری کرد و روند موجود را اصلاح کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش