اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008210075700

سر محیط زیست در سال 2017 چه بلایی می‌آید؟

کد: 13951008210075700

https://goo.gl/TcAmBZ

، تهران , (اخبار رسمی): به نظر می‌رسد اتفاق‌های سیاسی مختلفی مثل ریاست‌جمهوری ترامپ یا برگزیت که در سال 2016 رخ داد، تأثیر زیادی بر سیاست‌های محیط زیستی در سال آینده میلادی داشته باشد.

سر محیط زیست در سال 2017 چه بلایی می‌آید؟

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست،در سال 2017 مذاکرات ناشی از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) بر یارانه‌های کشاورزی و احتمالا همه قوانین حفاظت از محیط زیست اروپا تاثیر می‌گذارد، قوانینی درباره پرنده‌ها، آلودگی هوا و آب، اصلاح ژنتیکی خوراکی‌ها و رفاه حیوانات. این در حالی است که اگر وزرای اروپایی بخواهند ده‌ها قانون محیط زیستی را لغو کنند، به احتمال زیاد با مخالفت‌های شدیدی روبه‌رو می‌شوند. اضافه شدن لندن به پاریس، مادرید، مکزیکو سیتی و آتن برای حذف خودرو‌های دیزلیسال گذشته پاریس، مادرید، آتن و مکزیکوسیتی توافق کردن که در طول چند سال تردد خودروهای دیزلی را از مرکز شهر خود حذف کنند و گفته می‌شود در سال بعدی فشارها برای اضافه شدن لندن به این شهرها هم اضافه می‌شود.
احتمال خروج آمریکا از توافق‌نامه پاریس
اما موضوعی که در سال آینده میلادی بر مذاکرات اقلیمی جهان غالب می‌شود، این است که آیا ترامپ آمریکا را از توافق اقلیمی پاریش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خارج می‌کند یا خیر؟
او تاکنون همه افرادی را که به تغییر اقلیم مشکوک هستند و به این‌که علاقه دارند تا تولید گاز، نفت، زغال‌سنگ افزایش پیدا کنند مسئول مقابله با تغییر اقلیم کرده است و اگر سال 2017 او به این روال ادامه دهند و ایالت متحده را از توافق پاریس بیرون آورد به چین رهبری اقلیمی جهان را هدیه داده است. بسیاری از محققان اقلیمی ایالت متحده انتظار دارند که دیگر به آن‌ها کمک مالی انجام نشود.
پایان ال‌نینو و آغاز لانینا
سال 2016 پایانی بر پدیده طبیعی ال‌نینو بود، پدیده‌ای که از گرم شدن اقیانوس آرام به وجود می‌آید و منجر می‌شود در بخشی از مناطق جهان خشکسالی، افزایش دما و کمبود غذا به وجود بیاید. اما در سال 2017 انتظار داریم که پدیده لانینا به‌صورت ضعیفی رخ بدهد، یعنی به احتمال زیاد آب‌های اقیانوس آرام سرد می‌شوند و در نتیجه به‌طور کلی میانگین بارندگی در جهان افزایش پیدا کرده و از سویی دمای برخی از مناطق جهان هم کاهش پیدا می‌کند.
 ادامه روند انقراض حیوانات
با وجود اضافه شدن حیوانات زیادی به لیست حیوانات در معرض انقراض و اقدامات زیادی که برای جلوگیری از قاچاق حیوانات انجام شده است، انتظار می‌رود در سال 2017 میلادی روند انقراض حیوانات افزایش پیدا کند. اورانگوتان بورنئویی، ببر جنوب چین، سمور دریایی بزرگ، پلنگ آمور، موش خرمای سیاه‌پا و روباه داروین از گزینه‌های اصلی انقراض در سال بعدی هستند.
 افزایش حفاظت از دریا
با برگزاری نخستین کنفرانس مراقبت از دریاها در ژوئن 2017، حفاظت از دریاها در سال بعدی افزایش پیدا می‌کند. در این کنفرانس درباره موضوعاتی مثل افزایش تعداد پلاستیک‌ها در دریاها، ماهی‌گیری بیش از حد، تاثیرات تغییر اقلیم و نیاز بیش‌تر به پارک‌های آبی بحث می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست