اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008210085700

دومین نمایشگاه بین المللی هفته سبز در کیش

کد: 13951008210085700

https://goo.gl/hW8b63

، تهران , (اخبار رسمی): دومین نمایشگاه بین المللی هفته سبز با حضور 80 شرکت داخلی و نمایندگان کشورهای خارجی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش گشایش یافت.

دومین نمایشگاه بین المللی هفته سبز در کیش

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست،این نمایشگاه  با حضور مجید وفادار مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان ، امیر حسین میر آبادی رئیس کمیته محیط زیست و توسعه پایدارمعاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و مسئولان محلی با قرائت پیام رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افتتاح شد. 
کشاورزی، باغبانی ، گل و گیاه ، گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و صمغ های نباتی، مواد غذایی ارگانیک، محیط زیست ، صنایع و خدمات سبز ؛ دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی، ناشران و سایر دست اندرکاران مرتبط موضوعات و حوزه هایی است که شرکت های داخلی و نمایندگان خارجی در آن مشارکت کرده اند .
مدیر اجرایی دومین نمایشگاه بین المللی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این نمایشگاه به مدت 5 روز با حضور بیش از 80 شرکت داخلی و نمایندگان شرکت های خارجی از آلمان و ایتالیا (در حوزه های بازیافت ، پسماند و زباله سوز) در فضای نمایشگاهی به وسعت 3 هزار متر مربع برگزار شده است .
مهرشاد خدابخشی شعار نمایشگاه را 'اعتلای فرهنگ زندگی سبز گ و همچنین یکی از اهداف آن را ترویج و فرهنگ سازی زندگی سالم دانست و گفت : در این نمایشگاه استان های مختلف به ارائه توانمندی های خود پرداخته اند که محیط زیست استان هرمزگان با صنایع سبز و ثمن های زیست محیطی ؛ آذربایجان شرقی با موضوع شهرداری و پسماند، محیط زیست سازمان منطقه ازاد کیش و قشم ،انزلی به صورت فعال در این نمایشگاه حضوردارند.
وی معرفی امکانات ،توانمندی ها ،اهداف و برنامه های بخش کشاورزی ،باغداری ،باغبانی ،دامداری و منابع طبیعی ،معرفی تولیدات کشاورزی ارگانیک انواع بذر خاک و کود ،گسترش فرهنگ طبیعت گردی و گردشگری و استفاده بهینه از اوقات فراغت، معرفی صنایع سبز در حوزه نفت و گازو پتروشیمی ،حمل و نقل ،خودرو ،ساختمان ،معادن ،هوانوردی و شهرسازی ، ارائه راهکارهای اصولی و علمی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.
ایجاد زمینه تولید گیاهان داروئی غیر بومی ،معرفی نقش فروشگا ه های بزرگ و زنجیره های از حفاظت از محیط زیست و کاهش الودگی ها و معرفی ماشین الات و تجهیزات ساخت داروها و فرواورده های دارویی از دیگر اهداف این نمایشگاه است که خدابخشی بدان اشاره کرد.
مدیر اجرای این نمایشگاه در مورد برگزاری برنامه های جنبی گفت : استفاده از انرژی پاک و مهندسی ارزش ، استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی بجای داروهای شیمیایی ، خلاقیت برای استفاده از انرژی های خورشیدی برای ساخت قایق های خورشیدی ، خودرو و آبگرمکن های خورشیدی ،مواد غذایی ارگانیک و طب سنتی از موضوعات کارگاه هایی است که در طول نمایشگاه برگزار می شود.
وی با اعلام اینکه نخستین نمایشگاه در سال 84 برگزار شد اظهار کرد: به دلیل برخی مشکلات تا امسال موفق به برگزاری دومین دوره نشدیم که امسال با حمایت منطقه آزاد کیش آن را برگزار کردیم .
خدا بخشی اضافه کرد : هدف اصلی این است که کیش را به عنوان جزیره هوشمند سبز معرفی شود ، شرایط فراهم شده است و کیشوندان تلاش زیادی در راستای حفظ محیط زیست این زمینه کرده اند ، همانطور که در بحث گردشگری و سرمایه گذاری این جزیره موفق عمل کرده است در این زمینه نیز موفق خواهد بود.
سازمان منطقه آزاد کیش ، مرکز توسعه سلامت ،دانشگاه پیام نور ، دانشگاه جامع علمی کاربردی ،بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و هنرمندان کار آفرین کیش نیز در غرفه هایی به ارائه فعالیت های خود در این نمایشگاه پرداخته اند .
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان هواپیمایی کشوری ، دانشگاه آزاد اسلامی ، سازمان جنگل ها، وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت نیرو ، سازمان شیلات ایران ، مراتع و آبخیزداری کشور، اداره کل محیط زیست استان هرمزگان ، اتاق اصناف ایران، دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان، خانه صنعت و معدن تجارت جوانان ایران، ، انجمن علمی انرژی بادی ایران، انجمن علمی انرژی خورشیدی و انجمن انرژی تجدید پذیر از جمله حامیان برگزاری این نمایشگاه هستند .
دومین نمایشگاه هفته سبز تا 11 دی ماه از ساعت 18 تا 22 پذیرای بازدید کنندگان است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]