اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951012211925699

رئیس سازمان سواد آموزی کشور:

توسعه جامعه، در گرو توسعه آموزش است

کد: 13951012211925699

https://goo.gl/OYWZFm

، تهران , (اخبار رسمی): آموزش قلب فعالیت های توسعه است و به همین دلیل هم می شود توسعه جامعه را در گرو توسعه آموزش دانست.

توسعه جامعه، در گرو توسعه آموزش است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی باقرزاده ،رئیس سازمان سواد آموزی کشور در دیدار با مدیرکل صدا وسیمای استان فارس باتاکید  بر این  موضوع و با بیان این که همه مولفه های توسعه از جمله محیط زیست، اقتصاد، کشاورزی و سلامت به مساله آموزش گره خورده است،گفت: اگر کشوری در تحقق آموزش فراگیر، دچار مشکل شود درهمه ابعاد توسعه مشکل پیدا می کند.

رئیس سازمان سواد آموزی کشور تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 90 ، حدود 9 میلیون بیسواد مطلق و بیش از 11 میلیون کم سواد وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سالانه تعدادی برآمار بیسوادان اضافه می شود، خاطرنشان کرد: برخی از این بیسوادان شامل کودکان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل کرده ها می باشد.

باقرزاده با بیان این که مشکل بیسوادی در کشور را برخی به روش های آموزش نسبت می دهند، گفت: این باور غلط است و فقدان تقاضای اجتماعی برای یادگیری سواد در کشور از جمله مهمترین دلایل رغبت کم برخی در کشور برای سوادآموزی است .

رئیس سازمان سواد آموزی کشور به طرح هایی برای کاهش و پایان بیسوادی در کشور اشاره کرد و افزود: سیاست فعلی دولت مبتنی بر ایجاد مشوق برای افراد بیسواد و آموزش دهنده ها است.

وی با تاکید بر این که مشوق ها تنها برای رسیدن به اهداف سواد آموزی کافی نیست، گفت: حمایت نهادهایی چون صدا وسیما بسیار پررنگ و حساس هست چراکه مردم اعتماد خاصی به این رسانه دارد و ظرفیت های خوبی در این نهاد وجود دارد.

باقرزاده بیان کرد: در دو سال اخیر همکاری مشترک خوبی بین سازمان سواد آموزی و صدا وسیما بوجود آمده است که این امر موجب شد، سواد آموزی استان رتبه اول را در کشور کسب کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش