اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951013212615700

بلای سفره یکبارمصرف دامن‌گیر محیط زیست شده است

کد: 13951013212615700

https://goo.gl/laI4Nh

، تهران , (اخبار رسمی): سفره‌های یک‌بارمصرف بلایی است که دامن‌گیر مردم است و شاید در خانه‌ها جلوی مهمان نیز استفاده شود که همه این‌ها قصه پرغصه زیاده‌خواهی و ناآگاهی انسان نسبت به محیط خود است.

بلای سفره یکبارمصرف دامن‌گیر محیط زیست شده است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ،در حال حاضر بازار فروش نایلون‌های زباله و ظروف یک‌بارمصرف داغ است، در دهه اخیر شاهد فراوانی محصولات پلاستیکی در بازارهای استان بودیم، به‌طوری‌که بیشتر آنها جای بسیاری از لوازم خانگی ما را گرفته‌اند.
سفره‌های نایلونی از جمله پرمصرف‌ترین لوازم به‌شمار می‌روند که جای سفره‌های پارچه‌ای در گذشته را گرفته است و به‌خوبی جای خود را حتی در مهمانی‌ها باز کرده است؛ به‌دلیل سرعت بخشیدن به عمل پذیرایی و جمع کردن آن کمتر کسی را می‌توان یافت که از آن استفاده نکند.
شاید در نگاه نخست استفاده از این لوازم بسیار خوب و مقرون به صرفه است ولی با کمی تأمل می‌توان به عواقب استفاده مداوم از آنها پی برد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری گفت: انسان در ارتباط با هستی باید خودش را مسؤول و قدر نعمات الهی را بداند.
بهرام فغانی ادامه داد: با ورود تکنولوژی برخی از فعالیت‌های انسان با توجه به محدودیت منابع موجب آلودگی و در نتیجه نابودی محیط زیست می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه نگاه انسان به محیط زیست باید مسؤولانه و متعهدانه باشد، خاطرنشان کرد: در ارتباط با زمین مشکل از جایی شروع شد که با پیشرفت تکنولوژی و محدودیت منابع خواسته‌های انسان تغییر کرد و مطالبات و نوع نگاه به زندگی تغییر یافت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری بیان کرد: کسب درآمد و رفاه و استفاده بیشتر از منابع موجب شد انسان صنعتی برخلاف انسان سنتی سعی کرد فشار بیشتری به زمین وارد کند و با افزایش جمعیت و ورود تکنولوژی و عصر مدرن برای آسایش خسارت بیشتر به زمین وارد کرد.
فغانی با اشاره به اینکه زمین حیات دارد و نبض زمین را می‌توان گرفت، تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های زیاده‌خواهانه و غیرمسؤولانه‌ای که انسان با محیط زیست کرده، با توجه به آلودگی‌های بیش از اندازه زیست محیطی به مرز هشدار رسید.
وی با اعلام اینکه انسان باید متعهد و مراقب باشد چرا که پیامد آن به خودش برمی‌گردد، افزود: مادران و پدران ما تمایل زیادی به استفاده از کیسه‌‌های پلاستیکی و زباله نداشتند و در زندگی روزمره از کیسه‌های پارچه‌ای و کاغذی استفاده می‌کردند ولی به‌دلیل صنعتی شدن و راحت‌طلبی پلاستیک را جایگزین کیسه‌های پارچه‌ای و کاغذی کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری ادامه داد: کیسه‌های زباله وقتی وارد زمین و خاک می‌شوند به‌راحتی تجزیه نمی‌شوند و زمان چندصد ساله طول می‌کشد که البته آثار تخریبی بسیاری به همراه دارد.
فغانی اضافه کرد: معمولاً این ترکیبات صدها سال در طبیعت قرار می‌گیرد و وارد زنجیره غذایی ما شده و به‌سادگی از بین نمی‌رود و بعد از مدت طولانی تبدیل به بیماری‌های گوارشی و سرطان‌ها تبدیل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه آلودگی زیست‌محیطی سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند، افزود: آثار زیان‌بار مواد پلاستیکی و نایلون‌ها به‌عنوان مواد دوریختنی بر کسی پوشیده نیست.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری بیان کرد: منابع با توجه به محدود بودن به‌صورت امانت در دست ما قرار دارد که حق استفاده بیش از اندازه از آن را نداریم و باید به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
فغانی یادآور شد: باید به فرزندان یاد دهیم که مصرف بهینه را مدنظر قرار دهند و فرهنگ استفاده درست و بهینه را یاد بگیرند.
وی با تأکید بر توجه جدی به تأثیر زیان‌بار مواد نایلونی بر محیط زیست و سلامت انسان، خاطرنشان کرد: اگر به این مهم توجه نشود دیر یا زود گریبان‌گیر ما می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری یادآور شد: سفره‌های یک‌بارمصرف بلایی است که دامن‌گیر مردم است و شاید در خانه‌ها جلوی مهمان نیز استفاده شود که همه این‌ها قصه پرغصه زیاده‌خواهی و عدم آگاهی و شناخت انسان نسبت به محیط خود است.
این لوازم غیربهداشتی بوده و ساخته شده از مواد نفتی است که با ورود به آشپزخانه‌ها به موادغذایی سپس به بدن افراد وارد شده و به مرور زمان موجب ابتلا به بیماری‌های مختلف ازجمله سرطان‌ها می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست