اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951013212910005

برگزاری همایش «مدوتک» با حضور استارت‌آپ‌ها و کار آفرینان جوان

تکنولوژی به خدمت توسعه مد و پوشاک ایران می‌آید

کد: 13951013212910005

https://goo.gl/GKuK0r

، تبریز , (اخبار رسمی): با توجه به فراگیری استارت‌آپ ها در کسب و کارهای ایران، حوزه مدو پوشاک هم با حضور شتاب دهنده‌های این حوزه و کارآفرینان نسبت به طراحی الگوهایی برای بهبود وضعیت در این حوزه اقدام کرد تا با کمک تکنولوژی توسعه این بخش را فراهم سازد.

رویداد کارآفرینی مد و تک سال 1395

عسگری همچنین تاکید کرد: مد و طراحی لباس علاوه بر بحث اقتصاد، در مباحثی همچون هویت ملی و فرهنگ ملی نیز تاثیرگذار بوده و جزو حوزه‌های استراتژیک کشور به شمار می‌آید.

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی شرکت مدیران هم‌اندیش فراخیز، همایش «مدوتک» با حضور طراحان و متخصصان حوزه مد و لباس، برنامه‌نویسان، طراحان گرافیک، مدیران تجاری و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار با همکاری موسسه مد هنر و نوآوری و موسسه رادین برگزار شد. 
بر اساس این گزارش، این رویداد با هدف آشنایی با ادبیات و اصول راه‌اندازی یک کسب و کار موفق در صنعت مد و لباس برگزار شد، تا گسترش بسترهای بازرگانی و فروش، به روز‌ رسانی سیستم خرده فروشی پوشاک و تقویت فروش پوشاک ایرانی اسلامی اجرایی شود. در ادامه گزارشی از رخدادهای برگزاری این همایش را می خوانید:

 

آموزش کارگروهی به ایده‌پردازان  

رامین سمیع‌زاده عضو هیات مدیره و دبیر انجمن مبلمان و دکوراسیون در این رویداد با اشاره به اهمیت کار گروهی در شرکت های نوپا گفت: فضای یکپارچه استارت‌آپ باعث ایجاد پتانسیل بالقوه‌ای بین فارغ‌التحصیلان در حوزه‌های مختلف می‌شود؛ بنابراین چنین رویدادهایی منجر به خلق کسب و کاری می‌شود که اشتغالزایی را به همراه خواهند داشت. 

وی ادامه داد: ایران در بحث استارت‌آپ از جمله کشورهای جوان است که سرعت پیشرفت مناسبی را به همراه دارد؛ اما دغدغه اصلی ایده‌پردازان ارتباط ما بین رشته‌ها است که شرکت‌ها با یکدیگر نمی‌توانند در تعامل مناسب باشند و کارگروهی را به‌درستی در کنار یکدیگر انجام دهند. 

سمیع‌زاده افزود: باید در استارت‌آپ‌ها به جوانان نحوه تیم‌ورک را آموزش داد تا خلا کارگروهی در کسب‌وکار رفع و در آینده به بیزینس تبدیل شود.

تقویت شرکت‌ها در حوزه  مد و لباس

خیام عسگری برگزارکننده این رویداد و مدیر عامل شرکت مدیران هم اندیش فراخیز با ارزیابی از «مدوتک» گفت: این رویداد با هدف شناسایی ایده‌های بر‌تر و تبدیل ایده به واقعیت تجاری در حوزه مد و فشن برگزار شد که ۴۰ ایده از سوی علاقه‌مندان ارائه شد. 

 وی ادامه داد: از میان این ایده‌ها، حدود ۱۰ایده بر‌تر انتخاب شد که ایده‌ها به صورت ۱۰ تیم دارای تخصص در حوزه‌های گرافیست، توسعه‌نرم‌افزار و تجارت تشکیل شد. 

عسگری افزود: تمامی ایده‌های بر‌تر در روز جمعه برای هیات داوران تشریح شد که حضار با انتخاب این افراد، ایده‌های بر‌تر را انتخاب کردند. 

برگزارکننده این رویداد با اعلام ادامه‌دار بودن حرکت و ایده‌های شرکت کنندگان خاطرنشان کرد: پس از این رویداد، شرکت‌کنندگان تفکرات دقیقی را نسبت به حوزه کسب‌وکار خود خواهند داشت تا در پیاده سازی آن، شکستی را تجربه نکنند. 

او با اشاره به ورود جوانان ایده‌پرداز به این حوزه گفت: باید جوانان متخصص و ایده‌پرداز در شتاب‌دهنده‌ها مستقر شوند تا کسب‌وکارهای خود را در راستای ارتقا فضای کاری در حوزه طراحی  و توزیع لباس و مُد ایرانی اسلامی تقویت کنند. 

وی اضافه کرد: زمانی که  پوشاک با ایده ایرانی طراحی و تولید شود، طبیعی است که فرهنگ خودمان در حوزه مد و لباس پدیدار شده و با گسترش زیبایی‌های آن، باعث تقویت برند ملی می‌شود. 

عسگری همچنین تاکید کرد: مد و طراحی لباس علاوه بر بحث اقتصاد، در مباحثی همچون هویت ملی و فرهنگ ملی نیز تاثیرگذار بوده و جزو حوزه‌های استراتژیک کشور به شمار می‌آید. 

 

 ایده‌سازان نیازمند مسیر کسب‌وکار صحیح 

شاهین فاطمی مدیرعامل برند درسا نیز در این رویداد گفت: یکی از نیازهای صنعت پوشاک، ورود جوانان علاقه‌مند و کارآفرین به صنعت پوشاک است؛ زیرا  مُد، نشانه فرهنگی یک کشور است و اگر در طراحی مُد عملکرد مناسب و طراحی جذابی نداشته باشیم، طبیعی است که مُدهای غربی به جوانان تحمیل می‌شود .

وی ادامه داد: باید تلاش کرد تا مد ایرانی-اسلامی طراحی شود تا جایگزین مناسبی برای عدم ترویج مُد غربی در صنعت پوشاک شود. 

او افزود: برگزاری چنین رویدادی باید باعث معرفی افرادی صاحب ایده باشد تا مسیر صحیح کسب‌وکار به آنان معرفی شود لذا در این صورت یک ایده به خلق ارزش منجر می‌شود. 

 

نشان دادنمسیر صحیح به ایده‌پردازان 

در ادامه این رویداد، فرداد زند موسس مشاور امین و همکار «ایرانتل ونچرز» نیز گفت: مهم‌ترین دغدغه رویداد‌ها، شکل‌دهی به خلق یکسری از ایده‌هایی است که در آینده می‌تواند منجر به یک کارگروهی شود؛ لذا باید با شکل‌دهی صحیح به این افراد، مسیر صحیح را به آنان نشان داد. 

مربی‌ها در مورد برگزاری و تیم‌ها رویداد

محمد نامدار مدیر تولید «نتبرگ» هم درباره حضور کارآفرینان در این رویداد گفت: افراد خلاقی به این رویداد آمدند که با حمایت مربیان کسب و کار یک مدل تجاری اخذ کردند تا هراسی از  شکست در کسب و کار نداشته باشند.

وی ادامه داد: با اینکه معمولا ایده‌های اولیه کارآفرینان خام هستند، ولی در پروسه این رویداد با تشکیل تیم و صحبت با مربی‌ها مدل تجارتی کسب و کار می‌گیرند و این مزیت را دارند که مربیان را در این دوره‌ها (وبعد از اتمام دوره‌ها)  کنار خود می بینند و با کارآفرینان ارتباط دارند تا  برای رسیدن به اهداف‌شان کمک بگیرند. 

علیرضا نخجوانی مدیر برندینگ و مارکتینگ آدیداس هم در همین راستا افزود: کسانی که در رویداد‌های کارآفرینی مانند این حضور دارند، اگر با نگاه تجربه کسب کردن و ارتباط با مربی‌های موفق در حوزه کسب و کار حاضر شوند، بهترین فرصت را خواهند داشت تا با حداقل هزینه، جدی‌ترین ایده ها را به آزمون بگذارند و ببیند که چطور رغبت بیشتری برای سرمایه گذران ایجاد می‌کنند. 

همچنین سینا رحیمی، کارآفرین حوزه تجارت الکترونیک نیز درباره آموزش به کارآفرینان جوان گفت: تیم‌ها ایده‌های خلاقی دارند و اغلب ایده‌هایی مشابه دارند؛ اما تلاش می‌کنند و بر همین اساس فرصت تجربه را در آنها می‌توان دید.

در ادامه شروین مشایخ با اشاره به حضور مربی‌های جدید و با تجربه در این رویداد اظهارکرد: اجرای این دوره، نسبت به دوره‌های پیشین کارآفرینی متمایز بود زیرا  به شرکت کننده‌ها امکانی داد تا محصولات‌شان را به نمایش بگذارند. 

دانا ماشالا‌پور چهره برند درسا در این رویداد هم گفت: کل ایده رویداد‌های کارآفرینی موضوع هیجان انگیزی است که نیاز شناخت بیشترکارافرینان این حوزه نسبت به مد و سبک زندگی را نشان داد و مشخص کرد که  مد در بخش لوکس به مفهوم تجملگرایی نیست.

در پایان علیرضا خدائی مدیر مارکتینگ آرتمن هم گفت: کمتر شرکت کردن نیروهای فنی در این دوره را باید اصلاح کرد زیرا این رویداد در ارتباط با مد و پوشاک بود و با توجه به اینکه  باید  یک اپلیکیشن و برنامه دیجیتال در این حوزه داشته باشیم، انتظار می‌رود نیروهای فنی بیشتری شرکت داشته باشند.

این رویداد در 8 تا 10 دیماه در مجتمع تجاری پالادیوم با حمایت کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فراخیز

برگزاری رویداد مشاوره تخصصی مدیریت و بازاریابی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]