اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951014213725699

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

ضرورت فراگیری مهارت برای معلمان دوره ابتدایی

کد: 13951014213725699

https://goo.gl/PJvOzT

، تهران , (اخبار رسمی): محتوای آموزشی دوره های تربیت معلم باید با اهداف تربیتی سند تحول منطبق باشد.

ضرورت فراگیری مهارت برای معلمان دوره ابتدایی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فخرالدین دانش آشتیانی در نشست کمیته هماهنگی تربیت معلم در ساختمان شهید رجایی این خبر را اعلام کردوگفت: برای اجرای سند تحول نیاز به زیرساخت هایی داریم که مهمترین آن تأمین نیروی انسانی و معلمین است.

وزیرآموزش وپرورش افزود: تامین نیروی انسانی وتربیت معلم در بحث  اجرای سند تحول، نقش اساسی و محوری دارد .

وی تصریح کرد: باید معلمی را تربیت کنیم که در اجرای اهداف سند تحول توانمند باشد و مهارت های لازم را قبل از ورود به مدرسه فراگرفته باشد.

دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: بخشی از فرآیند کار تربیتی به مواد درسی دوره تربیت معلم مربوط می شود، بنابراین باید بین اهداف تربیتی تعریف شده درسند تحول و دروس ارائه شده در دوره های تربیت معلم هماهنگی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که مسئولیت معلمان دوره ابتدایی بسیار حساس تر و سنگین تر از دیگر دوره های تحصیلی است؛ تصریح کرد: فراگیری مهارت ها وخصوصیات حرفه ای برای معلمان دوره ابتدایی برای انتقال آن به دانش آموزان بسیار مهم و از ضروریات است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش