اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951015214185699

ضرورت تقویت مدارس دولتی و غیر دولتی

کد: 13951015214185699

https://goo.gl/WFWRZ7

، تهران , (اخبار رسمی): توسعه مدارس و مراکز غیردولتی ،تقویت مدارس دولتی را در پی دارد.

ضرورت تقویت مدارس دولتی و غیر دولتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،فخرالدین دانش آشتیانی،وزیر  آموزش و پرورش دردیدار اعضای شورای مرکزی هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی که درساختمان شهید رجایی برگزارشد،بر این مهم  تاکید کرد و گفت: موسسان مراکز و مدارس غیردولتی افراد فرهیخته ای هستندکه اموال خود را در بهترین جا ی ممکن هزینه می کنند .

وی افزود: رویکرد من حمایت همه جانبه از مدارس و مراکز غیردولتی است زیراآموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند بارسنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشد بنابراین از کسانی که در فرآیند تعلیم و تربیت گام برمی دارند استقبال می کنم .

دکتر دانش آشتیانی تصریح کرد: علاقه به همکاری با آموزش و پرورش درکشور ما بیشتر از سایرکشورهاست و مردم فهیم ایران حاضرند رفاهیات خود را کاهش دهند و درعوض به تعلیم و تعلم بپردازند .

وزیرآموزش و پروش خاطر نشان کرد: کسی که در بخش مراکز و مدارس غیردولتی سرمایه گذاری می کند حتی اگر قصد سودآوری هم داشته باشد با ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به جامعه،کار بسیار ارزشمندوخداپسندانه را انجام داده است .

وی افزود: تنهاعشق به تعلیم و تربیت است که باعث شده برخی از افراد در این مراکز ومدارس  هزینه کنند وگرنه افراد می توانستند این سرمایه گذاری را درجاهایی انجام دهندکه سود بیشتری عاید شان شود .

عضوکابینه تدبیرو امید گفت: وجود برخی نگاه ها به مراکز و مدارس غیردولتی باعث شده تا در برخی جاها همکاری مناسبی صورت نگیردکه این امر نیازمند تغییر نگاه و توجیه افراد مخالف هست .

دانش آشتیانی تقویت مدارس ومراکز غیردولتی را از رویکردهای خود دانست و افزود: تبصره ای در بودجه 96 گنجانده ایم که طبق آن آموزش و پرورش می تواند10 درصد از خدمات آموزشی را به بخش خصوصی محول کند.

وزیرآموزش و پرورش خاطر نشان کرد: انتظار می رود در اجرای رویکردهای جدید آموزش و پرورش مدارس و مراکز غیردولتی پیشرو و الگو باشند و موضوع آموزش مهارت های زندگی دراین مدارس و مراکز پیگیری شود .

دانش آشتیانی طرح خرید خدمات آموزشی را از طرح های بسیار خوب و موفق دانست و افزود: مدارس و مراکز غیردولتی باید تلاش کنند در مناطق محروم و دور افتاده به صورت تجمیعی دانش آموزان را پوشش دهد .

وی درخصوص مراکز علمی آزاد گفت: بحث هایی خواهیم داشت تا درآینده بتوانیم در چارچوب قانون از این مراکز در بخش های فنی و حرفه ای استفاده کنیم .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه