کد: 13951025219705858

معاینه فنی برای متقاضیان مجوز طرح ترافیک اجباری شد

کد: 13951025219705858

https://goo.gl/bD0fB3

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر واحد صدور آرم طرح ترافیک شهر تهران گفت: مجوز های طرح ترافیک برای متقاضیانی صادر خواهد شد که معاینه فنی شهر تهران را دریافت کرده باشند.

معاینه فنی برای متقاضیان مجوز طرح ترافیک اجباری شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل ترافیک تهران ، مصطفی قنبرنژاد در برنامه روی خط خبر، با بیان اینکه دیروز آخرین روز ویرایش درخواست مجوز طرح ترافیک بود و دیگر تمدید نخواهد شد گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده،  بالغ بر 56 هزارو پانصد نفر ثبت نام کرده اند و تا آخر بهمن هم نتایج اعلام خواهد شد.

مدیر واحد صدور آرم طرح ترافیک شهر تهران افزود: البته خودروهای بالای 12 سال که ساخت آنها قبل از سال 1383 باشند ثبت نام نشدند .

علاوه بر این متقاضیان معاینه فنی برتر که مربوط به خودروهای با دور و تنظیم موتور 2500 تا سه هزاراست تا 25 بهمن فرصت دارند.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به افزایش تعداد و ساعت کار مراکز معاینه فنی، تمام خودروهای تهران که عمر آنها بالای 5 سال دارند حتما معاینه فنی بگیرند.

مدیر واحد صدور آرم طرح ترافیک شهر تهران گفت: درهمین هفته مشخص خواهد شد میزان افزایش قیمت فروش طرح ترافیک چقدر است. 

در ادامه مرتضی صلوتی ، معاون فنی شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران هم گفت: متقاضیان خرید مجوز روزانه تا ساعت 24 همان روز فرصت ثبت دارند .

وی همچنین گفت: خودروهایی که وارد محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد می شوند تا سه ساعت بعد بیش از یکبار جریمه نخواهند شد به شرطی که در این مدت داخل محدوده باشند. این مدت در آینده به یک ساعت تغییر خواهد یافت.

صلوتی افزود: تخلفات حادثه ساز مانند سرعت غیر مجاز در اتوبان ها، چراغ قرمز، حریم عابر پیاده  وبرخی دیگر بلافاصه اطلاع رسانی و اعمال قانون خواهد شد.

معاون فنی شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به دقت دوربین ها بالای 95 درصد پلاک خوانی، گفت: برخی مواقع بخاطر شرایط جوی و آب و هوایی ممکن است دوربین های محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد دچار خطا شوند.

صلوتی به محدوده طرح ترافیک که تقریبا مطابق با منطقه 12 تهران است، گفت: ورود به این محدوده از ساعت 6 و سی دقیقه تا ساعت 17 ممنوع است مگر آنکه  همشهریان مجوز ورود داشته باشند علاوه بر این خودروهای سطح شهر توسط 1500دستگاه دوربین برای شناسایی خودروها متخلف مستقرشده اند.

در ادامه قنبرنژاد با بیان اینکه آرم های روزانه برای کسانی است که به صورت مقطعی وارد شهر تهران می شوند درباره دست فروشان مجوز طرح ترافیک گفت: کسانیکه در بین راه اقدام به فروش مجوز های طرح ترافیک می کنند با استفاده از شماره پلاک خودرو و رمز دوم کارت بانکی است و کار خواصی انجام نمی دهند و برای جلوگیری از این کار نیز برای هر شماره تلفن فقط اجازه یکبار درخواست مجوز صادر خواهد شد.

قنبر نژاد افزود: خرید مجوز طرح ترافیک از طریق سایت نیز با محدودیت هایی تنظیم شده است.

وی ذریراه قیمت فروش طرح ترافیک هم گفت: از ساعت شش و نیم صبح قیمت آرم روزانه 37 هزار و 740 تومان است و روزانه پانزده هزار فروش آرم و مجوز صادر می شود.

وی گفت: شهروندان از طریق سامانه پیامکی به شماره 87500  می توانند از تخلفات محدوده ترافیکی مطلع شوند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل ترافیک تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وظیفه مدیریت حمل و نقل شهر تهران (تحت پوشش شهرداری تهران) را بر عهده دارد. و هم اکنون با دارا بودن بیش از یک هزار دوربین و بیش از هزار کیلومتر شبکه گسترده فیبرنوری به عنوان زیر بنای مخابراتی علاوه بر مرکز اصلی کنترل ترافیک، شش مرکز کنترل ترافیک فرعی نیز در شهر تهران فعالیت دارد که در کنار این مرکز اصلی‌، به ارایه خدمات به شهروندان مشغول است.

منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه