اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951026220955699

اهمیت آموزش مهارت های زندگی در مدارس

کد: 13951026220955699

https://goo.gl/41cLhS

، تهران , (اخبار رسمی): مهارت های زندگی باید در متن تمام کتاب های درسی گنجانده شود.

اهمیت آموزش مهارت های زندگی در مدارس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، فخرالدین دانش آشتیانی،وزیر آموزش وپرورش در دیدار اعضای انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران در ساختمان شهید رجایی ،با تاکید بر این موضوع گفت: باید بسترهای  تعامل آموزش و پرورش با دانشگاهیان برای همفکری بیشتر درباره موضوعات تعلیم وتربیت فراهم شود .

وی افزود: هدف مدرسه، آموزش صرف نیست ، بلکه هدف اصلی  آن تربیت است، اما این مسئله چنانکه باید و شاید در جامعه نهادینه نشده، به همین دلیل است که اولیا در مراجعات خود به  مدرسه فقط در مورد موضوعات آموزشی فرزندان  سؤال می کنند.

 دانش آشتیانی تصریح کرد: مسئله تعلیم وتربیت یک مسئله ملی است که باید اهمیت آن برای جامعه تبیین شود  و نقش دانشگاهیان و استادان  می تواند در این باره  مؤثر باشد.

وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان، آموزش دروسی مانند ریاضی ،‌ فیزیک و شیمی  فقط وسیله ای برای رسیدن به اهداف تربیتی مورد نظر آن جامعه است ،‌امیدوارم در کشور ما نیز این نگرش به وجود آید.

عضو کابینه تدبیر وامید گفت: همه اتفاقات باید در مدرسه رخ دهد و باید نگرشی در معلمان ایجاد شود که آنها به آموزش صرف نپردازند و تربیت دانش آموزان  را وظیفه اصلی خود بدانند.

وی افزود: وقتی صحبت ازآموزش مهارت های زندگی در مدرسه می شود ، این تصور می رود که کتابی به کتاب های درسی اضافه        شده است ، اما این تصور نادرست  است  ومنظور آن است که مهارت های زندگی باید در همه دروس وجود داشته باشد.

ر آشتیانی افزود: تفکیک نظام تعلیم و تربیت به بخش های آموزشی ، پرورشی و پژوهشی کاردرستی نیست  و باید آموزش در قالب پژوهش و با هدف تربیت انجام گیرد.با تفکیک سه موضوع آموزش ، پرورش و پژوهش ،تربیت در مدرسه اتفاق نمی افتد ،البته بنده مخالف حضور

دانش آموزان در پژوهش سراها برای انجام فعالیت های پژوهشی نیستم ،  بلکه معتقدم دانش آموزان باید فرآیندتعلیم وتربیت  را با روش  پژوهشی فرا گیرند.

وزیر آموزش وپرورش گفت: آموزش وپرورش یک مسئله ملی و از مهم ترین مسائل کشور است و فرآیند تعلیم وتربیت نیز  تنها برعهده آموزش  وپرورش نیست ، همه دستگاه ها در فرآیند تعلیم وتربیت مؤثرند و ‌آموزش وپرورش نقش سیاستگذاری در این فرآیند را برعهده دارد.

وی افزود: امروزه همگان  به این نتیجه رسیده اند که آموزش های رسمی نقش آن چنانی در تربیت دانش آموزان  ندارند ، بنابراین همه به آموزش های غیررسمی روی آورده اند که که این امر نیاز به مدیریت دارد .

عضو کابینه تدبیر و امید تصریح کرد: تغییر نگرش نسبت به آموزش وپرورش از ضروریاتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .

دانش آشتیانی به ضرورت تقویت رابطه انجمن های علمی به ویژه انجمن فلسفه تعلیم وتربیت با آموزش وپرورش اشاره و تاکید کرد : استادان  و صاحب نظران با دانشگاه فرهنگیان و مراکز آموزش ضمن خدمت آموزش وپرورش همکاری داشته باشند و راهکارهای کاربردی را جایگزین مباحث نظری کنند.

وی همچنین برگزاری کارگاه های تخصصی ویژه معلمان را راهکاری برای کمک به تغییر نگرش در آنان دانست و اظهار کرد: استادان دانشگاه با ارائه مقالات و انتشار آن در رسانه ها می توانند راهکارهایی برای کمک به آموزش وپرورش ارائه دهند.

وزیر آموزش وپرورش افزود: شرایط و ساختاری را فراهم خواهیم کرد تا انجمن فلسفه تعلیم وتربیت، ارتباط مناسبی با وزارت آموزش و پرورش در کلیه سطوح داشته باشدو بایک حرکت ملی جایگاه واقعی آموزش وپرورش در جامعه تبیین شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش