اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951105226426905

برگزاری نمایشگاههای کاریکاتور و پوستر ویژه حفاظت از زمین به مناسبت سالروز تاسیس سازمان امور اراضی

«نبض زمین» در ایستگاههای متروی پایتخت می تپد

کد: 13951105226426905

https://goo.gl/b6thzt

، تهران , (اخبار رسمی): همزمان باسالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور و درآستانه دهه مبارک فجر،مجموعه نمایشگاههای کاریکاتورو پوستر «نبض زمین» باموضوع حفظ اراضی کشاورزی وباغ‌ها با همکاری سازمان امور اراضی کشورو معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه( مترو) درایستگاههای متروی تهران آغاز به کار کرد.

«نبض زمین» در ایستگاههای متروی پایتخت می تپد

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، سید علی محققی مدیرکل ترویج روابط عمومی و امور بین الملل سازمان با اعلام این خبر گفت: نمایشگاههای فرهنگی هنری « نبض زمین» بخشی از مجموعه آثار هنرمندان کارتونیست و گرافیست کشور درباره ضرورت های صیانت از زمین های کشاورزی و منابع سرزمینی، حفظ مزارع و باغ ها و جلوگیری از تغییرکاربریهای غیرمجاز و بی رویه است، که با تفاهم و همکاری مشترک سازمان امور اراضی کشور و معاونت فرهنگی اجتماعی راه آهن شهری تهران(مترو) در قالب این نمایشگاهها به دوستداران هنر، فرهنگ، آب و خاک کشور تقدیم شده است.

محققی با بیان اینکه هفتم بهمن ماه سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور، فرصتی برای انجام فعالیت های ترویجی و فرهنگی و آگاهی بخشی عمومی در جهت حفاظت از زمین و منابع سرزمینی است گفت: به این مناسبت و در آستانه ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، این آثار از صبح امروز در مجموعه های نمایشگاهی واقع در 6 ایستگاه مترو شهر تهران شامل ایستگاههای تئاتر شهر و زیر گذر چهارراه ولیعصر، میدان انقلاب اسلامی، میرداماد، پانزده خرداد(بازار)، دروازه شمیران و سرسبز اکران شده و آماده بازدید شهروندان است .
محققی افزود: در پی فراخوان سازمان امور اراضی کشور برای مشارکت هنرمندان ارزنده کشورمان در زمینه هنرهای تجسمی به ویژه کاریکاتور، عکس و گرافیک، جمعی از اهالی هنر با استقبال از این فراخوان به خلق آثاری برجسته درباره ضرورتهای صیانت از زمین و خاک و حفظ کاربری اراضی پرداختند که بخشی از نتایج این همکاری، مجموعه آثار این نمایشگاهها است و مجموعه کاملتری از این کارها در کتابچه ای با عنوان «نبض زمین» منتشر شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه فقط حدود 18 میلیون هکتار زمین زراعی و باغ برای تامین غذای جامعه داریم گفت: طی دهه های اخیر تمایل برای تغییرکاربری زمین های کشاورزی و ویلاسازی و اصرار بر توسعه سکونتگاهها و ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش یافته که این روند باعث خروج هزاران هکتار زمین حاصلخیز از چرخه تولید شده و  عرصه را بر شالیزارهای شمال و مزارع و باغ های میوه مناطق مختلف کشور، به خصوص در حوزه نفوذ تهران، تنگ کرده است.
محققی با تاکید بر ضرورت مشارکت و همکاری همه اقشار جامعه برای صیانت از باغ ها و مزارع کشور و حفظ منابع آب و خاک سرزمین گفت: حفاظت از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی، هم حمایت از امنیت غذایی و اقتصاد کشاورزی جامعه و هم حفاظت از محیط زیست است و تردیدی نیست که دغدغه‌مندی و همیاری در این زمینه، وظیفه یکایک شهروندان است. چرا که لازمه تداوم تپش زندگی، منظم ماندن نبض زمین است و همه با هم باید حافظ زمین باشیم.
مدیرکل ترویج و روابط عمومی سازمان امور اراضی تاکید کرد: این سازمان به عنوان یکی از متولیان اصلی حفاظت و ساماندهی اراضی کشور در کنـار سایر برنامه ها و اقدامات قانونی، ترویـج فرهنگ حفظ باغها و اراضـی کشـاورزی، افزایش آگـاهی و دانش عمومی مردم دربـاره قوانین این حوزه و تبیین ضـرورتهـای جلوگیری از تخریب زمین و برخورد با زمین‌خواری را سرلوحه کار خود قرار داده است.
وی تاکید کرد: از آنجا که بخش عمده اراضـی در معرض تهدید کشور در شـمال و جنوب رشـته کوه البرز و درحوزه نفوذ پایتخت قرار دارد، شهرونـدان محترم تهرانی از جمله اصـلی‌ترین جامعه هـدف اقـدامات ترویجی در این زمینه هستند و یکی از ابزارهـای اصـلی برای تحقق این مهم نیز بهره‌گیری از قـابلیت‌هـای هنر و مشـارکت هنرمنـدان برجسته و مطرح کشورمان به‌ویژه در حوزه هنرهای تجسمی از جمله کاریکاتور، نقاشی، گرافیک و عکس برای انتقال این پیام مهم است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان امور اراضی کشور

سازمان امور اراضی کشور بر آن است تا با برنامه ریزی صحیح و مدیریت کارآمد، در جایگاه تحقق اهداف حاکمیتی که در حیطه وظایف، ماموریت‌ها و اختیارات این سازمان قرار دارد، اراضی کشور و به ویژه اراضی کشاورزی را ساماندهی و مدیریت کند، توسعه دهد و از آسیب‌های پیش‌رو جلوگیری کند. در جهت تحقق این مهم چشم‌انداز تدبیر در سازمان امور اراضی مشتمل بر اهداف، رویکردها، سیاستها، برنامه و طرح‌های اساسی سازمان تدوین شده است که در ادامه ارائه می‌شود. امید است کارشناسان با ارائه نظرها و پیشنهادها ما را در تکمیل آن یاری کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]