اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951121234256970

معاون پژوهشی انجمن صرع ایران:

تاثیر داروهای گیاهی بر صرع نامعلوم است

کد: 13951121234256970

https://goo.gl/5kCgvF

، تهران , (اخبار رسمی): هنوز تحقیقات علمی در خصوص تاثیر گیاهان دارویی بر روی بیماری صرع صورت نگرفته است.

تاثیر داروهای گیاهی بر صرع نامعلوم است

۲۵ بهمن به عنوان روز جهانی صرع از طرف سازمان بهداشت جهانی به کشورها به عنوان یک روز رسمی اعلام شده است.

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی ایران پزشک، غلامرضا زمانی معاون پژوهشی انجمن صرع ایران گفت: صرع یک پدیده شناخته شده علمی است که در این بیماری جرقه‌ای از مغز زده شده و گیرنده‌های مغز توسط مواد شیمیایی تحریک می‌شوند که این موضوع باعث ایجاد تشنج در بیمار خواهد شد.

وی در خصوص تاثیر گیاهان دارویی برای درمان بیماری صرع، اظهار کرد: افرادی که در زمینه طب سنتی مشغول به کار هستند باید تحقیقات علمی را در سطح آزمایشگاهی انجام دهند و نمی‌توان با استناد به کتاب‌های طب سنتی قدیمی گفت که گیاهان دارویی تاثیر به سزایی در درمان این بیماری دارند.

زمانی ادامه داد: داروهایی که امروز به نام شیمایی شناخته می‌شوند نیز از آب، خاک، قارچ و سایر مواد معدنی تولید می‌شوند که تخلیص شده هستند و اثربخشی این داروها برای درمان افراد مبتلا به صرع اثبات شده است.

وی تاکید کرد: در برخی کتب سنتی از تاثیر برخی گیاهان دارویی برای درمان صرع نام برده شده که نمی‌توان با قطعیت به آن‌ها استناد کرد.

معاون پژوهشی انجمن صرع گفت: بعضی تشنج‌ها ناشی از به وجود آمدن ضایعه در مغز است و برخی دیگر به دلیل بیماری‌های ژنتیکی رخ می‌دهد که در این زمینه هیچ‌گونه تحقیق علمی بر روی گیاهان دارویی انجام نشده است.

وی توصیه کرد: افرادی که از بیماری صرع رنج می‌برند بهتر است از درمان‌های غیر دارویی نیز استفاده کنند. به طور مثال خواب منظم، دوری از استرس، پرهیز از گرسنگی طولانی مدت باعث کاهش بروز این تشنج‌ها خواهد شد.

زمانی در پایان در خصوص روز جهانی صرع گفت: ۲۵ بهمن به عنوان روز جهانی صرع از طرف سازمان بهداشت جهانی به کشورها به عنوان یک روز رسمی اعلام شده است. از آن‌جا که این بیماری در سطح جهان به عنوان یک بیماری شایع شناخته شده، سازمان بهداشت جهانی یک روز خاص را برای بیماری صرع مشخص کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران پزشک

پایگاه خبری ایران پزشک دارای مجموعه کامل اخبار حوزه سلامت، بهداشت، درمان و تغذیه است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان