اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951127236155458

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تشریح کرد

فرصت نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی برای صنایع

کد: 13951127236155458

https://goo.gl/NjdUku

، (اخبار رسمی): وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه این بود که بعد از به نتیجه رسیدن اتفاقات مثبت بسیاری که در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری رخ داد تصمیم گرفتیم این دستاوردها اعلام شود.

فرصت نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی برای صنایع

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل و کشتی‌سازی با کره‌ای‌ها همکاری خوبی صورت گرفت و توانستیم بخشی از کشتی‌ها در داخل ساخته شود. در واقع پول سوخته ما احیا شد.

وی گفت: با سرمایه گذاری مشترک با کره‌ای‌ها، کشتی سازی داخلی احیا شد و کشتی تولیدی را به آب انداختیم که اتفاق بزرگی در حوزه تحریم ها بود و شور و شوق فعالیت را در شرکت‌ها ایجاد کرد.
ربیعی اظهار داشت: قطعا ناوگان ما ناوگان قابل اعتمادی خواهد شد. در بخش حمل و نقل هوایی به سه هواپیما در شرکت آسمان رسیده بودیم اما امروز به یک نسبت خوب از هواپیما رسید‌ه‌ایم. با اجاره هواپیماها و آموزش در این حوزه، مذاکرات موفق داشتیم و با شرکت‌های روسی هم مذاکره کرده‌ایم.

وی افزود: صندوق های بازنشستگی بیش از 50 میلیون مالک دارند و بیش از نیمی از مردم ایران سهامدار آن هستند. بر این اساس شفافیت در امور مالی و تجاری این صندوق ها بسیار ضروری است.

وی به رونمایی از سامانه هوش تجاری شرکت سرمایه گذاری بازنشستگی کشوری (شستا) اشاره کرد و گفت: با این سامانه نظارت بر امور تجاری و مالی شرکت های زیر مجموعه صندوق های بازنشستگی با دقت بیشتری صورت می گیرد و اساساً برگزاری نمایشگاه صندوق های بازنشستگی، نشان دهنده تلاش ما برای شفاف سازی امور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف حمل و نقل از جمله کشتی سازی، ریلی، هوایی و حوزه فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و افزود: در بخش کشتی سازی با کره ای ها توافقاتی صورت گرفته که شرط آن انجام و بخشی از تولید در ایران است ضمن آن که هزینه ساخت این کشتی ها از پولی است که تقریباً درحال از بین رفتن بود و ما با این توافق توانستیم این پول را زنده کنیم.

ربیعی گفت: در حوزه ریلی نیز قراردادی میان شرکت رجا و شرکت های تولید کننده واگن داخلی امضا شده که در اولی گام 86 واگن جدید به زودی به ناوگان رجا اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با امضای این قراردادها شور و شوق جدیدی در شرکت های واگن سازی که برخی از آنها در حال ورشکستگی بودند به وجود آمده و امیدواریم رونق به این شرکت ها بازگردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به اقدامات صورت گرفته برای توسعه شرکت های هواپیمایی آسمان اشاره کرد و گفت: در یکی دو سال گذشته به دلیل شرایط تحریمی ما در روز تنها با سه هواپیما امکان فعالیت داشتیم اما امروز در حال نهایی کردن قراردادهای بزرگی هستیم که می تواند صنعت هوای کشور را متحول کند.

ربیعی افزود: تنها شرکت شستا سه هزار میلیارد تومان در بخش های مانند فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی در طرح های بزرگی در مناطق مختلف کشور سرمایه گذاری کرده است که ثمرات آن را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

ربیعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت پگاه در حال صادرات به کشورهای مختلف است. همچنین سرمایه‌گذاری مناسبی در صنایع فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی صورت گرفته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «صندوق‌های بازنشستگی پیشران توسعه» اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی صنایع ما بود. در حال حاضر در پرتفوی ما از کشاورزی تا حمل و نقل، کاشی و سرامیک وجود دارد.
وی افزود: ارزش دارایی‌های ما در  4 صندوق بیش از 100 هزار میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: با توجه به جهت گیری‌ها برای بین‌المللی کردن شرکت‌ها، امیدواریم بتوانیم در فعالیت‌ها، شفافیت بیشتری داشته باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان تامین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی دارای وظایف عمده در دو بخش بیمه ای و درمانی می باشد که برای اجرای وظایف خود دارای تشکیلات مرکزی و واحدها، شعب و نمایندگی‌هاو مراکز درمانی و بیمارستانی ،کلینیک ،پلی کلینیک و دی کلینیک در تهران و شهرستانها می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]