اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951202237695699

در استان لرستان انجام می شود

احداث 10مدرسه پیش ساخته در مناطق محروم

کد: 13951202237695699

https://goo.gl/hKs5Ri

، تهران , (اخبار رسمی): سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان از احداث 10 آموزشگاه پیش ساخته در مناطق محروم استان خبر داد.

احداث 10مدرسه پیش ساخته در مناطق محروم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خدا نظر دریکوند در مراسم امضای توافق نامه موسوم به GGP (کمک بلاعوض به پروژه های تامین نیازهای اولیه انسانی) با هیرویاسوکوبایاشی سفیرکشور ژاپن، از کمک سخاوتمندانه دولت ژاپن در توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار تقدیر کرد و افزود: این کمک خیر خواهانه و بشر دوستانه دولت ژاپن  باعث می شود تا تعدادی از دانش آموزان مناطق محروم این استان بتوانند در فضای استاندارد و ایمن  ادامه تحصیل دهند . 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان این گونه اقدامات را عاملی مهم در پیوند بین ملت ها و ایجاد مودت بین آنها برشمرد و افزود: آنچه را که در حافظه تاریخی ایرانیان در خصوص مردم ژاپن وجود دارد می توان در سخت کوشی، نظم و انضباط، وظیفه شناسی، مسئولیت پذیری و انسان دوستی خلاصه کرد و این اقدام هم می تواند به ریشه دارکردن این ذهنیت در خاطره دانش آموزان مناطق محروم لرستان کمک کند .

وی در ادامه لرستان را دومین استان آسیب دیده از جنگ تحمیلی 8 ساله برشمرد و تصریح کرد: 406آموزشگاه ابتدایی در آموزش و پرورش عشایری لرستان وجود دارد که سه هزارو 508 دانش آموز در آنها تحصیل می کنند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش