اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951214241165699

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران خبرداد

همکاری 5 هزار دانش‎آموز مازندرانی با منابع طبیعی

کد: 13951214241165699

https://goo.gl/oG4RMe

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: در قالب انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و منابع طبیعی، 5 هزار دانش‎آموز مازندرانی به عنوان همیار منابع طبیعی با این اداره‎کل همکاری دارند

همکاری 5 هزار دانش‎آموز مازندرانی با منابع طبیعی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش سید علی قاسمی در همایش منابع طبیعی که به مناسبت هفته منابع طبیعی در نکا برگزار شد، با بیان اینکه گاهی خودمان بستری را برای نابودی کشورمان فراهم می‌کنیم که هیچگاه دشمن آن را فراهم نمی‎کند، اظهارکرد: آب و خاک این کشور هزاران سال پیش تاکنون از پدران ما به یادگار مانده است و زمینی که روی آن زندگی می‌کنیم و دریا و رودخانه نیز فقط برای نسل ما نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه چهار شعار و جهت‌گیری اصلی شامل دانستن، آموزش برای زندگی کردن، تکامل جسمانی و دانشی و آموزش برای زندگی مسالمت‌آمیز را در آموزش و پرورش داریم، گفت: انسان موجودی اجتماعی است و نمی‌تواند به تنهایی زندگی کند، باید با جنگل و دریا و آب و خاک کشور زندگی کنیم و اگر این مواهب را همچنان که اجازه نمی‎دهیم دیگران از آنسوی مرزها مورد تعدی قرار دهند، ما نیز نباید با دست خودمان به آن آسیب بزنیم.

قاسمی ادامه داد: همه موجودات حق حیات دارند؛ درخت را از بین می‌بریم، دریا را آلوده می‌کنیم، اگر چه آنها به ظاهر حرف نمی‌زنند اما جایی با سیل، آلودگی هوا و آلودگی دریا مواجه می‌شویم و باید هزینه کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: به لحاظ بینش دینی طبیعت بر ما حق دارد و میراثی است از پدران ما و اگر آنچه که پدران ما به ما تحویل دادند را به نسل بعدی تحویل ندهیم فرزندانمان از ما به نیکی یاد نمی‌کنند، بنابراین از نظر آموزشی، حقوقی، عقلانی و شرعی موظفیم از داده‌ها و منابع و سرمایه‌های طبیعی با تمام وجود حفاظت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران افزود: اصلی‌ترین هدف نهاد آموزش و پرورش آموختن زندگی به جامعه هدف است، آنها باید با طبیعت و حفظ منابع طبیعی آشنا شوند زیرا طبیعت منبع بزرگی برای توسعه و رشد کشور است.

وی گفت: آموزش و پرورش با اداره کل منابع طبیعی تفاهم نامه‌ای برای اهداف آموزشی در حوزه منابع طبیعی دارد و در همین راستا نیز 5 هزار دانش‌آموز مازندرانی با منابع طبیعی همکاری دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | محیط زیست