اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960130246536975

اگر وکیل هستید به وکیل بان بپیوندید

نخستین بانک وکلای متخصص آغاز به کار کرد

کد: 13960130246536975

https://goo.gl/TEPSqM

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین بانک وکلای متخصص با نام وکیل بان آغاز به کار کرد.

وکیل بان به عنوان اولین بانک وکلای متخصص آغاز به کار کرد

پایگاه اینترنتی وکیل‌بان با آسیب‌شناسی حرفۀ وکالت در ایران به گردآوری اطلاعات وکلای متخصص اقدام می‌کند تا در موضوعات مختلف، بهترین وکلا را پیش روی وکیل‌جویان قرار دهد.

وکیل‌بان با گردآوری اطلاعات وکلای متخصص و متعهد و امکان جست‌وجو بر اساس تخصص و سایر معیارها، این امکان را برای اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم خواهد ساخت تا با اطمینان خاطر و سهولت بیش تر به یافتن وکیل مورد نظر خود اقدام کنند.

حرفۀ وکالت در ایران از آبان 1309 با تأسیس و آغاز به کار کانون وکلای دادگستری (مرکز) با حضور مرحوم علی‌اکبر داور وزیر وقت عدلیه به رسمیت شناخته شد. 

در 1333 کانون وکلای دادگستری لایحه استقلال وکلای دادگستری را تصویب کرد و تاکنون با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب ‌ای بسیار به کار خود ادامه داده است و امروز علاوه بر کانون وکلای دادگستری مرکز، 24 کانون دیگر نیز در استان‌های مختلف کشور تشکیل شده است و مشغول به فعالیت هستند.

در کنار کانون‌های وکلای دادگستری، قوۀ قضاییه نیز در 1380 با استناد به مادۀ 187 قانون برنامه سوم توسعه، اجازه پیدا کرد تا برای تایید صلاحیت فارغ‌التحصیلان رشته حقوق برای امور مشاوره و وکالت مجوزهای مربوط را صادر کند و به این ترتیب سنگ بنای مرکز امور حقوق مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه نهاده شد.

طبق آخرین اطلاعات موجود (منابع غیر رسمی)، در حال حاضر حدود 100هزار وکیل در کشور مشغول به فعالیت هستند و سالانه حدود 1000 وکیل جدید به جامعۀ وکلای ایران می‌پیوندند.

با وجود فعالیت این تعداد وکیل و علی‌رغم اینکه «فرهنگ استفاده از وکیل» پیش از انجام هر کاری که به نوعی دارای آثار حقوقی است در بسیاری از کشورها اعم از توسعه‌یافته و درحال‌توسعه به شکلی مطلوب مورد پذیرش قرار گرفته است، اما فرهنگ وکالت در ایران، آن‌چنان که بایسته و شایستۀ آن است مورد توجه قرار نگرفته است و مردم اعتماد چندانی به وکلا ندارند که این امرناشی از یک دلیل عمده است؛ عدم تخصص‌گرایی در میان وکلای ایرانی و قبول اکثر دعاوی ای که به آنها ارجاع می‌شود که این امر از یک سو باعث عدم اعتماد موکل به وکیل می‌شود و از سوی دیگر به دلیل نبود زمان کافی برای به‌روز‌رسانی دانش و هم‌گام شدن با تحولات در حوزه های تخصصی به عدم احاطۀ کافی بر موضوعات مختلف حقوقی از سوی وکلا منجر می‌شود.

با گسترش شبکۀ جهانی اینترنت این فرصت برای تمامی مشاغل ایجاد شده است تا بدون محدودیت به تبلیغ حرفۀ خود در ابعاد گسترده بپردازند و افرادی که به دنبال استفاده از خدمات خاصی می‌گردند با طیب خاطر به جست‌وجو در صفحات اینترنت بپردازند و بهترین ارائه‌دهنده خدمات‌ را انتخاب کنند. با وجود این، شبکۀ جهانی اینترنت و فرصت‌هایی که به موجب آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد آنچنان که باید و شاید مورد توجه افرادی که در حرفۀ وکالت مشغول به فعالیت هستند نگردید که از عمده دلایل آن می توان به هزینه‌بر و وقت‌گیر بودن راه‌اندازی و مدیریت پایگاه‌های اینترنتی  اشاره کرد. 

پایگاه اینترنتی وکیل‌بان با آسیب‌شناسی حرفۀ وکالت در ایران به گردآوری اطلاعات وکلای متخصص اقدام می‌کند تا در موضوعات مختلف از جمله حقوقی، کیفری، تجاری، ثبتی و ... بهترین وکلا را پیش روی افرادی که به دنبال متخصصان این حوزه هستند (وکیل‌جویان) قرار دهد تا از بروز خسارت‌های غیرقابل‌جبران جلوگیری کند و در چارچوب رسیدنِ مقام وکالت به جایگاه واقعی خود، گامی هر چند کوچک بردارد.

شما هم اگر وکیل هستید و مایل هستید به وکیل‌بان بپیوندید و  از مزایای آن بهره مند شوید اینجـــــا کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وکیل بان | بانک وکلای متخصص

پایگاه اینترنتی وکیل بان با آسیب شناسی مشکلات و موانع گسترش فرهنگ وکالت در ایران، اقدام به گردآوری اطلاعات وکلای متخصص می نماید تا در موضوعات مختلف از جمله حقوقی، کیفری، تجاری، ثبتی و ... ، بهترین وکلا را پیش روی افرادی که به دنبال متخصصان این حوزه هستند (وکیل جویان) قرار دهد تا بدین وسیله از بروز خسارت های غیر قابل جبران جلوگیری به عمل آورد تا در راستای رسیدن مقام وکالت به جایگاه واقعی خود، گامی هر چند کوچک را برداشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]