اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960316251044850

10 آمار جذاب از نرم‌افزار CRM که باید بدانید (بخش اول)

کد: 13960316251044850

https://goo.gl/W77tzN

، تهران , (اخبار رسمی): عنصر حیاتی برای بقا و موفقیت کسب و کار، توجه به روابط با مشتریان است. با توجه به این‌که امروزه مشتریان از طیف گسترده‌ای از کانال‌های ارتباطی که بسیار موثر بر تقاضای آن‌هاست استفاده می کنند، شرکت‌ها باید از یک سیستم یک‌پارچه و سازمان‌دهی شده برای حفظ سوابق مشتریان خود بهره بگیرند.

10 آمار جذاب از نرم افزار CRM که باید بدانید

از آنجایی که نرم‌افزار CRM بر مدار روابط با مشتریان حرکت می‌کند، می‌تواند راه‌حل‌‌های بسیاری از طریق گزارش‌گیری و آنالیز اطلاعات برای تدوین استراتژی و تصمیمات مهم شرکت فراهم کند.

در این مقاله سعی کرده‌ایم مهم‌ترین آمار و داده‌ها را جمع‌آوری کنیم تا دید واضح و روشنی از تاثیر نرم‌افزار CRM روی کسب و کار به شما ارائه دهیم.

براساس تعریف شرکت Salesforce نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) کسب و کارها را در مدیریت ارتباطات و اطلاعات مرتبط با مشتریان خود توانمند می‌کند.

یک نرم‌افزار CRM که اغلب متصل به یک پایگاه داده مرکزی یا به تعبیری متصل به عصب حیاتی در هر کسب و کار است، اطلاعات مشتریان را در مراحل مختلف نگه‌داری می‌کند به گونه‌ای که کارکنان واحدهای مختلف در یک شرکت می‌توانند به سرعت اطلاعات مربوط یا همان سوابق گذشته مشتری را استخراج کنند. یک نرم‌افزار CRM موثر باید امکان غنی‌سازی تجربه مشتری را به شرکت بدهد.

از دیگر مزایای لذت‌بخش برای کاربران نرم‌‌افزار CRM می‌توان به مدیریت داده‌های هوشمند اشاره کرد. با معماری یک پایگاه داده یک‌پارچه و متمرکز، اطلاعات مشتریان در هفت روز هفته و در هر ساعت از شبانه‌روز می‌تواند در دسترس کاربران شرکت باشد (بر اساس میزان دسترسی تعریف‌شده برای هر کاربر). این ویژگی شرکت را به سمت افزایش تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل و رضایت مشتریان فعلی هدایت می‌کند.

از آنجایی که  نرم‌افزار CRM بر مدار روابط با مشتریان حرکت می‌کند، می‌تواند راه‌حل‌های بسیاری از طریق گزارش‌گیری و آنالیز اطلاعات برای تدوین استراتژی و تصمیمات مهم شرکت فراهم کند. هم‌چنین می‌توان روابط میان کارمندان را پرورش، وظایف را به سرعت بین کارمندان انتقال داد و روند فروش شرکت را به طور مداوم زیر نظر گرفت.

به آمار زیر توجه کنید:

 79 درصد از سرنخ‌های بازاریابی هرگز به فروش تبدیل نشده است!

 30 درصد از بازاریابان وجود منابعی متفاوت از داده را عامل اصلی ناتوانی در جمع آوری اطلاعات صحیح از مشتری و دریافت بینشی درست از او می‌دانند!

این آمار شگفت آور بیان می کنند که هر کسب و کاری کمبود سیستم CRM را تقریبا حس می کند. اگر تاثیر نرم افزار CRM را بر بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش در نظر بگیرید، مزایای داشتن نرم افزار CRM مانند کسب و کار شما گران بهاست.

فناوری  CRMدر حال تحول و گسترش است. به گزارش مجله Forbes، نرم‌افزار CRM با نرخ رشد سالیانه (GAGR) 15.1% پیشرو در صنعت نرم‌افزارهای مدیریت پروژه و کسب و کار است. شرکت گارتنر (Gartner) هم پیش‌بینی کرده است که نرخ رشد بازار نرم‌افزار CRM تا پایان سال 2017 مبلغ 36.5 میلیارد دلار در سراسر جهان خواهد بود.

 

اگر به سرمایه‌گذاری برای استقرار نرم‌افزار در کسب و کار فکر می‌کنید، با ارائه آمار زیر شما را در پاسخ به این پرسش که آیا نرم‌افزار CRM مناسب است، همراهی می‌کنیم:  

1 - نرخ بازگشت سرمایه (ROI) برای نرم‌افزار CRM به طور میانگین 5.60 دلار به ازای هر دلار است.

2 - نرم‌افزار CRM میزان فروش را تا 29% افزایش می‌دهد.

3 - 65% از کاربران نرم‌افزار تحت وب واکنش‌گرا CRM (برای موبایل و تبلت) به سهم مد نظر خود از فروش رسیده‌اند و این رقم در فروشندگان بدون CRM تحت وب فقط 22% است.

4 - با اضافه‌شدن اپلیکیشن CRM و شبکه‌های اجتماعی، فرصت‌های فروش به مشتریان تا 26.4% افزایش داشته است.

5 - براساس اظهار تیم‌های فروش، میزان درآمد این افراد پس از استفاده از نرم‌افزار CRM تحت وب، 41% افزایش داشته است.

6 - با استقرار نرم‌افزار CRM بیش‌تر از 27% از مشتریان قبلی باز هم از شرکت‌ها خرید داشته‌اند. هزینه‌های جذب مشتری جدید بسیار بیش‌تر از فروش به مشتری موجود است. نرم‌افزار CRM به شما کمک می‌کند تا ارتباط خود با مشتریان موجود را حفظ کند تا آن‌ها برای خرید جدید به شرکت باز گردند.

7 - از هر 10 شرکت شش شرکت از نرم‌افزار  CRMبرای ایمیل مارکتینگ خود استفاده می‌کنند. برقراری ارتباط دوستانه و هوش‌مندانه با مشتریان از طریق ایمیل شاید مهم‌ترین عنصر کمپین‌های ایمیل مارکتینگ باشد.  

8 - از هر چهار مصرف کننده، سه نفر آنان حاضرند پول بیش‌تری برای محصولات و خدمات شما بپردازند، اما فقط در صورتی که دید مثبتی از تجربه مشتریان شما داشته باشند. یکی از بهترین اهداف از اجرای نرم‌افزار CRM در شرکت می‌تواند بهبود خدمات پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت برای قدرت‌مند‌کردن وفاداری به برند و افزایش ارزش مشتریان باشد.

9 - 37% از مشتریان شبکه B2B  قبل از خرید محصول، از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی سوال‌هایی را مطرح می‌کنند تا برای خرید مطمئن باشند. یک‌پارچگی حساب‌های شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت شرکت با نرم‌افزار CRM می‌تواند چشم‌انداز و مشتریان را  با کسب و کار ما بیش از پیش درگیر کند.

10 - 25% کاربران توئیتر و فیس‌بوک انتظار دارند پاسخ‌های اعتراض خود را کمتر از یک ساعت دریافت کنند! و در دید وسیع‌تر  66% کاربران شبکه‌های اجتماعی انتظار دریافت پاسخ را در کم‌تر از یک روز دارند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده ارتباط تراشه

شرکت ایده ارتباط تراشه به عنوان بزرگ ترین ارائه دهنده نرم افزارهای امنیتی، نماینده رسمی آنتی ویروس های اورجینال شرکت ESET و Kaspersky ( خانگی و شبکه ) می باشد. شما می توانید در هر مرحله از فرایند ارتقای نرم افزاری شرکت خود اموری نظیر طراحی و بهینه سازی یک وب سایت، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، نرم افزار اتوماسیون اداری و امور تبلیغاتی را به تیم شرکت ایده ارتباط تراشه بسپارید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]