اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960316251167254

جشن رونمایی از سامانه جذب حمایت مالی "نیک استارتر"

کد: 13960316251167254

https://goo.gl/LDQzz3

، (اخبار رسمی): یه همت جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر بزرگ کشور، از استارتاپ "نیک استارتر" در پژوهشگاه علوم و فناوری انرژی دانشگاه شریف رونمایی شد.

مراسم رونمایی از سامانه نیک استارتر

افراد زیادی هستند که ایده خوبی دارند و هر کدام در یک حوزه متخصص هستند. اما به بودجه اولیه نیاز دارند. نیک‌استارتر یک سامانه Crowdfunding است که ایده‌های جوان را به مردم معرفی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی استارتاپ نیک استارتر، این مجموعه که از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف تشکیل شده، با حمایت یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر (VC) بزرگ کشور در سال ۹۵ آغاز به فعالیت کرد. از این سامانه‌ی جدید کرادفاندینگ، چهارشنبه گذشته، بیستم اردیبهشت ماه، در پژوهشگاه علوم و فناوری انرژی دانشگاه شریف رونمایی شد.

نیک‌استارتر یک سامانه‌ی جمع‌آوری منابع مالی برای پروژه‌های جوان یا کرادفاندینگ (Crowdfunding) است که ایده‌های جوان را به مردم معرفی می‌کند. توسط این سامانه، صاحبان ایده‌ها، محصول خود را به مردم معرفی می‌کنند تا بتوانند بودجه مورد نیاز خود را از طریق حمایت‌های مردمی و پیش‌فروش محصولات تامین کنند و به مرحله رشد برسند.

یاسر درخشان، از اعضای تیم نیک‌استارتر در سخنرانی خود در این مراسم گفت: «افراد زیادی هستند که ایده خوبی دارند و هر کدام در یک حوزه متخصص هستند. اما به بودجه اولیه نیاز دارند تا بتوانند به مرور عرضه عمومی شوند. بانک‌ها عموماً از ارائه وام‌های کم‌بهره به این افراد خودداری می‌کنند، چرا که شناخته شده نیستند و موفقیت آنها هم قطعی نیست. خود این افراد هم نمی‌توانند زیر بار بازگشت سرمایه بروند. آنها به سرمایه‌های هنگفت نیز نیازی ندارند و صرفاً بودجه مشخص و کوچکی می‌خواهند که بتوانند محصول یا خدمت خود را بهتر به مرحله عرضه عمومی برسانند. بنابراین در نیک استارتر تلاش داریم تا با کمک به این ایده‌پردازان در جذب سرمایه‌ی اولیه همراهشان باشیم تا در نهایت به تجاری‌سازی ایده‌های جدید کمک شود.»

وی با معرفی سامانه‌های حوزه crowdfunding گفت: «جامعه پر از سرمایه‌گذاران بالقوه است. هرکس می‌تواند در مقیاس کوچک به این افراد کمک کند و در نهایت بودجه مورد نیاز آنها تهیه شود. سامانه crowfunding با جمع‌آوری حمایت‌های مالی از عموم جامعه، این ایده‌ها را نجات می‌دهند. کمک آنها به سه شکل انجام می‌گیرد: اهدا به صورت خیریه یا donation، ‌پیش‌خرید محصولات یا preorder، مدل جایزه یا reward که ترکیب دو مدل قبلی است و در نهایت هم مدل برابری یا equality که نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.»

به عقیده درخشان، روش اهدا در کشور رواج خوبی پیدا کرده است و بسیاری از مردم، حمایت‌های خود به صورت خیریه را از طریق همین سامانه‌ها انجام می‌دهند. به گفته او، در روش پیش‌خرید، محصولی که هنوز به بازار عرضه نشده است، با قیمت پایین‌تر پیش‌خرید می‌شود و چند ماه بعد، زمانی که محصول به بازار عرضه شد، به دست آنها می‌رسد.

درخشان درباره روش reward توضیح داد: «این روش، ترکیبی از دو روش ابتدایی است که در آن، پیش‌خرید محصول با حمایت همراه است. در روش جایزه، بسته های مشخصی تعریف شده است که هرکدام شامل خدماتی است که در صورت پرداخت هزینه، به فرد ارائه می‌شود. مدل equality هم نوعی سرمایه‌گذاری است و قوانین و ضوابط خاص خودش را دارد.»

او درباره توسعه روش crowdfunding در پایان گفت: «رشد این شکل از جمع‌آوری کمک‌های مردمی از سال 2009 تا 2016 به اندازه رشد اینترنت در دهه 90 میلادی بوده است. رشد اینترنت در این دهه، بیشترین میزان رشد در تاریخ اینترنت را دارد.»

ایده‌پردازان و کارآفرینان برای ارائه طرح‌های خود می‌توانند به سایت نیک استارتر به آدرس http://nikstarter.com مراجعه کنند. علاقه‌مندان به مشارکت و حمایت از این طرح‌های نوآورانه می‌توانند با مراجعه به این وب‌سایت، این ایده‌ها را بررسی کرده و جزء اولین کاربران و دریافت کنندگان محصولات تولید شده توسط این کارآفرینان باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیک استارتر

طراحان و تکنسین ها، نویسندگان و هنرمندان جدیدترین ایده های بکر خود را با ما در میان می گذارند و گروه فنی و داوری ما بعد از تایید صلاحیت فنی و حرفه ای، آنها را با شما به اشتراک می گذارد.این شما هستید که با حمایت خود به آفرینش یک محصول جذاب کمک می کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]