کد: 13960407253007345

یک طراح ایرانی قصد دارد از اپل شکایت کند

ادعای سرقت طرح اپل واچ از یک طراح جوان ایرانی

کد: 13960407253007345

https://goo.gl/CfdeLo

، تهران , (اخبار رسمی): به ادعای طراح جوان ایرانی، اپل با همکاری شرکت مد و پوشاک معروف فرانسوی، شانل، طرح ساعت اپل را از طراح ایرانی، کلثوم امیربنده سرقت کرده است. پیش از رونمایی ساعت اپل، پرونده سرقت مالکیت فکری این طراح علیه شانل در دست رئیس دادگاه عالی پاریس در جریان است.

مقایسه طرح کلثوم امیربنده با اسکیس ثبت شده اپل واچ توسط شرکت اپل

گزارش کارشناسی توسط کارشناس مورد تایید انجمن طراحان صنعتی آمریکا انجام شده است

به گزارش وب سایت طراح کلثوم امیربنده، طبق نظر کارشناسان خبره داخلی و خارجی ساعت اپل (اپل واچ) بر اساس طرح طراح جوان ایرانی کلثوم امیربنده ساخته شده است. این طراح می‌گوید اپل طرح ساعت هوشمند خود را با همکاری شانل از وی سرقت کرده است.

انجمن طراحان صنعتی آمریکا لیستی از کارشناسان دارای صلاحیت جهت انجام کارشناسی در دعاوی حقوقی ارائه کرده است که شامل 25 کارشناس است. گزارش کارشناسی توسط کارشناس مورد تایید انجمن طراحان صنعتی آمریکا انجام شده است. کارشناس رسمی دادگستری طراحی در ایران و اساتید دانشگاه در اروپا نیز این ادعا را تایید کرده‌اند.

همچنین گزارش کارشناس رسمی دادگستری رشته کامپیوتر تایید می‌کند که طرح خانم امیربنده پیش از رونمایی ساعت اپل ایجاد شده است.

خانم امیربنده در این زمینه می‌گوید: «از سال 2014 پرونده سرقت مالکیت فکری این طراح علیه شانل در دادگاه عالی مرکزی پاریس در دست رئیس دادگاه آقای روجه لولوار در جریان است. دادرسی علیه شانل پیش از رونمایی ساعت اپل آغاز شده بود.»

به گفته کلثوم امیربنده که یک طراح خودآموخته است؛ وی در سال 2005 رزومه و چند نمونه طرح برای درخواست کار به عنوان طراح مُد و لباس برای شانل ارسال می‌کند. به گفته وی شانل علاوه بر استفاده غیر مجاز از طرح‌های ارسال شده، از آن پس به طور مکرر اقدام به سرقت طرح‌های متعدد دیگری در طول چندین سال متوالی کرده است.

امیربنده در این زمینه می‌گوید: «سابقا در سال 2012 شانل به علت سرقت طرح خانم کارمن کول توسط دادگاه عالی پاریس محکوم گردید. همچنین در سال 2015 خانم ماتی ونترلان ماجرای سرقت طرح شانل از وی را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد و شانل مجبور شد از او رسماً عذرخواهی کند. طراح اپل، جانی آیو گفته است ساعت اپل را به کمک دوست نزدیک خود، مارک نیوسان طراحی کرده است؛ همسر مارک نیوسان به عنوان دست راست طراح شانل، کارل لاگرفیلد مطرح است.»

امیربنده همچنین افزود: «اپل نه تنها طرح ساعت اپل بلکه طرح‌های متعدد دیگری هم از این طراح سرقت کرده است. از جمله طراحی فضای داخلی فروشگاه که اپل آن را فروشگاه آینده می‌نامد، همچنین طرح بسته بندی ساعت اپل و نیز ویترین فروشگاه کُلت برای اولین رونمایی، ساعت اپل در پاریس و چندین طرح دیگر.

کلثوم امیربنده قصد دارد از اپل به دادگاه آمریکا شکایت کند. وی از علاقه‌مندان دعوت کرد برای حمایت از این طرح دعوا، از طریق لینک https://2nate.com/kolsoumamirbandeh از او حمایت کنند.

همچنین این طراح جوان جزئیات ادعا و مدارک خود را در سایت شخصی خود به آدرس www.kolsoumamirbandeh.com قرار داده است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلثوم امیربنده

وب سایت کلثوم امیربنده www.kolsoumamirbandeh.com Twitter & Instagram : kolsoum_amir برای حمایت مالی کمپین : 2nate.com/kolsoumamirbandeh