اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960418253867356

مدیرعامل آبفای هرمزگان خبر داد

جلبک‌ها دلیل تغییر طعم و بوی آب شرب بندرعباس است

کد: 13960418253867356

https://goo.gl/BGErbp

، (اخبار رسمی): مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: به دلیل افزایش میزان مصرف آب از بخش بیش‌تری از آبِ لایه میانی مخزن سد استقلال میناب استفاده شده و چون تراکم و شکوفایی جلبک‌ها در این لایه نسبت به سطح ابتدایی مخزن آب سد بیش‌تر است در نتیجه طعم و بوی آب تغییر کرده است.

مهندس قصمی، مدیرعامل آبفای هرمزگان

علی‌رغم طعم و مزه، آب شبکه لوله‌کشی از سلامت کامل برخوردار است که این مسئله از سوی مراکز و مراجع بهداشتی استان (مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی استان) نیز مورد تایید است.

امین قصمی با اشاره به این‌که طعم و مزه‌داربودن آب شهر بندرعباس در فصل گرما اتفاق تازه‌ای نیست، اظهار داشت: هر ساله با آغاز فصل تابستان به‌ویژه با توجه به افزایش دما متاسفانه این مسئله شدت بیش‌تری می‌یابد.

او افزود: حجم قابل توجهی از این جلبک‌ها در فرآیند تصفیه اولیه آب در تصفیه‌خانه میناب از آب جدا و بخش دیگر آن نیز در فرآیند تصفیه ثانویه آب در تصفیه‌خانه بندرعباس، حذف می‌شود اما این روند سبب حذف بوی ایجادشده توسط جلبک‌ها نمی‌شود.

او تاکید کرد: به منظور کاهش و رفع طعم و بوی آب باید میزان بیش‌تری از منابع آب زیرزمینی (چاه‌ها) را جای‌گزین آب سد کنیم که هماهنگی‌های لازم در این خصوص با شرکت آب‌منطقه‌ای استان انجام شده است.

قمصی اضافه کرد: هم‌چنین امسال با افزایش میزان مصرف آب از سوی مشترکان، ناگزیر بخش  بیش‌تری از حجم آب سد وارد مدار شده است و با توجه به امکانات تصفیه‌خانه آب بندرعباس، امکان ازن‌زنی همه حجم ورودی از سد وجود ندارد که تلاش می‌کنیم با رفع مشکل فنی این سیستم، طعم و بوی آب را تا حد امکان کاهش دهیم.  

او گفت: علی‌رغم طعم و مزه آب بر اساس پایش مستمر و بی‌وقفه آب آشامیدنی، آب شبکه لوله‌کشی از سلامت کامل برخوردار است که این مسئله از سوی مراکز و مراجع بهداشتی استان (مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی استان) نیز مورد تایید است.

مدیرعامل آبفای استان هرمزگان اظهار داشت: با توجه به اشراف مسئولان استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نسبت به چالش‌های آبفا، انتظار می‌رود با استفاده از جایگاه خود ما را در پی‌گیری این چالش‌ها در سطح کشور یاری دهند.

قمصی با اشاره به روند اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن بندرعباس به عنوان پروژه‌ای مهم و تاثیرگذاردر افزایش کمی و کیفی آب این شهر، تصریح کرد: علی‌رغم مشکلات اعتباری و اقتصادی این پروژه، تلاش می‌کنیم با  هم‌کاری و حمایت بیش‌تر مسئولان، طی چند ماه آینده فاز نخست آن با ظرفیت 20 هزار متر مکعب به بهره‌برداری برسد که جهت تسریع در روند این پروژه نیازمند همکاری و حمایت بیشتر مسئولان مذکور هستیم. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آب و فاضلاب هرمزگان

شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان بعنوان تنها شرکت خدمت رسان به شهرهای تحت پوشش استان هرمزگان با هدف تامین، تصفیه و بهره برداری از تاسیسات آب شرب بهداشتی، جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری و ارایه خدمات پس از فروش به متقاضیان و مشترکین شرکت فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه