اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960521257204850

وب‌سایت های تک‌صفحه‌ای، آیا برای سئو خوب هستند یا بد؟

کد: 13960521257204850

https://goo.gl/s46f56

، تهران , (اخبار رسمی): ما در این مقاله به بررسی برخی از مزایا و معایب وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای و اینکه چگونه یک قالب ساده می‌تواند به طور بالقوه روی سئو شما تاثیر بگذارد، پرداخته‌ایم.

وب سایت های تک صفحه ای، آیا برای سئو خوب هستند یا بد؟
وب سایت های تک صفحه ای، آیا برای سئو خوب هستند یا بد؟

وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای مانند وب‌سایت‌های چند صفحه‌ای مناسب نیستند. اما کسانی که به وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای علاقه‌مند هستند، احتمالا در وهله اول به موتورهای جست‌وجو وابسته نیستند.

وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای در حال حاضر از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. شرکت‌های زیادی آن‌ها را بیشتر از سایت‌های چند‌صفحه‌ای دقیق برای پاسخگویی به نیازهای کسب و کار خود انتخاب می‌کنند! اما آیا نحوه طراحی سایت شما روی سئو شما تاثیرگذار است؟ آیا داشتن یک وب‌سایت تک‌صفحه‌ای در واقع به شانس رتبه‌بندی شما از طریق موتورهای جست‌وجو مانند گوگل آسیب می‌زند؟

اگر با وب‌سایت های تک‌صفحه‌ای آشنایی ندارید، می‌توانید سری به این وب‌سایت بزنید.

 

وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای به طور معمول تجربه کاربری بهتری را در موبایل ارائه می‌دهند

بر هیچ کسی پوشیده نیست که اکثر افراد جست‌وجو در وب را از طریق گوشی‌های موبایل خود انجام می‌دهند که این یکی از مزایای داشتن وب‌سایت تک‌صفحه‌ای محسوب می‌شود. زیرا این وب‌سایت‌ها معمولا به راحتی در قالب گوشی‌های موبایل به نمایش در می‌آیند و کاربران با حرکت ساده‌ای می‌توانند به تمامی اجزای آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

همچنین آن‌ها سریع‌تر از وب‌سایت‌های چند صفحه‌ای بارگذاری (لود) می‌شوند و این برای کاربرانی که صبر ندارند تا مدت زمان بیشتر از چند ثانیه برای بارگذاری یک سایت منتظر بمانند نکته مثبتی محسوب می‌شود. علاوه بر این برای برخی از افراد مشکل است که روی صفحات متعدد و زبانه‌های مختلف (tabs) یک وب‌سایت در یک دستگاه کوچک مانند گوشی موبایل کلیک کنند بنابراین کار کردن با یک وب‌سایت تک‌صفحه‌ای برای این افراد یک موهبت است.

 

وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای هدف‌گیری مخاطبان خاص را آسان می‌کنند

وب‌سایت تک‌صفحه‌ای برای کسانی که به دنبال هدف قرار دادن مخاطبان خاص هستند بسیار عالی است و به آنها نوع خاصی از تجربه کاربری را ارائه می دهد. در وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای شما به راحتی می‌توانید رفتار کاربران روی وب‌سایت خود را کنترل کنید و آن‌ها را به یک جهت خاص هدایت کنید.

با یک سایت تک‌صفحه‌‌ای شما می‌توانید تمامی اطلاعاتی را که می‌خواهید کاربران به آن‌ها دسترسی داشته باشند در یک صفحه ارائه دهید. به هر ترتیبی که با توجه به نیازهای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید.

به خاطر داشته باشید که کاربران در هنگام بازدید از سایت شما باید به ترتیب از تمامی مطالب عبور کنند تا بتوانند آنچه را که دنبال می‌کنند بیابند؛ آن‌ها به راحتی می‌توانند با اطلاعات بی‌ارزش احاطه شوند پس اطمینان حاصل کنید که همه مواردی که در سایت خود قرار داده‌اید هدفمند هستند و شما در مورد قرار دادن آن فکر کرده‌اید.

 

وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای می‌توانند اعتبار صفحه (Page Authority) بالاتری را فراهم بیاورند

لینک‌ها یکی از بزرگترین عواملی هستند که در تعیین رتبه وب سایت نقش بسزایی دارند و یکی از مزایای وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای این است که هر لینک موجود به آدرس اصلی (URL) اشاره دارد.

 

وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای امکان هدف‌گیری گسترده کلمات کلیدی را نمی‌دهند

متأسفانه برخی از مشکلات سئو در وب‌سایت‌های تک‌صفحه وجود دارد؛ رتبه‌بندی کلمات کلیدی یکی از آن‌هاست. به طور کلی، وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای معمولا برای یک مفهوم اصلی طراحی می‌شوند و این توانایی شما را برای استفاده از طیف وسیعی از کلمات کلیدی محدود می‌کند.

یکی از مزایای وب‌سایت چند صفحه‌ای این است که هر صفحه‌ای که در وب سایت خود قرار می‌دهید فرصت جدیدی برای بالا بردن رتبه‌بندی شما در موتورهای جست‌وجو ایجاد می‌کند. در نتیجه می‌توانید مخاطبان خاصی را به موضوع آن صفحه اختصاص دهید. این ممکن است عامل تصمیم‌گیری برخی از صاحبان کسب و کار برای انتخاب وب‌سایت‌های چند‌صفحه‌ای باشد.

اگر برای یافتن مشتریان جدید به موتورهای جست‌وجو مانند گوگل به شدت وابسته هستید بهتر است وب‌سایت چند صفحه‌ای را انتخاب کنید زیرا قادر خواهید بود با قرار دادن کلمات کلیدی وسیع در هر صفحه مخاطبان بیشتری را جذب کنید. اما اگر جست‌وجوی گوگل اولویت اصلی برای کسب و کار شما نباشد در نتیجه عدم رتبه‌بندی کلمات کلیدی در وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای مشکل محسوب نمی‌شود.

 

محتوای منتشرشده در وب‌سایت‌های تک‌صفحه ای فاقد جزئیات هستند

یکی دیگر از معایب وب‌سایت‌های تک‌صفحه ای برخلاف وب‌سایت‌های چندصفحه‌ای این است که محتوا به صورت کلی و نه جزئی روی آن‌ها منتشر می‌شوند. در این وب‌سایت‌ها شما امکان اختصاص‌دادن هر موضوع به یک صفحه جداگانه را نخواهید داشت و همه اطلاعات در یک صفحه ارائه می‌شود. به همین دلیل است که نحوه سازماندهی و قالب‌بندی از عناصر مهم برای طراحی وب سایت شما به شمار می‌روند.

حتی اگر طراحی وب سایت شما استثنایی باشد باز هم ممکن است بازدیدکنندگان در نهایت با عدم محتوای مرتبط و مناسب مواجه شوند و این غیر ممکن است که یک وب‌سایت تک‌صفحه‌ای بتواند همان حجم اطلاعات را که در یک وب‌سایت چندصفحه‌ای است، پوشش دهد. وب‌سایت تک‌صفحه‌ای برای بازدیدکنندگانی که به دنبال جزئیات، محتوای مفصل و مرتبط در موضوعات خاص هستند نا مناسب است.

با این حال کاری که می‌توانید در وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای انجام دهید تعریف بخش‌های مختلف برای محتوای کل وب‌سایت است به طوری که برای هر موضوع یک بخش جدید ایجاد کنید. در برخی از کسب و کارها این روش برای رضایت‌مندی مشتریان کافی است. ولی باید در نظر داشته باشید که در سئو از میزان بازدهی بالایی برخوردار نخواهید بود.

 

وب سایت‌های تک‌صفحه‌ای برای برخی از استراتژی‌های پیشرفته سئو مناسب نیستند

استراتژی های خاصی در سئو وجود دارد که به سادگی در وب‌سایت‌‌های تک‌صفحه کار نمی‌کنند. یکی از این استراتژی‌ها Siloing است. Siloing، یک راه برای سازماندهی وب‌سایت شما به دسته‌‌ها و زیرشاخه‌های مختلف است؛ این به معنی است که وب‌سایت در رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو نفوذ بیشتری خواهد داشت و محتوای وب‌سایت شما را فهرست می‌کند. طراحی وب‌سایت چندصفحه‌ای طرح سازمانی بسیار بهتری برای Siloing است.

 

نکته آخر

وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای مانند وب‌سایت‌های چند صفحه‌ای مناسب نیستند. اما کسانی که به وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای علاقه‌مند هستند، احتمالا در وهله اول به موتورهای جست‌وجو وابسته نیستند.

قبل از تعیین این که آیا وب‌سایت شما یک یا چند صفحه‌ای باشد، باید اهداف کسب و کار خود و آنچه را که می‌خواهید با وب‌سایت انجام دهید و همچنین مشتریان و مخاطبان خود را نیز در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که کدام سایت بهترین تجربه ی کاربری را برای آن‌ها فراهم می آورد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده ارتباط تراشه

شرکت ایده ارتباط تراشه به عنوان بزرگ ترین ارائه دهنده نرم افزارهای امنیتی، نماینده رسمی آنتی ویروس های اورجینال شرکت ESET و Kaspersky ( خانگی و شبکه ) می باشد. شما می توانید در هر مرحله از فرایند ارتقای نرم افزاری شرکت خود اموری نظیر طراحی و بهینه سازی یک وب سایت، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، نرم افزار اتوماسیون اداری و امور تبلیغاتی را به تیم شرکت ایده ارتباط تراشه بسپارید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]