اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960720263767350

نمایش آثار دیجیتالی قصه گویان شهرزاد در نمایشگاه "شیرهای ایران و پرویز تناولی"

قصه های دیجیتال " شیرهای ایران " منتشر می شوند

کد: 13960720263767350

https://goo.gl/Mxgfwb

، تهران , (اخبار رسمی): در طول برگزاری نمایشگاه "پرویز تناولی و شیرهای ایران"، "موسسه قصه گویی دیجیتال شهرزاد" با حمایت "موزه پرویز تناولی" کارگاه "شیرهای ایران" را برگزار کرد. 19 اثر تولید شده توسط نوجوانان شرکت کننده در این کارگاه به تدریج در وب سایت و کانال تلگرام گروه شهرزاد منتشر خواهند شد.

قصه های دیجیتال " شیرهای ایران " منتشر می شوند
در این مراسم از نوجوانان شرکت کننده در کارگاه قصه گویی دیجیتال "شیرهای ایران" تقدیر شد.
قصه های دیجیتال " شیرهای ایران " منتشر می شوند
نوجوانان با هفکری یکدیگر قصه های خود کامل می کنند.
قصه های دیجیتال " شیرهای ایران " منتشر می شوند
نوجوانان به رابطه هنر و طبیعت توجه خاصی نشان دادند.

استاد پرویز تناولی خطاب به نوجوانان در پیامی تصویری گفت: "قصه های شما را دیدم و بسیار لذت بردم . توجه شما به هنر گذشته و امروز ایران و همچنین به حیات وحش بسیار امیدوار کننده است."

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی "موسسه‌ی قصه گویی دیجیتال شهرزاد"،  آثار تولید شده در کارگاه قصه گویی دیجیتال " شیرهای ایران "‌ منتشر می‌شوند. پیشتر خانه‌ی هنرمندان ایران میزبان جلسه نمایش و مراسم تقدیر از نوجوانان شرکت کننده در این کارگاه بود.

 

این نخستین بار است که نوجوانان تجربه‌ی بازدید از یک نمایشگاه هنری را از طریق رسانه‌ی قصه گویی دیجیتال با دیگران به اشتراک می‌گذارند. نتایج این کارگاه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بین ادراک، اندیشه، تجربه‌ی زیباشناسانه و رسانه رابطه‌ای خلاق برقرار کرد.

 

از مرجان فروغی، یکی از اعضای "موسسه قصه گویی دیجیتال شهرزاد " درباره کارگاه " شیرهای ایران" پرسیدیم. وی گفت: "مرداد ماه 1396 گروه شهرزاد با حمایت " موزه پرویز تناولی " این کارگاه را در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار کرد. طی دو دوره برگزاری این کارگاه‌، 19 نوجوان 12 تا 18 سال با همراهی مربیان، طی بازدید نمایشگاه " پرویز تناولی و شیرهای ایران " دیدگاه خود را درباره این نمایشگاه در قالب " قصه دیجیتال " بیان کردند و در نهایت 19 قصه دیجیتال تولید شد. جلسه نمایش قصه‌های دیجیتال تولید شده در کارگاه "شیرهای ایران"‌ و مراسم تقدیر از نوجوانان شرکت کننده در کارگاه 16 مهرماه با حضور اساتید،‌ هنرمندان،‌ نوجوانان و علاقه مندان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. استاد پرویز تناولی نیز در پیامی تصویری ضمن تشویق نوجوانان شرکت کننده در کارگاه " شیرهای ایران"، به نوجوانان توصیه کرد تا از نمایشگاه‌هایی با موضوع فرهنگ و هنر ایران بازدید کنند و با همت و همیاری از فرهنگ و هنر و حیات وحش ایران پاسداری کنند.

 

 

از میان اساتید و متخصصانی که آثار این منتشر شده در این کارگاه را تماشا کرده بودند، نظر چند نفر از حوزه های مختلف پرسیدیم.

مهندس هومن جوکار عضو هیئت مدیره "موسسه حیات وحش میراث پارسیان" درباره این مجموعه گفت :"توجه نوجوانان به مسئله‌ی انقراض شیرهای ایرانی و شیوه‌ی بیان آنها در قالب قصه‌های دیجیتالی بسیار تاثیر گذار بود؛ این توجه و حساسیت ستودنی است. بعلاوه آثار این کارگاه به طور ضمنی به ما یادآوری می‌کند که با از دست رفتن گونه‌های جانوری و گیاهی در ایران ،‌ بخشی از منابع الهام هنرمندان حذف و به تبع آن بخشی از حافظه‌ی فرهنگی و تاریخی ما از بین می‌رود."

دکتر علیرضا صادقی،‌ استاد دانشگاه علامه طباطبایی، این پروژه را حرکتی نو در جریان آموزش فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد که توجه نوجوانان و حساسیت آنان به هنر و فرهنگ و بازتاب آن در آثاری که تولید می‌کنند موجب تغییرات مثبتی در سیاست‌گزاری‌ها برای حفظ فرهنگ ملی و محیط زیست شود.

همچنین تندیس تناولی، مدیر "موزه پرویز تناولی"‌، یکی از اهداف نمایشگاه "شیرهای ایران و پرویز تناولی" را فرهنگ سازی در میان قشر نوجوان در زمینه‌ی هنردوستی و همچنین حمایت از محیط زیست و‌گونه‌های در معرض انقراض دانست و حمایت از پروژه "شیرهای ایران" را در این راستا برشمرد. ایشان به نوجوانان و گروه شهرزاد به خاطر خلاقیت و ایجاد بستری برای بیان دیدگاه های متنوع تبریک گفت.

آقای اسماعیل میهن دوست، کارگردان و منتقد سینما بعد از تماشای آثار گفت:"دیدن این آثار من را به شوق آورد!" ایشان به رابطه بیان هنری و فن آوری و اهمیت برگزاری کارگاه های قصه گویی دیجیتال اشاره کرد و کارگاه "شیرهای ایران"‌ را اتفاقی مبارک دانست که می‌تواند تحولی جدید در آموزش و شیوه‌ای نو در بیانگری باشد. امری که شاید بتواند نسل جدیدی از هنرمندان سینماگر را تربیت کند.

اگر نتوانستید از این نمایشگاه منحصر به فرد دیدن کنید یا چنانچه کنجکاوید تا بدانید نوجوانان این نمایشگاه را چطور دیدند، می‌توانید قصه‌های دیجیتالی تولید شده در کارگاه "شیرهای ایران " را در وبسایت گروه شهرزاد به آدرس :‌ www.shahrzadcdsc.com و یا کانال تلگرام این گروه https://t.me/shahrzadcdsc دنبال کنید و به نحوی در این تجربه هنری و فرهنگی مشارکت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرزاد: قصه گویی دیجیتال خلاق

مشخصات شرکت موسسه قصه گویی دیجیتال شهرزاد یک موسسه مستقل فرهنگی / هنری و پژوهشی است که در حوزه فرهنگ رسانه های دیجیتال و خلاقیت فعالیت می‌کند. شهرزاد به عنوان اولین و تنها موسسه فعال در زمینه‌ی رسانه قصه‌گویی دیجیتال(Digital Storytelling) در ایران از 1391 فعالیت خود را آغاز کرده است. این موسسه تاکنون کارگاه‌ها و پروژه‌های موفق بسیاری در همکاری با سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی اجرا کرده است؛ از آن جمله: همکاری با موزه‌ی ملی ملک، موزه‌ی هنرهای معاصر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، نگارخانه و آموزشگاه آریا، موزه عروسک و فرهنگ خراسان جنوبی و موزه پرویز تناولی است. این موسسه با طراحی و اجرای پروژه های ترویجی، پژوهشی و آموزشی در قالب رسانه‌ی قصه گویی دیجیتال، در سطوح متفاوت و برای گروه‌های مختلف به افراد و موسسه‌ها امکان خودبیانگری و تجربه ی خلاقیت جمعی فراهم می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | رسانه‌ها