اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960720263797701

مقاله‌ی «پاسخ به پرسش مهر96 رئیس جمهور»

کد: 13960720263797701

https://goo.gl/gf1mDr

، (اخبار رسمی): دانش آموزان و معلمین گرامی هر سال در راستای پرسش مهر رئیس جمهور، مقاله‌ی «پاسخ به پرسش مهر 96 رئیس جمهور» را نوشته و منتشر می‌کنند.

مقاله پاسخ به پرسش مهر 96 رئیس جمهور
مقاله‌ی «پاسخ به پرسش مهر96 رئیس جمهور»

همانگونه که واقفیم هر ساله در اوایل سال تحصیلی رئیس‌جمهور محترم وقت در یکی از مدارس کشور وارد شده و بعد از بازدید و ارائه راهکارها و سخنرانی پیرامون مسائل آموزشی و پرورشی، پرسشی در رابطه با مسائل روز جامعه طرح می‌کنند. در سال تحصیلی جاری نیز حجت الاسلام حسن روحانی، بعد از بازگشت از سفر نیویورک پرسش مهر امسال را در مدرسه‌ی دخترانه شهید مدرس در منطقه ۵ تهران اعلام کرد. عنوان پرسش مطرح شده این بود: «در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران، احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را چگونه تمرین کنیم؟» در واقع رئیس جمهور محترم با طرح این پرسش از دانش آموزان خواستند تا به بهترین شکل ممکن در جامعه امروزی با دیگران تعامل داشته باشند و حرمت افکار و عقاید یکدیگر را رعایت کنند.

در پاسخ به این پرسش و در رابطه با مقاله پرسش مهر 96 می‌توان چنین گفت:

 اختلاف نظر چه در جامعه و چه در مدرسه  در بین گروه‌هایی مثل دانش آموزان یکی از عوامل مهم تغییرات اجتماعی گروهی و فردی محسوب می‌شود و یک امر مورد نیاز در جامعه و مدرسه  به شمار می‌آید. زیرا نمی‌توان گفت همه دانش آموزان یک مدرسه یک شکل و با یک طرز فکر هستند  و یک خط فکری را دنبال می‌کنند و عقاید و نظرات مشترکی دارند. وجود  اختلاف نظر و تفاوت افکار و طرز فکر در یک مدرسه یک امر طبیعی است. اگر این امر در درون مدرسه و مشکلات ناشی از آن در آن تأثیرات زیادی بر جای گذارد خشونت، قهر و بسیاری از این رفتارها بیشتر می‌شود در مقابل شادی و نشاط کاهش پیدا می‌کند.  و این برای محیط‌هایی چون مدرسه ناخوش آیند است.هنگامی که دانش آموزی تک بعدی به مسئله نگاه می‌کند و حرف خود را مبنا قرار می‌دهد و دیگران را سرکوب می‌کند، در واقع او توانایی پذیرش عقاید مخالف را ندارد و این موضوع مربوط به شخصیت پرورش یافته وی می‌شود. بنابراین تضاد بین دانش آموزان مدرسه تا حد زیادی ایجاد شکاف خواهد کرد. ریشه بسیاری از اختلافات عمیق در این مسئله وجود دارد و در موارد حادتر اگر از حد معین تجاوز کند به مشکلات بیشتری می‌انجامد.تحمل اینگونه مسائل که به مقاله پرسش مهر 96 رئیس جمهور انجامید به عقاید و مخالفت‌های دیگران، تربیت افراد، سطح تحصیلات، میزان اعتقادات و باورهای دینی بستگی دارد. اینکه شخصیت فرد در چه خانواده‌ای پرورش یافته از اهمیت برخوردار است.

 

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شمیم ایران

روزنامه شمیم وطن(ایران) واقع در استان اصفهان شهرستان مبارکه نیز میباشد. مدیریت این دفتر روزنامه با جناب اقای محمد فتحی و مسئول سایت(http://shamimiran.ir/) جناب اقای حامد ایرانپور میباشد هدف دفتر روزنامه اطلاع رسانی مردم شهرستان مبارکه از امور اقتصادی سیاسی و ... میباشد. اخرین هفته نامه روزنامه: http://shamimiran.ir/wp-content/uploads/2017/09/shamime-vatan-58.pdf

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه