اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960803265587756

نکات ارتودنسی برای بزرگسالان

کد: 13960803265587756

https://goo.gl/19M3e4

، تهران , (اخبار رسمی): براکت‌های ارتودنسی در سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده‌اند. هنوز بسیاری از افراد بزرگسالی که به دنبال مرتب کردن دندان‌های خود هستند، تصور نادرستی از درمان‌های ارتودنسی دارند.

نکات ارتودنسی برای بزرگسالان
درمان ارتودنسی دندان

اگر شما لثه سالم نداشته باشید، یا لثه‌های شما تحلیل رفته باشد و تحلیل استخوان داشته باشید، ارتودنسی برای شما مفید و موثر نخواهد بود؛ چون فشار وارده بر دندان های شما می تواند باعث بروز مشکلات شود.

براکت‌های ارتودنسی در سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده‌اند. به گفته دکتر مریم جاهدمنش متخصص ارتودنسی هنوز بسیاری از افراد بزرگسالی که به دنبال مرتب کردن دندان‌های خود هستند، تصور نادرستی از درمان‌های ارتودنسی دارند. در اینجا سعی شده است به نکاتی که بزرگسالان بهتر است قبل از شروع ارتودنسی برای خود بدانند اشاره شود.

 


1-    محدودیت سنی برای ارتودنسی وجود ندارد


اکثر مردم وقتی در مورد ارتودنسی فکر می‌کنند، معمولا تصویری از نوجوانان به ذهنشان خطور می‌کند؛ اما در حال حاضر بسیاری از بزرگسالان هم ارتودنسی انجام می‌دهند. تا وقتی دندان‌ها و لثه‌های شما سالم باشند، درمان ارتودنسی می‌تواند برای شما موثر واقع شود. مهم‌ترین فاکتوری که باید در نظر گرفته شود، سلامت لثه‌ها و استخوان‌های در بر گیرنده دندان‌ها است. 
اگر شما لثه سالم نداشته باشید، یا لثه‌های شما تحلیل رفته باشد و تحلیل استخوان داشته باشید، ارتودنسی برای شما مفید و موثر نخواهد بود؛ چون فشاری که بر دندان‌های شما وارد می‌کند، می‌تواند باعث بروز مشکلات بیشتر شود.


اصلا چرا افراد در بزرگسالی ارتودنسی انجام می‌دهند؟
معمولا به این علت است که در زمان نوجوانی خانواده توان مالی برای ارتودنسی را نداشته است و حال که خود بزرگ شده‌اند، می‌خواهند سلامت دندان و ظاهر لبخند خود را بهتر کنند. گاهی برخی از بزرگسالان در زمان نوجوانی ارتودنسی انجام داده‌اند؛ اما بعد از اتمام درمان ارتودنسی ثابت، از دستگاه‌های نگه دارنده، به خوبی استفاده نکرده‌اند و دوباره دندان‌هایشان به هم ریخته است. بعضی نیز به دلیل پیچیدگی مشکل فکی‌شان علاوه بر ارتودنسی احتیاج به جراحی فک و صورت نیز دارند که باید در بزرگسالی به همراه ارتودنسی انجام شود.

 


2-    رابطه فکی و دندانی شما به‌اندازه ردیف بودن و زیبایی دندان‌های شما اهمیت دارد


بسیاری از افراد تصور می‌کنند که براکت‌ها و ارتودنسی فقط دندان‌ها را ردیف می‌کند. در واقع آن‌ها کارهای بیشتری نیز انجام می‌دهند. متخصص ارتودنسی در معاینه‌ی اولیه مسائل دیگری را نیز در نظر می‌گیرد. آیا دندان‌های شما ردیف هستند؟ آیا شکل تماس آنها مناسب است؟ آیا زبان شما فضای کافی برای حرکت دارد؟ آیا مفصل فکی شما سالم است یا صدا می‌دهد؟ آیا تمام دندان‌های شیری خود را از دست داده‌اید و دندان‌های دائمی تعداد مناسبی دارند؟ آیا لثه‌ها و دندان شما سالم است؟ آیا تنفس یا صحبت کردن شما مشکل دارد؟ 


مهم‌ترین مسئله‌ای که ارتودنتیست ارزیابی می‌کند، روابط فکی و دندانی شما است و ارزیابی می‌کند که آیا فک بالا و پایین شما در رابطه مناسبی با یکدیگر هستند یا نه؟ و آیا این رابطه در هنگام باز و بسته کردن دهان نیز مناسب است یا نه؟ متخصص ارتودنسی همان مقدار که به زیبایی و ردیف بودن دندان‌ها اهمیت می‌دهد، به عملکرد فکین نیز اهمیت می‌دهد. در واقع دندان‌های ردیف چه نفعی خواهند داشت اگر نتوانیم غذا را خوب بجویم یا نتوانیم به درستی صحبت کنیم و یا اینکه درد و ناراحتی در ناحیه مفصل فکی داشته باشیم. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر مریم جاهد منش متخصص ارتودنسی

دکتر مریم جاهد منش متخصص ارتودنسی دارای بورد تخصصی از دانشگاه تهران ( عضو انجمن ارتودنتیست ها )

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی