در پنجمین جلسه‌ کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امیرانیان مطرح شد:

لزوم ایجاد مکانیزم شفافیت در قوانین وضع شده کشور/ مسیرهای قاچاق لغزنده شود

کد: 13960807265947808

https://goo.gl/fgr3H1

، تهران , (اخبار رسمی): پنجمین جلسه‌ی کمیسیون توسعه‌ی بازرگانی بنیاد ایرانیان به ریاست محمدصادق مشایخ و با حضور دو نماینده‌ی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضاء شورای شهر تهران برگزار و بر لزوم ایجاد مکانیزم شفافیت در قوانین وضع شده‌ی کشور و لغزنده کردن مسیرهای قاچاق تأکید شد.

لزوم ایجاد مکانیزم شفافیت در قوانین وضع شده کشور/ مسیرهای قاچاق لغزنده شود
لزوم ایجاد مکانیزم شفافیت در قوانین وضع شده کشور/ مسیرهای قاچاق لغزنده شود

به گزارش کمیسیون توسعه‌ی بازرگانی بنیاد امید ایرانیان؛ دو عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و یک عضو شورای شهر تهران مهمان پنجمین جلسه کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد ایرانیان بودند.


طرح تشکیل وزارت صنایع دستی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم
فریده اولاد قباد در سخنان کوتاهی در این جلسه، با اعلام اینکه برای توسعه بازرگانی ابتدا باید جلوی رانت و فساد گرفته شود، تصریح کرد: متاسفانه در فضای مجازی نتوانستیم به خوبی در جهت معرفی کالای ایرانی بکوشیم که در این کمیسیون باید راهکارهایی در این جهت برای طرح در صحن علنی مجلس ارائه شود.
این نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده چینی‌ها از صنایع کاربر، افزود: چینی‌ها برای اهداف توسعه‌ای خود به سمت استفاده از صنایع از رده خارج شده‌ی کشورهای اروپایی یا صنایع کاربر حرکت کردند و صنایع سرمایه‌بر را کنار گذاشتند.
اولاد قباد صنایع دستی را یکی از پتانسیل‌های بالقوه برای توسعه کشور معرفی کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، طرح تشکیل وزارت صنایع دستی را برای بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم.
وی توریسم درمانی را به عنوان دیگر پتانسیل توسعه ای در کشور دانست و گفت: باید از طریق فضای مجازی پتانسیل‌های ایران در پزشکی و مراکز درمانی کشور را به جهان معرفی کنیم.


لزوم ورود به بازارهای جهانی
فاطمه حسینی نیز با تاکید بر ضرورت تک‌نرخی‌سازی ارز و لزوم تعیین مشوق‌های صادراتی، افزود: باید از طریق تک‌نرخی کردن ارز منافع اقتصادی واردات کالاها به حداقل خود برسد. همچنین مشوق‌های صادراتی سبب رونق تولید و گسترش صادرات خواهد شد.
این نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی بر لزوم ورود به بازارهای جهانی تاکید کرد و گفت: بازارهای داخلی برای کالاهای ساخت داخل تا حدودی اشباع شده است که باید برای صادرات برنامه داشت و تولیدکنندگان را تشویق به صادرات محصولات خود کرد.

 

باید مکانیزم شفافیت در قوانین وضع شده فراهم شود
همچنین زهرا نژاد بهرام در این جلسه با اعلام اینکه باید مکانیزم شفافیت در قوانین وضع شده فراهم شود، تصریح کرد: دولت روحانی فرصت مناسبی جهت بسط شفافیت در قوانین و جامعه بود که به این موضوع در این دوره اهتمام جدی نشد.
این عضو شورای شهر تهران از مجلسی‌ها خواست تا قانونی را وضع نکنند؛ مگر اینکه سازو کارهای لازم برای شفافیت و پاسخگویی در آن تعبیه شود.
از سوی دیگر محمدصادق مشایخ در این جلسه، با اشاره به اینکه قاچاق به حکم شرع و قانون حرام و غیرقانونی است، تصریح کرد: علما و روحانیون برای کاهش و کنترل قاچاق باید آستین‌های خود را بالا بزنند و برای خشکاندن ریشه این معضل در جامعه کمر همت ببندند.
رییس کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان با اعلام این که قرارگاه قاچاق در کشور گسترده شده است، گفت: مقام معظم رهبری خود شخصا فرماندهی را در مبارزه همه جانبه و فراگیر با این پدیده نامیمون و نامبارک بر عهده بگیرند.


لزوم لغزنده کردن مسیرهای قاچاق در کشور
مشایخ بر لزوم لغزنده کردن مسیرهای قاچاق تاکید کرد و افزود: با کاهش نرخ بهره بانکی، مردم اندوخته‌های بانکی خود را به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید می آورند که افزایش اشتغال از مهمترین نتایج این موضوع خواهد بود.
وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا تصویب قوانین لازم برای جلوگیری از قاچاق را در دستور کار ویژه‌ی خود قرار دهند و ادامه داد: نماینده یعنی مدرس، یعنی فریاد و یعنی جان یک ملت و مبارزه با فساد و قاچاق که دغدغه خدا، پیامبر و امام علی (ع) نیز هست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان

کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان یکی از کمیسیون های تخصصی در بنیاد امید ایرانیان است که ریاست آن را محمد صادق مشایخ مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در امور اقتصادی، اصناف و بازار بر عهده دارند. این کمیسیون متشکل از کمیته های مختلف است که جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران و همچنین فعالان حوزه اقتصاد و بازرگانی در آن حضور دارند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]