در تازه ترین جلسه کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد ایرانیان مطرح شد؛

تأکید بر کاهش نرخ بهره بانکی و انعقاد پیمان‌ های چندجانبه با دیگر کشورها

کد: 13960821267927808

https://goo.gl/Cb9GNW

، تهران , (اخبار رسمی): به گفته‌ی محمد صادق مشایخ نرخ بالای سود بانکی سبب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری شده است و سیاست‌گذاران اقتصادی باید تأمین رفاه فقرا را در دستور کار خود قرار دهند. همچنین مسعود دانشمند بر ضرورت انعقاد پیمان‌های چند جانبه با دیگر کشورها و انجام معامله با پول ملی تأکید کرد.

تأکید بر کاهش نرخ بهره بانکی و انعقاد پیمان‌های چندجانبه با دیگر کشورها
تأکید بر کاهش نرخ بهره بانکی و انعقاد پیمان‌ های چندجانبه با دیگر کشورها

به گزارش کمیسیون توسعه‌ی بازرگانی بنیاد امید ایرانیان؛ رییس این کمسیون در تازه‌ترین جلسه‌ی این کمیسیون با اشاره به تأکیدات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر استفاده از جوانان برای دستیابی به توسعه‌ی کشور، گفت: باید بیش از این در کشور به جوان‌ها بها دهیم و امکانات لازم برای رشد آن‌ها را فراهم کنیم. 
محمد صادق مشایخ جوان‌ها را دارای ظرفیت‌های بسیار با ارزشی دانست و تصریح کرد: اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود، می‌توان به بهبود اوضاع کشور امید بست و روندی روبه رشد را شاهد بود.

نرخ بالای سود بانکی سبب کاهش ریسک سرمایه گذاری شده است

وی با اظهار انتقاد از نرخ بالای سود تسهیلات بانکی، گفت: این نرخ بالا موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری شده است و فضایی به وجود آورد تا مردم با یک توجیه اقتصادی به سرمایه‌گذاری در بانک‌ها بپردازند که این امر از نظر شرعی و اقتصادی اشتباهی غیرقابل انکار است. 
مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در امور اقتصادی، اصناف و بازار مدیریت اقتصادی را امر مهمی دانست و تصریح کرد: از لحاظ مدیریت اقتصادی در کشور با مشکلاتی مواجه هستیم که باید برطرف شود. 
مشایخ در ادامه به آمار بالای قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: نگرانی من از این بابت است که این پول‌ها در قالب کالا و پولشویی وارد کشور نشوند. همچنین این سؤال مطرح است که منبع اصلی تهیه این همه کالای قاچاق کجاست و ارز این قاچاق از کجا تامین می‌شود. 

سیاستگذاران اقتصادی تأمین رفاه فقرا را در دستور کار خود قرار دهند

وی همچنین با ابراز تأسف از بالا بودن خط فقر در کشور، تصریح کرد: سیاستگذاران اقتصادی تأمین رفاه فقرا را در دستور کار خود قرار دهند. همچنین در شرایط کنونی با وضعیت اقتصادی بدی خانواده‌ها دست وپنجه نرم می‌کنند و از سوی دیگر با آمار بالای بیکاری مواجه هستیم.

توجه به موضوع اشتغالزایی

در ادامه‌ی این جلسه  فاطمه شعبانی در بیان ضرورت اشتغالزایی و حمایت از تولید ملی به نکاتی چند اشاره کرد. این عضو ارشد اتاق مشترک ایران و عراق تصریح کرد: اشتغالزایی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در شرایط کنونی که با ساختارها و رفتارهای اقتصادی کشور بخش تولید گرفتار شده است، مورد بررسی قرار گیرد.

ضرورت انعقاد پیمان‌های چند جانبه با دیگر کشورها 

مسعود دانشمند نیز در این جلسه با خاطر نشان کردن این نکته که در شرایط کنونی بسیاری از مبادلات اقتصادی در دنیا با دلار انجام می‌گیرد، گفت: اقتصاد ملی ایران نیز تا حد زیادی تحت تاثیر دلار است و از این بابت متحمل فشارها و آسیب‌های بسیاری شده است که در چنین شرایطی منطق اقتصادی حکم می‌کند که نسبت به انعقاد پیمان‌های چند جانبه با سایر کشورها اقدام و با پول ملی خودمان معامله کنیم. 
وی با تأکید بر ضرورت تقویت بخش‌های تولیدی در کشور تصریح کرد: صنایع تولیدی یکی از مهمترین ارکانی هستند که در هر کشوری به فعالیت می‌پردازند که دولت باید با تمام تلاش در راستای کاهش آثار منفی نوسانات این نرخ در فرآیند تجارت، نسبت به کاهش هزینه تولید اقدام کند. 
این عضو هیات مدیره‌ی  اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران افزود: متاسفانه در کشور ما هر زمان که نرخ ارز دچار نوسان می‌شود، همه کالاهایی که صددرصد تولید داخل هستند نیز دستخوش تغییر می‌شوند. از این رو ضروری است که در راستای کاهش آثار منفی و زیان‌بار نرخ ارز حرکت کنیم که در این زمینه انعقاد پیمان‌های پولی چندجانبه امری است که بهتر است مورد توجه قرار گیرد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان

کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان یکی از کمیسیون های تخصصی در بنیاد امید ایرانیان است که ریاست آن را محمد صادق مشایخ مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در امور اقتصادی، اصناف و بازار بر عهده دارند. این کمیسیون متشکل از کمیته های مختلف است که جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران و همچنین فعالان حوزه اقتصاد و بازرگانی در آن حضور دارند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]