اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960925271758042

توسعه استراتژی ارتباطات برای برگزاری یک رویداد و 6 نکته مهم برای آن

کد: 13960925271758042

https://goo.gl/YKy76G

، تهران , (اخبار رسمی): وقتی به موعد یک رویداد مهم و یا عرضه‌ی یک محصول نزدیک می‌شویم کار برای تیم ارتباطات سخت‌تر می‌شود، چون باید مطمئن شود که پیام‌ها کاملا مشخص شده و برای روز نهایی آماده هستند.

توسعه استراتژی ارتباطات برای برگزاری یک رویداد و 6 نکته مهم برای آن
توسعه استراتژی ارتباطات برای برگزاری یک رویداد و 6 نکته مهم برای آن

توسعه‌ی یک استراتژی ارتباطاتِ خوب و مناسب برای یک رویداد لازم است و کیفیت اجرای این استراتژی می‌تواند یک فاکتور تعیین کننده در چگونگی دریافت رویداد یا عرضه‌ی محصول شما توسط مخاطب باشد

توسعه‌ی یک استراتژی ارتباطاتِ خوب و مناسب برای یک رویداد لازم است و کیفیت اجرای این استراتژی می‌تواند یک فاکتور تعیین کننده در چگونگی دریافت رویداد یا عرضه‌ی محصول شما توسط مخاطب باشد. این استراتژی باید قبل از برگزاری رویداد شروع شده و تا مدتی بعد از آن هم ادامه داشته باشد. تعیین اهداف تا چگونگی اجرای آنها در رسانه‌ها، عناصری از استراتژی شما هستند که نباید از آنها چشم پوشی کنید.    

در ادامه، 6 عنصر کلیدی‌ که برای ایجاد یک استراتژی ارتباطات مختصر و مفید جهت آمادگی برای یک رویداد، باید در نظر بگیرید را با هم بررسی می‌کنیم.

1. تعیین هدف

هدف این رویداد چیست؟ که برند شما را بهتر کند؟ یک شراکت استراتژیک را اعلام کند؟... با درک هدف ِ ارتباط، می‌توانید برنامه‌ی بهتری برای رسیدن به آن طراحی کنید.

۲. توجه به احساسات مردم

وقتی مردم احساساتی می‌شوند، به اخبار یا تبلیغات علاقه‌ی بیشتری نشان می‌دهند، که آنها را به نشان دادن واکنشی در مقابل این احساسات تشویق می‌کند. دلیل اینکه داستان‌ها در اینترنت پخش می‌شوند هم همین است: اگر داستانی در یکی از شبکه‌های اجتماعی بخوانیم که ما را تحت تاثیر قرار دهد، آن را با دوستان‌مان و به صورت مجازی با همه به اشتراک می‌گذاریم. امروزه به اشتراک گذاشتن داستان‌ها امری حیاتی است.

۳. داستان زیبایی تعریف کنید

مهم‌ترین گامی‌که باید قبل از توسعه‌ی یک استراتژی ارتباطی بردارید این است که زاویه‌ای درست برای نقل داستان خود پیدا کنید که صادقانه و گیرا باشد. در دنیای بازاریابی داستان‌گویی خیلی مهم است. وقتی محصول جدیدی را معرفی یا راه‌اندازی می‌کنید، قبل از هر چیز باید بهترین راه برای پرداختن به داستان آن پیدا کنید.

۴. دلیل را پیدا کنید

همیشه دوست داشتم که خود و دیگران را تشویق کنم که یک قدم به عقب برداریم و از خود بپرسیم ،" چرا این کار را می‌کنیم؟" اطمینان از شناخت کامل هدف نهایی، کمک می‌کند که بتوانیم داستان و گام‌های رسیدن تا هدف را مفصل شرح دهیم.

۵. عنوان رویایی رویداد خود را انتخاب کنید

قبل از نوشتن برنامه از خود بپرسید که عنوان رویایی رویداد من چه خواهد بود؟ این یک هدف منطقی است؛ عناوینی چون " این بهترین کمپانی در تمام جهان است." را نپذیرید و بعد از انتخاب عنوان مورد نظر خود، جستجو کنید که آیا  قبلا استفاده شده است یا خیر، سپس برنامه‌ریزی را آغاز کنید.

۶. مشکلات را دوباره بررسی کنید

یک داستان سرایی بزرگ برای حل کردن یک مشکل بزرگ شروع می‌شود. چه مشکلی از مخاطبان خود را حل می‌کنید؟ جهان چگونه خواهد شد وقتی این درد ریشه کن شود؟ چرا سرویس شما تنها سرویسی است که می‌تواند این مشکل را حل کند؟ اگر مشکل را واضح مطرح کنید و سپس چگونگی حل آن را بیان کنید، قلب و ذهن مخاطبین خود را تسخیر کرده‌اید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلید بازار

شروع هر کسب و کار، داستانی منحصر به فرد دارد. داستان کلید بازار از یک نگرش شروع شد. از پچ پچ کردن‌های دوستانه، از غر زدن‌های محیط شرکت، از همفکری درباره معضلات کسب و کارِ امروزِ ایران و رویای موفقیت در بازار آینده. انگیزه ای که مجموعه ی کلید بازار را به یکدیگر نزدیک می‌کرد، چیزی نبود جز رفع یک نیاز. اگر شما هم به این گپ و گفت‌ها علاقه دارید، داستان ما را در چند خط بخوانید. شاید کلاغ داستان ما و شما سرنوشتی مشابه داشته باشد. کتاب Attention Economic ” ابتدا گمان کردم این کتاب، یک کتاب اقتصادی است. اما کمی که آن را ورق زدم، متوجه شدم که از چه مسئله مهمی پرده برداشته است. این کتاب یادآوری می‌کند که اقتصاد چیزی نیست جز مدیریت منابع کمیاب. یعنی زمانی که با منابع محدود مواجه هستیم، ناچاریم که علم اقتصاد را بدانیم. اما منبع محدود و کمیابِ امروز چیست؟ کسب و کارها در تلاشند تا چه چیزِ کمیابی را بیشتر به دست بیاورند؟ پاسخ، «توجه مخاطبان» است. پس برای مدیریت این منبع محدود و با ارزش، باید برنامه ریزی کنیم. ” (دکتر محمود محمدیان)

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]