اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960927272218055

فواید بازی بچه‌ها با عروسک

آیا پسران باید با عروسک بازی کنند؟

کد: 13960927272218055

https://goo.gl/sYPxJQ

، تهران , (اخبار رسمی): عروسک‌ها در هر جایی که بچه‌ها هستند حضور دارند. به نظر می‌رسد که بچه‌های کوچک دوست دارند نقش مادر، پدر و برادر بزرگ را برای عروسک خود بازی کنند. اما چه چیزی باعث می‌شود عروسک‌ها بچه‌های کوچک را جذب کنند؟ و آیا هم دختران و هم پسران را باید تشویق کرد که این بازی دخترانه را انجام دهند؟

آیا پسران باید با عروسک بازی کنند؟
فواید بازی بچه‌ها با عروسک

کودکان در بازی با عروسک می‌توانند یاد بگیرند که چگونه به درستی لباس عروسک را بپوشانند که این به نوبه خود منجر خواهد شد که آنها قادر به تعویض لباس خود بدون نیاز به کمک خواستن از والدین باشند

عروسک‌ها اسباب بازی‌هایی همیشگی برای کودکان خردسال هستند. برای سال‌ها دخترها و پسرهای کوچولو برای خودشان و عروسک‌هایشان فانتزی ایجاد کرده‌اند. مهمانی با چای، خانه بازی کردن و… 

ارتقای خلاقیت

بازی با عروسک باعث افزایش خلاقیت می‌شود. اکثر والدین داستانی را در مورد آنچه که بچه‌ها در رویاهایشان تصور کرده‌اند، نقل می‌کنند. هنگامی‌ که کودکان با عروسک بازی می‌کنند، اغلب عروسک‌هایشان را به دنیای فانتزی خود می‌برند و سناریوهای بزرگتری از زندگی ایجاد می‌کنند. حتی اگر در بازی‌هایشان وانمود کنند که بازی‌شان در قلمرو امکانات کره زمین قرار دارد، آنها با ایجاد این صحنه‌های زندگی واقعی، خلاقیت خود را ارتقا می‌دهند.

تسلط بر مهارت‌های حرکتی

بازی با عروسک‌ها باعث رشد مغز می‌شود. بچه‌ها مهارت‌های حرکتی خوب خود را با بازی با عروس‌کها و توانایی‌های شناختی افزایش می‌دهند. همانطور که بچه‌ها سناریوهای جدیدی را ایجاد می‌کنند، خلاق‌تر می‌شوند و مرزهای تخیل در مغز آنها شروع به گسترش می‌کنند. هر چه بیشتر آنها بازی کنند، بیشتر دانش شناختی خود را رشد و شکوفا می‌کنند. آنها که با عروسک بازی می‌کنند، درمهارت‌های حرکتی دقیق، به ویژه آنهایی که مربوط به استفاده از دست و انگشت هستند، نیز بیشتر تسلط می‌یابند.

شروع به یادگیری مهارت‌های خودآموز

بازی با عروسک‌ها به کودکان کمک می‌کند تا درباره‌ی بدن انسان بدانند. این زمان هرگز  برای شروع به یادگیری در مورد بدن و نحوه عملکرد آن زود نیست. یکی از فواید بازی بچه‌ها با عروسک این است که به کودکان کمک می‌کند تا در مورد چگونگی حرکت اعضای بدن با بازی و دستکاری بدن عروسک بیاموزند. علاوه بر این، کودکان می‌توانند یاد بگیرند که چگونه به درستی لباس عروسک را بپوشانند که این به نوبه خود منجر خواهد شد که آنها قادر به تعویض لباس خود بدون نیاز به کمک خواستن از والدین باشند.بچه‌ها حتی در مورد دیگر مهارت‌های خودآموزی که در زندگی انسان وجود دارد شامل خوردن، بهداشت، و حتی آموزش گربه، به خودکفایی می‌رسند.

افزایش تعاملات اجتماعی کودکان

بازی با عروسک مهارت‌های اجتماعی کودکان را افزایش می‌دهد. هنگامی‌که کودکان با عروسک بازی می‌کنند، تقریبا خود را باعروسک‌هایشان برابر می‌بینند، در اینجا نقش عروسک مشابه نقشی است که یک خواهر و برادر بازی می‌کنند. آنها فقط باعروسک “بازی” نمی‌کنند؛ بلکه با عروسک زندگی می‌کنند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. این نوع تعاملات با عروسک ها به آنها کمک خواهد کرد که کودکان قادر به برقراری ارتباط باشند. و همانطور که در مورد بیشتر اسباب بازی‌ها صادق است، بازی کردن با عروسک ها می‌تواند راهی برای بازی با سایر کودکان باشد. کودک با این تعاملات تا حد زیادی ارتباطات و مهارت‌های به اشتراک گذاری خود را گسترش می‌دهد.

آیا پسران باید با عروسک بازی کنند؟

بسیاری از والدین به مدت طولانی سؤال کرده‌اند که آیا برای پسرانشان بازی کردن با عروسک‌ها مناسب است یا خیر. مطالعات نشان داده‌اند که تمام ویژگی‌های مثبت که با بازی کردن با عروسک‌ها به دست می‌آید، در پسر بچه‌ها هم مشابه است، این در حالی است که هیچکس نمی‌تواند پدر و مادری که از بازی کردن پسربچه‌هایشان با عروسک‌ها عصبی می‌شوند را مجبور کند که به فرزند پسر خود اجازه دهد با یک عروسک بازی کند. پسران کوچک در حین بازی با عروسک در مورد بدنشان یاد می‌گیرند، مهارت‌های شناختی و اجتماعی‌شان را افزایش می‌دهند و در این روند خلاق‌تر می‌شوند. در حالی که در نهایت تصمیم با والدین است، ما می‌خواهیم همه‌ی والدین را تشویق کنیم تا به طور خلاقانه رفتار کنند و اجازه دهند فرزندانشان تصمیم بگیرند که آیا آنها از بازی با عروسک لذت می‌برند یا خیر.

عروسک‌ها برای قرن‌ها بخشی از زمان بازی کودکان بوده‌اند و به همین دلیل شمردن فواید بازی بچه‌ها با عروسک آسان است. ما والدین را تشویق می‌کنیم که پسران و دخترانشان را با عروسک‌ها بازی کنند، و در این روند، در مورد خودشان بیشتر یاد بگیرند!

آیا بچه‌های شما یک عروسک مورد علاقه‌ای دارند که دوست دارند با آن بازی کنند؟ برای دیدن نمونه‌ای از عروسک‌ها و خواندن مطالب بیشتر به سایت اینترنتی کادونیک مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی کادونیک

کادونیک فروشگاهی اینترنتی با هدف فروش اجناس کادویی و با مد نظر قرار دادن اولویت فروش اجناس و دست ساخته‌ها ایرانی، متمایز از لحاظ کیفیت و نوآوری و با تضمین اصالت تولید کننده می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت