اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961005273268091

«مثلث حیات» یک تئوری بحث برانگیز روشی برای مواجه با زلزله

کد: 13961005273268091

https://goo.gl/S4C292

، تهران , (اخبار رسمی): «مثلث حیات» یک تئوری بحث برانگیز درباره‌ی این است که چگونه از یک زلزله‌ی مهیب نجات پیدا کنیم. این تئوری روش‌های محافظت را بسیار متفاوت از توصیه‌های معمول بیان می‌کند.

«مثلث حیات» یک تئوری بحث برانگیز روشی برای مواجه با زلزله
«مثلث حیات» یک تئوری بحث برانگیز روشی برای مواجه با زلزله

می‌توانیم با استفاده از این نکات، پیش از وقوع زلزله، مثلث حیات را در شرایط متفاوت شناسایی کنی

بنیان‌گذار این تئوری، Doug Copp توصیه می‌کند که در هنگام بروز یک زلزله‌ی مهیب، ساکنین ساختمان باید در جستجوی پناهگاهی نزدیک اشیائی باشند که یک فضای محافظت‌ شده را ایجاد می‌کند؛ فضایی که می‌تواند از بروز صدمات جلوگیری کند.

در سال 1996، Copp برای اثبات تئوری خود، آزمایشی را انجام داد. یک بنا را به شکل یک مدرسه یا خانه شبیه‌سازی کرد که با 20 مانکن پر شده بود. نیمی از مانکن‌ها با حالت «خمیده و پنهان» و نیمی دیگر از روش «مثلث حیات» استفاده کردند. بنا را با استفاده از ابزار شبیه‌ساز زلزله دچار فروریختگی کردند. 100% نجات یافتگان آن دسته‌ای بودند که در مثلث‌هایی بین اشیاء پناه گرفته بودند.

در ادامه توصیه‌های Copp را می‌بینیم:

1 .حیوانات و کودکان به‌طور غریزی به حالت جنینی در‌می‌آیند؛ شما نیز باید از این حالت پیروی کنید. در کنار یک شیء، مبل یا یک وسیله‌ی بزرگ مستقر شوید.

2. بناهای چوبی امن‌ترین مکان‌ها در برابر زلزله هستند. دلیل آن نیز ساده است: چوب انعطاف‌پذیر است و با نیروی زلزله، حرکت می‌کند. بناهای آجری در اثر زلزله به آجرهای تشکیل دهنده‌ی آن تجزیه می‌شوند. آجرها باعث جراحات شدیدی می‌شوند.

3. اگر در تخت‌خواب هستید، در کنار تخت استقرار گزینید.

4. اگر در هنگام زلزله در حال تماشای تلویزیون هستید، پس نمی‌توانید به آسانی فرار کنید. در کنار مبل، روی زمین به حالت جنینی قرار بگیرید.

5. همه کسانی که هنگام فروریختن ساختمان در چارچوب در قرار می‌گیرند، کشته می‌شوند.

6. هیچ‌گاه به سمت راه‌پله نروید. بیشترین قسمتی که در ساختمان تخریب می‌شود، راه‌پله است.

7. کسانی که در ماشین هستند، هنگامی‌ که جاده در اثر زلزله ریزش پیدا می‌کند، کشته می‌شوند. قربانیان زلزله‌ی سان‌فرانسیسکو که در ماشین بودند، همگی کشته شدند. همگی آن‌ها زنده می‌ماندند، اگر از ماشین پیاده می‌شدند و در کنار ماشین به حالت جنینی قرار می‌گرفتند.

منبع: www.snopes.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاور مدیریت طراحان کیفیت کیهان

ما در شرکت مهندسین مشاور طراحان کیفیت کیهان بر آن باوریم که با مشارکت و تلاش در بهبود سیستم های مدیریتی و ترویج دانش، تکنیک و مهارت های مدیریتی با به کار گیری متدولوژیهای نوین در سازمان ها و جامعه ایرانی به کشور عزیزمان خدمات با کیفیتی در زمینه مشاوره سیستم های مدیریتی و کیفی ارائه نماییم . *ارائه خدمات منطبق با الزامات استانداردها و آیین نامه های ملی و بین المللی معتبر

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

محیط زیست | سلامت و زیبایی