اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961018275328178

بهترین اپلیکیشن های بهداشتی و سلامتی اندروید را بشناسید

کد: 13961018275328178

https://goo.gl/aEjKF4

، تهران , (اخبار رسمی): ورزش برای سلامتی بدن ضروری است و با توجه به کمبود زمان برای رفتن به باشگاه، می‌توان از اپلیکیشن‌های بهداشتی و سلامتی چه برای اندروید و چه iOS استفاده کرد. در این پست برنامه‌های پر کاربرد و مفید برای رشته‌ی دوچرخه سواری، باشگاه و ... معرفی شده است.

بهترین اپلیکیشن های بهداشتی و سلامتی اندروید
اپلیکیشن های بهداشتی سلامتی اندروید

شما می توانید با استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها، برنامه های ورزشی و تمرینات خود را به صورت منظم و هدفمند انجام دهید. شاید بتوان زمستان را بهترین فصل برای شروع تغییرات در اندام دانست. 

امروزه به لطف پیشرفت حسگرهای گوشی‌های هوشمند، استفاده از  برنامه‌های ورزشی روی گوشی‌های هوشمند به بالاترین میزان محبوبیت خود رسیده‌اند. این برنامه‌ها به ما امکان می‌دهند که چیزهای بسیار متنوعی را اندازه گیری کنیم که می‌تواند از مقدار مسافت طی شده در یک پیاده­ روی صبحگاهی تا مدت زمان تمرین عصرگاه در باشگاه بدنسازی متغیر باشد. اگر به دنبال برنامه‌ای هستید تا به شما در ثبت و توضیح این همه داده­‌ی اطلاعاتی کمک کند، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما است. در ادامه منتخبی از بهترین برنامه‌های اندروید در زمینه ‌ی ورزشی و سلامت را باهم مرور خواهیم کرد. این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا انگیزه­ برای تغییر سایز و بهبود سلامتی را در آغاز سال جدید در خود تقویت کنید. جدیدترین پیشنهاد ما برنامه­‌ی Nike+ Run Club برای علاقمندان به دویدن، Strava  برای دوچرخه سواران و Nike+ Training Club برای فعالیت‌های کوتاه مدت است.

بهترین برنامه‌­ی جامع سلامتی اندروید:  RunKeeper 

RunKeeper محبوبیت زیادی در بین هواداران ورزش و سلامتی دارد و دلیل این محبوبیت علاوه بر همه فن حریف بودن و فراهم کردن چندین امکان در کنار هم، تعداد خدمات شخص سومی‌ است که این برنامه به آن متصل می‌شود (RunKeeper با سرویس‌هایی چون Google Fit و Apple Health سازگاری دارد). اگر شما یک دونده­‌ی پروپا قرص و حرفه‌ای هستید، برنامه‌ای از این بهتر پیدا نخواهید کرد.

با استفاده از این برنامه، می‌توانید مسیر دوندگی خود را با استفاده از امکان gps بر روی نقشه پیاده کنید، مسیر پیموده شده و مقدار کالری سوخته شده را چک کنید و برای خود اهداف خاصی تعیین کنید و حتی تمرین سالنی خود را نیز لحاظ کنید. این برنامه برخلاف نامش، علاوه بر دویدن قابلیت مدیریت دوچرخه سواری و حرکات سالنی را نیز دارد و از این لحاظ برنامه‌ای جامع محسوب می‌شود.

قدرت ارتباط را دست کم نگیرید. این برنامه از جنبه‌های ارتباطی نیز شایان توجه است. شما می‌توانید رکوردهایتان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و گروه‌هایی با اهداف مشترک ورزشی ایجاد کرده یا به آنها بپیوندید و با استفاده از قابلیت چت به یکدیگر انگیزه بدهید. این برنامه رایگان است؛ اما به همراه تبلیغات و خریدهای اختیاریِ درون برنامه in-app purchases عرضه  می‌شود.

بهترین برنامه برای دونده‌ها: Nike+ Run Club

برنامه  Nike+ Run Club علاوه بر فراهم کردن تمامی‌ امکانات مورد نیاز برای تعیین هدف و ردیابی مسیر از مزیتِ داشتن میلیون‌ها دونده­‌ی پرانرژی و حامی‌ برخوردار است. با این برنامه هرگز انگیزه‌ی خود را از دست نخواهید داد چون Run Club  به شما این امکان را می‌دهد که رکوردهای خود را در هر جدول رقابتی با دیگران بسنجید، در گروه‌های رقابتی شرکت کنید، جایزه بگیرید و حتی حین دویدن توسط دوستان تشویق شوید. قابلیت جدید دوندگی با هدایتگرِ صوتی audio-guided running به همراه فهرست پخش شما را به سمت پیشرفت و بهبود سرعت و استقامت هدایت می‌کند و در عین حال شخصی سازیِ اهداف تعیین شده توسط مربی می‌تواند شما را در رسیدن به اهداف تعیین شده و دستیابی به سطوح بالاتر کمک کند.

بهترین پیشنهاد برای دوچرخه سواران: Strava

Strava یکی دیگر از برنامه‌های شناخته شده با محبوبیت فراوان در بین کاربران است که با دست پر و چمدانی از قابلیت‌های کارآمد هم در خود برنامه و هم با افزونه‌های جداگانه به میدان آمده است. Strava با ردیابی مسیر دوچرخه سواری (ودوندگی) شما توسط gps می‌تواند به شما در رسیدن به آمادگی کامل و رقابتی بهتر با دوستانتان کمک کند.

با Strava می‌توانید سرعت، اندازه گام‌ها، ارتفاع از سطح دریا، مسافت طی شده و سایر ارقام مورد نیاز خود را حین پیمایش مسیر اندازه‌گیری کنید. ضمن اینکه داده‌های جمع آوری شده توسط کاربران این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که حتی با وجود دور شدن از خانه مسیرهای مورد علاقه‌ی دیگر افراد را امتحان کنید.

بهترین برنامه برای تمرین افراد تازه کار و شاغل: Nike+ Training Club 

آیا تا بحال شده است که آرزو کنید کاش شما هم یک مربی خصوصی داشتید؟ کسی که همه فوت و فن‌های بدنسازی را بداند و بتواند به شما در بهتر انجام دادن تمرین‌هایتان کمک کند؟ Nike+ Training Club   یک جایگزین مناسب برای کسانی است که تازه به فکر تناسب اندام افتاده‌اند و یا به دلیل مشغله وقت چندانی برای تمرین ندارند و همچنین برای سطوح و برنامه‌های مختلف نیز چیزهایی در آستین دارد. این برنامه با بیش از ۱۵۰ نوع تمرین برنامه‌ای برای تمام سلیقه‌ها است؛  این برنامه ورزش‌های بسیار از سخت‌ترین نوع تمرینات استقامتی تا یوگا را پوشش می‌دهد. همچنین در این برنامه به منظور ایجاد انگیزه شاهد نمایش لحظاتی از تمرین ورزشکاران مطرحی چون سرنا ویلیامز هستیم. پس برای شروع به کار هیچ عذری موجه نیست؛ چون با وجود برنامه‌هاب مبتنی بر وزن بدن ( bodyweight exercises) دیگر نیازی به تجهیزات ورزشی ندارید و البته قابلیت دیگر برنامه امکان سینک شدن با Google Fit و  Nike+ Run Club است.

بهترین پیشنهاد برای موسیقی حین تمرین: Spotify Running

یک ویژگی کمتر شناخته شده از این برنامه‌ ی پخش آنلاین موسیقی پاپ بخشی است با نام Spotify Running در این بخش می‌توانید هر نوع موسیقی را با توجه به سلیقه و ریتم حرکات‌تان پخش کنید. برای استفاده از این قابلیت به  Browse > Genres & Moods بروید و گزینه‌­ی Running را انتخاب کنید. سپس با انتخاب یک لیست پخش شروع به دویدن کنید تا Spotify به طور اتوماتیک و با محاسبه ضرباهنگ حرکات شما آهنگ مناسب را پخش کند.

بهترین انتخاب بر معیار سادگی: Google Fit

برنامه‌­ی ورزشی و سلامت شرکت گوگل دیگر محدودیت‌های گذشته را ندارد. این برنامه اکنون قادر است اطلاعات مربوط به سایر برنامه‌ها از جمله Nike+، MyFitnessPal، Lifesun، Basis، Withings، Xiaomi Mi bands و سه برنامه موجود در این لیست یعنی Runkeeper، Strava and Sleep را جمع آوری و پردازش کند. همچنین امکان هماهنگی سریع با Android و Android Wear در این برنامه  وجود دارد و برای همین یکی از مفیدترین و ساده‌ترین برنامه‌ها است. از لینکhttps://fit. google. com نیز می‌توانید شکل و شمایل این برنامه را مشاهده کنید.

با این برنامه امکان سنجش اتوماتیک وزن، ضربان قلب، تعداد قدم‌ها و زمان فعالیت وجود دارد و اگر وقت اینکار را داشته باشید که به گوگل اعلام کنید دقیقا چه کاری می‌خواهید انجام دهید، می‌توانید از بین فهرست گوگل و از میان انتخاب‌هایی چون برف نوردی و اسب سواری یکی را انتخاب کنید. می‌توانید در این برنامه برای خود اهداف ساده ‌ی روزانه تعیین کنید تا درصورت دستیابی به آنها این برنامه با یک زنگ هشدار به شما علامت دهد. Google Fit  علاوه بر آمارهای لحظه ای پیشنهاداتی اختصاصی می‌دهد و با ایفای نقش مربی به شما در رسیدن به اهداف‌تان یاری می‌رساند.

بهترین نمایشگر ضربان قلب: Instant Heart Rate

آگاهی از میزان ضربان قلب در مراحل مختلف رژیم تمرینی بسیار حائز اهمیت است و باید هم در مرحله قبل و هم بعد از تمرین آن را در نظر داشت. برنامه Instant Heart Rate  در مواقع نیاز به شما عدد دقیق ضربان قلب را می‌دهد تا بتوانید به اهداف ورزشی خود دست پیدا کنید.

برنامه‌های زیادی برای نمایش ضربان قلب وجود دارد که این کار را توسط سیستم دوربین انجام می‌دهند؛ اما Instant Heart Rate با سایر برنامه‌ها تفاوت دارد. وقتی شما در حال تمرین هستید می‌توانید مقدار ضربان قلب خود را ببینید و چک کنید که آیا در راستای هدف شما است یا خیر؟ برای نمونه مقدار ضربانی که شما برای کاهش وزن نیاز دارید با مقدار ضربان مورد نیاز در تمرین‌های کاردیو (برای افزایش ضربان) متفاوت است و این برنامه هردو را به شما می‌دهد.

قابلیت ردیابی در برنامه Instant Heart Rate، نمودار زمانی ضربان قلب‌تان را به شما می‌دهد تا بتوانید توفیق خود را در چربی سوزی یا کاردیو بسنجید. همچنین می‌توانید میزان ضربان قلب خود به هنگام استراحت را بسنجید تا در شرایط عادی به تاثیر استرس بر قلب خود پی ببرید. نسخه­‌ی کامل این برنامه بدون نمایش تبلیغات و بدون محدودیت ردیابی ۲دلار و ۹۹سنت قیمت دارد.

بهترین برنامه برای اندازه گیری چربی اضافی بدن: BMI Calculator

اگر تا به حال نمی‌دانستید چقدر در کاهش چربی‌های اضافه بدن موفق بوده‌اید؛ پس حتما از برنامه BMI Calculator استفاده کنید. کار با این برنامه بسیار ساده است و همین ویژگی آن را از سایر برنامه‌های چربی­ سنج متمایز می‌کند. تنها کافی‌ است رقم مربوط به قد و وزن خود را وارد کنید تا این برنامه درصد دقیق چربی‌های بدن شما را تعیین کند.

بعد از اندازه گیری مقدار چربی این برنامه به شما پیشنهاداتی درمورد رژیم غذایی و تمرین ورزشی ارائه می‌دهد و به شما می‌گوید چربی بدن شما از کدام نوع است. در این برنامه هشت نوع متفاوت از چربی در نظر گرفته شده که از «بسیار لاغر» تا «چاق سطح ۳» ر ابه شما نشان می‌دهد. همچنین به شما یک وزن مطلوب معرفی می‌کند تا بدانید چقدر باید وزن کم یا اضافه کنید. بهتر از همه اینکه استفاده از برنامه کاملا رایگان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کوک موبایل

شرکت کوک موبایل در راستای اهداف خود مفتخر به ارائه تکنولوژی، ابزار و محصولات اورجینال است و با داشتن کادری مجرب به ارائه تعمیرات موبایل در منزل و محل کار شما اقدام نموده است. چشم انداز و آرمان های ما… افزایش روز افزون سطح دانش فنی، به کار گیری کادری مجرب در زمینه تعمیرات سخت افزاری، ارائه بهترین و به روز ترین خدمات تعمیراتی به هموطنان ارجمند و بالا بردن سطح کیفی موسسه

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | تازه‌های ورزش