اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961019275470446

هفته نامه شنبه: رسول زارع از سایت‌ساز آنلاین‌شان می‌گوید

مصاحبه هفته نامه شنبه با رسول زارع از استارتاپ سی فایو را بخوانید

کد: 13961019275470446

https://goo.gl/ZGWKRV

، مشهد , (اخبار رسمی): با گسترش اینترنت، تقاضا برای طراحی وب‌سایت نیز به همان نسبت افزایش یافته ‌و اکثر کسب‌و‌کارهایی هم که در فضای آفلاین فعالیت دارند تمایل دارند که وب‌سایتی را داشته باشند تا از این طریق بتوانند بهتر با مخاطبان در ارتباط باشند. بر همین اساس در فضای استارت‌آپی نیز سایت‌ساز سی فایو فعالیت خودرا شروع کرد.

مصاحبه هفته نامه شنبه با رسول زارع از استارتاپ سی فایو
سایت ساز سی فایو

سی‌فایو دو فاکتور گرایش بازار، تنوع کسب‌وکار و سلایق گوناگون را در نظر گرفته و بر همین اساس حدود 100 نوع نمونه و قالب برای مشاغل و کسب و کارهای گوناگون را در اختیار کاربر قرار داده است

see5.ir‌ یک سایت‌ساز است که توسط رسول زارع و برادرش سجاد و یکی از فعالان زمینه‌ی فناوری اطلاعات در شهر مشهد به نام علی اکبر کریمان راه‌اندازی شده است. رسول زارع و سجاد زارع هردو متولد شهر مشهد هستند. آنها در سال ۹۱ شرکتی را به نام اسپاد راه می‌اندازند و در آن به تولید نرم‌افزارهای تحت وب سفارش مشتری می‌پردازند. این شرکت همچنان پا‌برجا است و در حال حاضر نرم‌افزارهای تحت وب مانند سامانه‌ی پیام کوتاه، سرویس نیوزویت پایشگر خبر و تحلیل و داده کاوی مبتنی بر داده‌های عظیم را تولید کرده‌اند .

رسول زارع می‌گوید: ما در کنار کارهای مختلفی که حوزه‌ی نرم‌افزاری انجام می‌دادیم، پروژه‌های طراحی سایت را نیز قبول می‌کردیم‌؛ ولی مشکلی که در اکثر سفارش‌دهندگان طراحی سایت وجود داشت، این بود که دقیقا نمی‌دانستند که از سایت خود چه می‌خواهند و با توجه به اینکه تنوع تمپلیت‌ها نیز زیاد بود، معمولا تصمیم‌گیری سخت می‌شد. ما برای اینکه این مشکل را حل کنیم، تصمیم گرفتیم در کنار فعالیت‌های دیگری که داشتیم وب‌سایتی را راه‌اندازی کنیم تا کاربر بتواند براساس حوزه‌ی کاری خود تمپلیت‌های مرتبط را مشاهده و انتخاب کند.

ایده سی‌فایو به نظر اسکیل‌پذیر می‌رسید و با بررسی اعداد و ارقامی که در این بازار وجود داشت، این اطمینان برای آنها حاصل شد. کار کردن در این حوزه می‌تواند سودآور باشد. او در ادامه می‌گوید: ما سایت‌‌سازهای خارجی را بررسی کردیم که یکی از معروف‌ترین آنها ویکس دات کام نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر کاربر داشت و از طرف دیگر تعداد دامنه‌هایی که در سال‌های اخیر ثبت شده بود، فقط در دامنه ir حدود ۹۰۰ هزار دامنه بود و این نشان می‌داد نیاز ایجاد سایت و یا کسب‌وکار آنلاین در ایران وجود دارد و حجم تقاضا برای ایجاد سایت در کشور قابل توجه است.

سایت ساز سی‌فایو چیست؟

به کسب و کار‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند تا بسیار سریع و آسان ظرف چند دقیقه وارد اینترنت شده و بدون ترس و نگرانی وب سایت کسب و کارشان را بسازند، سی فایو یکی از مهم‌ترین حلقه‌های دیجیتال مارکتینگ یعنی ساخت سایت را انجام می‌دهد.
خیلی‌ها فکر می‌کنند با حضور تلگرام یا اینستاگرام شاید چندان نیازی به سایت نباشد؛ اما طراحی سایت مهم‌ترین فعالیت در چرخه‌ی دیجیتال مارکتینگ است. مابقی فعالیت‌ها نقش مکمل را ایفا می‌کنند؛ به این دلیل که کاربران اینترنت زمانی که می‌خواهند در مورد کالا یا خدماتی اطلاعاتی کسب کنند، آن را در گوگل جستجو می‌کنند. گوگل وب سایت‌های خوب رو در نتایج نشان می‌دهد؛ بنابراین هر کسب و کاری برای حضور در اینترنت و شروع دیجیجتال مارکتینگ باید یک وب سایت خوب داشته باشد و سی فایو هم مهم‌ترین ماموریتش همین است که همه‌ی مقدمات یک وب سایت خوب از ‌هاست با کیفیت گرفته تا دامنه و هسته و قالب استاندارد را به صورت یکپارچه انجام می‌دهد. سی‌فایو دو فاکتور گرایش بازار، تنوع کسب‌وکار و سلایق گوناگون را در نظر گرفته و بر همین اساس حدود 100 نوع نمونه و قالب برای مشاغل و کسب و کارهای گوناگون را در اختیار کاربر قرار داده‌ است.

فرآیند ساخت سایت در سی فایو به چه صورت است؟

کاربران برای اینکه از خدمات سی‌فایو استفاده کنند، بعد از ثبت‌نام در سایت می‌توانند طی سه مرحله وبسایت خود را بسازند. در مرحله‌ی اول براساس کسب‌وکار و سلیقه‌ی خود، گروه شغلی مورد نظر را انتخاب می‌کند و بعد از آن از میان قالب‌های آن دسته‌بندی، تمپلیت مورد علاقه خود را انتخاب می‌کند و وارد مراحل ساخت می‌شود. در فرآیند ساخت، کاربران دامنه‌ی خود را وارد کرده و کلید نصب را اجرا می‌کند. بعد از اینکه کلید ساخت توسط کاربر انتخاب می‌شود، تمام مراحل برای ساخت یک سایت کامل ‌روی‌ ‌هاست و سرور توسط سی‌فایو انجام می‌شود و سایت به کاربر تحویل داده می‌شود و اطلاعات مربوط به پنل مدیریت برای کاربر اس‌ام‌اس و ایمیل می‌شود. این فرآیند به صورت کلی ۲ دقیقه زمان می‌برد.

تمایز شما با رقبایتان چیست؟

«‌تفاوت اصلی که کار ما با سایر سرویس‌های سایت‌ساز دارد، این است که اکثر این سایت‌ها به صورت شبکه‌ای کار می‌کنند و‌ ‌هاست اشتراکی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در صورتی که کاربر در سی‌فایو یک‌ ‌هاست مستقل برای سایت خود دارد. علاوه بر این در کنار ساخت سایت، کاربر می‌تواند از فیلم‌های آموزشی و کارگاه آموزشی آنلاین مربوط به قالبی که خریداری کرده است، استفاده کند. گذشته از این تنوع بسیار زیاد قالب در 20 گروه شغلی و 100 قالب استاندارد، سئو شده و زیبا از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر بفرد سی فایو است.

تعرفه‌ها و پکیج‌های شما به چه صورت است؟

مدل ما فریمیوم تو پریمیوم است؛ یعنی کاربران در ابتدا به مدت یک هفته می‌توانند از سایتی که ساخته‌اند، به صورت رایگان استفاده کنند و در صورت تمایل برای استفاده‌ی همیشگی از سایت هزینه‌ی اشتراک را پرداخت کنند. پکیج ۲۹۵ هزار تومانی پرفروش‌ترین پکیج است که به ازای دریافت یک سایت کامل، یک گیگ‌‌ هاست، دامنه رایگان ir و یک سال پشتیبانی کامل از کاربر دریافت می‌شود. قیمت پکیج دیگر ۴۹۵هزار تومان است که در آن علاوه بر خدمات ذکر‌شده چکاپ دوره‌ای، خدمات سئو و ۳ گیگ‌ ‌هاست ارائه می‌دهیم.

فراز و نشیب‌های سی‌فایو

رسول می‌گوید دقیقا زمانی که می‌خواستند کار را شروع کنند، او مجبور بوده ‌به سربازی برود و رها‌کردن کار در ابتدای کار چالش بزرگی برایشان به حساب می‌آمده ولی با تقسیم کاری که کرده‌اند توانسته‌اند این چالش را پشت سر بگذارند. با اینکه این چالش سرعت رشد آنها را کند کرده بود؛ ولی با این وجود مانع توقف در کار نشد. علاوه بر این، رفت‌و‌آمد نیروها و اینکه در کار نمی‌مانند و به دلیل فضای داغ استارت‌آپی به دنبال فرصت‌های بهتر و راه‌اندازی استارت‌آپ خود بودند، چالش دیگر آنها بود.

چه تعداد سایت تاکنون با سی فایو ساخته شده؟

حدود ۳۵ درصد سهم سایت‌سازها در اختیار سی‌فایو است و تا‌کنون حدود ۵۰ هزار سایت از این طریق ساخته شده که بخشی از این تعداد نسخه‌های پریمیوم و اصلی سی فایو را خریداری کرده‌اند.

سی فایو برای آینده چه برنامه ای دارد؟
رسول زارع می‌گوید در حال حاضر در مرحله‌ی بلوغ به سر می‌برند و اهداف بلندپروازانه‌ای را در سر می‌پرورانند و قصد دارند به یک سایت‌ساز در سطح منطقه تبدیل شوند. ولی در این زمینه رقبای زیادی هستند که در فیلد کار آنها کار می‌کنند. او می گوید: من به رقبا به دید مثبت نگاه می‌کنم و به نظرم رقیب برای ما مفید است؛ زیرا فرهنگ بازار را می‌سازد و فضای بازار را داغ می‌کند. همچنین تمرکز ما در ‌ارائه تمپلیت‌های زیبا و ارائه‌‌هاستینگ مستقل است که به نظرم می‌تواند ما را از رقبا متمایز کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اسپاد

فناوری اطلاعات اسپاد از سال 91 کار خود را بصورت حرفه در حوزه تولید سرویس های آنلاین آغاز نموده است و هم اکنون توانسته است بیش از 7 محصول را با حجمی در حدود 18000 مشتری در بازار وب ایران منتشر نماید. از جمله محصولات و سرویس های آنلاین تولید شده توسط اسپاد می توان به موارد زیر اشاره کرد : 1- سرویس سامانه ارسال انبوه پیامک، فکس اینترنتی و پیام صوتی 2- سرویس سایت ساز سی فایو: سی فایو یکی از محبوبترین برند های طراحی سایت کشور است، در این سرویس کاربران با انتخاب کسب و کار و شغل خود از میان بیش از 100 نمونه سایت حرفه ای، یک نمونه را انتخاب کرده و در کمتر از 5 دقیقه وب سایت خود را راه اندازی میکنند 3- سرویس پایش اخبار نیوزویت: نیوزویت با با پایش دائمی بیش از 1100 وب سایت خبری و خبرگزاری و نیز روزنامه های کثیرالانتشار، اخبار مرتبط با سازمان و یا کلمات کلیدی موردنظر شما را جمع آوری نموده و نمودار های فراونی انتشار اخبار را در اختیار شما قرار می دهد. 4- نرم افزار نوبت دهی یکپارچه مطب های پزشکان، مراکز درمانی و بیمارستان ها

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]