اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961115280098326

نامه ناشرین کتاب به رییس جمهور در مورد ارز مبادلاتی کاغذ بالکی

کد: 13961115280098326

https://goo.gl/gqWa9m

، (اخبار رسمی): جمعی از ناشران و کتاب‌فروشان در واکنش به حذف ارز مبادلاتی کاغذ بالکی از سوی بانک مرکزی به رییس جمهوری نامه نوشتند و خواستار تخصیص ارز این کاغذ شدند. کاغذ بالکی تنها کاغذی است که فقط برای کتاب استفاده می‌شود.

در پی عدم تخصیص ارز مبادلاتی از سوی بانک مرکزی به تنها کاغذی که فقط برای کتاب استفاده می‌‌شود، جمعی از ناشران و کتابفروشان به رییس جمهوری نامه نوشتند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نامه ناشران و کتاب‌فروشان به رئیس جمهوری در بحث کاغذ آمده است:

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

باسلام و احترام

به‌استحضار می‌رساند به‌دنبال افزایش نرخ برابر ارز و در پی آن بروز شایعاتی حاکی از قطع ارز مبادلاتی کاغذهای وارداتی (به‌خصوص تعرفه‌های کاغذ به شماره‌های 48026100 و 48026900 از نوع کاغذ بالک) قیمت کاغذ تحریر تا سی‌درصد افزایش یافته است.

بی‌شک حضرتعالی از متوسط تیراژ کتاب‌ها در کشور اطلاع داشته و به‌عنوان یک مؤلف با مسائل و مشکلات این حوزه آشنایید و نیک آگاهید که جهش قیمت کاغذ می‌تواند آثار منفی و مخرب زیادی به همراه داشته باشد از جمله:

  •  با توجه به تلاش‌های هر ساله ناشران جهت حفظ سطح تولیدات خود، بدیهی است که این افزایش یکباره و بی‌سابقه قیمت کاغذ، ناشران را نیازمند مقادیر هنگفتی منابع مالی جدید می‌کند که تأمین آن کار بسیار مشکلی است.
  •  موجب کاهش بالاجبار تیراژ و به تبعِ آن افزایش قیمت کاغذ خواهد شد، که زیان مستقیم این کاهش تیراژ متوجه صاحبان قلمی است که ماه‌ها و بلکه سال‌ها وقت خود را صرف تألیف یا ترجمه کتابی کرده‌اند و همچنین ناشران این کتاب‌ها که بهره چندانی از زحمات خود نخواهند برد و در نهایت ممکن است انگیزه لازم برای ادامه کار را از دست بدهند.
  •  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در پیش‌رو داریم. این گرانی کاغذ می‌تواند لطمات زیادی به انتشار کتاب‌های در دست چاپ ناشران وارد کرده و از عناوین آن بکاهد.
  • کاهش تیراژ کتاب‌ها از حجم داد‌وستد این حوزه کاسته و می‌تواند برای کتابفروشان نیز آزاردهنده باشد.

ما ناشران و کتابفروشان امضا‌کننده ذیل این نامه از حضرتعالی تقاضا داریم به وزارت محترم صنعت و معدن و تجارت دستور فرمایید تا با تخصیص ارز مبادلاتی برای انواع کاغذ (از جمله کاغذ بالک) و رفع هرگونه مانع جهت واردات این کاغذها موجبات تثبیت قیمت کاغذ را فراهم آورند.

باسپاس و احترام مجدد
 
رونوشت:

1. جناب آقای دکتر سیدعباس صالحی، وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

2. جناب آقای دکتر مسعود کرباسیان، وزیر محترم اقتصاد و دارایی

3. جناب آقای دکتر محمود آموزگار، ریاست محترم اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران جهت پیگیری

http://www.ibna.ir/images/docs/files/000257/nf00257034-1.pdf

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نشر بهشت

شرکت راهکار برگ بهشت بر اساس نشر بهشت و ایده‌های آن شکل گرفت. ایده‌هایی که از بطن تجربه‌های جامعه نشر بیرون آمده و خواهد آمد. این تجربه‌ها و عضویت در جامعه نشر، این شانس را ایجاد کرد تا در مورد تامین کاغذ کتاب در این جهت حرکت کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | نشریات و کتاب