اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961115280158218

new marketing یا مارکتینگ نوین چیست؟

کد: 13961115280158218

https://goo.gl/77p4LL

، تهران , (اخبار رسمی): مفهوم مارکتینگ نوین چیزی فراتر از استفاده از رسانه‌های دیجیتال یا آخرین تکنیک‌های چاپ بنرهای تبلیغاتی است. این‌ یک مفهوم جدید در علم بازاریابی است.

مارکتینگ نوین
new marketing یا مارکتینگ نوین چیست؟

مارکتینگ نوین به چه معناست و اصول آن در علم بازاریابی چیست؟

شاید عبارت new marketing یا مارکتینگ نوین اخیراً به گوش شما زیاد خورده باشد. سؤال این است که معنی قرارگیری این دو واژه در کنار یکدیگر در علم بازاریابی چیست؟ بدون شک مفهوم مارکتینگ نوین چیزی بیش از تکنیک‌های جدید چاپ دیجیتال در بنرهای تبلیغاتی است. در یک بیان ساده مارکتینگ نوین فلسفه‌ی جامعی است که در آن مفهوم ارتباط مشتری واقعی با محصولات و برندها توضیح داده می‌شود.

آنچه در این مطلب می‌خوانید در ابتدا توضیحی بر مفهوم مارکتینگ نوین و در ادامه شرح 6 اصل از اولین اصول مارکتینگ نوین در علم بازاریابی است. بنابراین به ‌طورکلی مقاله شامل موارد زیر است:

  •  مارکتینگ نوین به چه معناست؟
  •  اصول مارکتینگ نوین چیست؟
  •  با در نظر گرفتن اصول مارکتینگ نوین، چه اهدافی در بازاریابی دنبال می‌شود؟

مارکتینگ نوین به چه معنا است؟

بازاریابی مدرن یا مارکتینگ نوین در حقیقت روش جامعی است که در آن مارک‌ها و برندها را با مشتری و مخاطبان در دنیای واقعی ارتباط می‌دهد، سپس نتایج کسب‌وکار و میزان فروش را با فاکتورهایی مثل استراتژی، خلاقیت‌های بازاریابی و تکنولوژی‌های مارکتینگ تجزیه‌ و تحلیل و آن را هدایت می‌کند. اما برای درک بهتر این عبارت باید دانست که اصول مارکتینگ نوین چیست و با در نظر گرفتن این اصول چه اهدافی در بازاریابی دنبال می‌شود؟

 به توقع بالای مشتری و پیچیدگی مراحل تصمیم‌گیری او احترام گذاشته‌ شده و اعتماد او جلب شود

مشتریان مدرن امروز در هر دو مدل بازاریابی B2B یا B2C که باشند، موجودات بسیار پیچیده‌ای در انتخاب و خرید محصول هستند. این روزها آن‌ها وقتی با یک محصول تازه روبرو می‌شوند انتظار و توقعات زیادی از آن دارند. این میزان از توقع به دلایلی همچون بالا رفتن سطح اطلاعات و گسترش رسانه‌هایی است که آن‌ها هر روز با آن در ارتباط و تعامل‌اند. طبیعی است که مخاطبان فعلی دانش زیادی داشته باشند و برای بررسی هر محصول، کالا یا خدماتی رسانه‌های گوناگون را بارها و بارها بررسی کنند. بنابراین اصل اول در مارکتینگ نوین آن است که ضمن حضور در تمام رسانه‌های در دسترس مخاطبان، به آن‌ها راست بگوییم، علمی و اصولی حرف بزنیم و داستانی یکپارچه را مطرح کنیم تا در نهایت اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را در زمره‌ی مشتریان در آوریم.

اصل اول در مارکتینگ نوین آن است که ضمن حضور در تمام رسانه‌های در دسترس مخاطبان، به آن‌ها راست بگوییم، علمی و اصولی حرف بزنیم و داستانی یکپارچه را مطرح کنیم تا در نهایت اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را در زمره‌ی مشتریان در آوریم.

  •  برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مشتری برای شناخت او و درک توقعاتش

پیچیده بودن مشتری مدرن به معنی پایان کار بازاریابی نیست. در حقیقت آنچه در مارکتینگ نوین به‌ عنوان یک اصل در نظر گرفته می‌شود آن است که بدون شک ما باید توقعات بالای مشتری را پذیرفته و تسلیم نشویم. تسلیم شدن به این معنی که چون نمی‌دانیم در یک جامعه‌ی آماری نیاز مردم به چه نوع محصولی با چه ویژگی‌هایی است، از بازاریابی دست کشیده و راه خودمان را برویم؛ بلکه باید با مشتری ارتباط نزدیک‌تری برقرار کرده تا دریابیم او دقیقاً چه می‌خواهد. تعریف مخاطب از توقعاتی که از محصول دارد، چیست و چه ویژگی‌هایی نظر او را بیشتر جلب می‌کند؟ به ‌این ‌ترتیب می‌توانیم ارتباط خود را با مخاطب عمیق‌تر کرده و تجربیات بهتری از ارتباط تنگاتنگ با مشتری در افزایش نرخ فروش به دست آوریم. شاید کسب این سطح از اطلاعات برای بازاریابان کار دشواری باشد که البته هست؛ اما به ‌طور متوسط 94% از تیم‌های بازاریابی شرکت‌هایی که از این اصل مارکتینگ نوین استفاده کرده‌اند به افزایش 19% نرخ فروش رسیده‌اند که رقم قابل ‌توجهی است.

  •  استفاده از رسانه‌های دیجیتال برای مارکتینگ نوین

شاید در بسیاری از مقالات خوانده باشید که استفاده از رسانه‌های دیجیتال به همان معنی مارکتینگ نوین است. اما این موضوع درست نبوده و در حقیقت رسانه‌های دیجیتال یکی از عوامل مارکتینگ نوین و یکی از ابزارهای آن است.
امروزه یک فرد معمولی روزانه به ‌طور متوسط هشت ساعت کار می‌کند و در این مدت با رسانه‌های دیجیتال بسیاری در ارتباط است. مارکتینگ نوین یعنی بهره‌گیری از این تعداد ساعت حضور فعال افراد در فضاهای دیجیتالی و خودی نشان دادن در آن. ابزار قدرتمند رسانه‌ی دیجیتال کمک می‌کند برندها در چندین و چند رسانه و کانال از جمله وب‌سایت‌ها، رادیو و تلویزیون حضور داشته باشند و هر روز بیشتر شناخته شوند. طبق آمار 78% از شرکت‌هایی که از همه‌ی رسانه‌های دیجیتال در دسترس خود استفاده کرده‌اند با افزایش چشم‌گیر نرخ فروش روبرو بوده‌اند.

  •  پیوستن به موج پیشرفت در کنار درک واقعیت‌های بازار

شاید نرخ بالای فروش یک محصول صاحبان آن را از موفقیت به‌ دست‌ آمده خرسند کند. به‌ طوری‌ که آن‌ها تصور کنند هر کاربری که امروز این محصول را خریده، آن‌قدر راضی است که بدون شک تا مدت‌ها به دنبال گزینه‌ی بهتری نخواهند رفت. در مارکتینگ نوین و علم بازاریابی مدرن این تصور به‌کل غلط بوده و نباید در دام نرخ فروشی که مدت‌ها بالا است، گرفتارشده و دست از تلاش‌های جدید برداشت. اصل مارکتینگ نوین بر این پایه استوار است که درست از لحظه‌ی کسب رضایت مشتری و دریافت پول از او باید به فکر روش‌هایی برای جلب نظرش به محصولات جدید بود وگرنه تکنیک بازاریابی شاید دیر اما در نهایت با شکست مواجه خواهد شد.

اما در این میان یک اصل را نباید از خاطر برد و آن این است که همه‌ی تلاش‌های تیم‌های بازاریابی برای جلب نظر مشتریان در نهایت به ‌طور متوسط فقط 15% از آن‌ها را به‌ طور کامل راضی به خرید محصول می‌کند که البته دست‌یابی به این عدد یک شاهکار در مارکتینگ نوین و علم بازاریابی محسوب می‌شود.

  •  احترام به سطح دانش مشتریان

ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم و این به معنی آن است که اگر مشتری امروز سخت‌گیرتر شده است، دلیل اصلی آن رشد سطح اطلاعات او است. به ‌هر حال بدون شک آن‌ها اینترنت را مرجع مطمئنی می‌دانند که می‌توانند در آن تحقیق کنند. تنها در فاصله‌ی کوتاه بین سال‌های 2012 تا 2013 نرخ جستجوهای اینترنتی 20% افزایش داشته است و حتماً این عدد در سال 2017 میلادی افزایش داشته است. یک اصل اساسی در مارکتینگ نوین این است که این میزان از اعتماد مخاطبان امروز به اینترنت باید پاس داشته شده و هر شرکتی که می‌خواهد نظر مشتریان را به محصول یا خدماتی جلب کند باید در نشر محتوا حساسیت داشته و در بیان بسیار ساده راست بگوید و اطلاعات دقیق و علمی در خصوص محصول خود منتشر کند.

به دلیل بالا رفتن نرخ جستجوهای اینترنتی در چند سال اخیر، موضوع احترام به هوش مخاطب در ارائه‌ی محتوای مفید، به ‌عنوان یکی از اصول بازاریابی نوین مطرح می‌شود.

  •  سنجش بازده‌ی مارکتینگ نوین

بازاریابی نوعی سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاری موفق با عدد بازده‌ی فروش سنجیده می‌شود. بدیهی است که به دلیل جدید بودن بحث مارکتینگ نوین در علم بازاریابی هنوز روش‌های چندان علمی و قابل‌ اثباتی برای آن‌که نشان دهد، اصول شرح داده ‌شده دقیقاً چقدر نرخ فروش را بالا می‌برند، وجود ندارد. اما طبق آمار 21% از شرکت‌هایی که از اصول مارکتینگ نوین استفاده کرده‌اند از عملکرد مثبت آن ابراز رضایت و خرسندی می‌کنند.

در آخر باید گفت استراتژی‌های مارکتینگ نوین هیچ‌گاه از خط پایان عبور نخواهد کرد و این علم همیشه در پی یافتن روش‌هایی است که به مدد آن‌ها بتوان با دانش روز و تعریف و درک نیازهای تازه‌ی مخاطبان به بازاریابی و تبلیغات پرداخت. به همین دلیل نام آن مارکتینگ نوین یا مدرن است و نوین بودن به معنی بی‌زمانی و بروز ماندن همیشگی است.

منبع: https://www.oliveandcompany.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسانک

ارائه دهنده سرویس­ هایی اعم از وب سرویس ارسال و دریافت پیامک با تلفن ثابت، ارسال پیامک زنده (مبتنی بر مکان)و تبلیغات اپلیکیشنی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]