اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961116280467030

مهندس رضا عظیمی، کارآفرین و مدیر جوان برتر:

موفقیت تقاطع فرصت و آمادگی است

کد: 13961116280467030

https://goo.gl/oP9KUW

، تهران , (اخبار رسمی): مهندس رضا عظیمی موسس و مدیرعامل عظیم خودرو در همایش رهبران عالی تجارت نوین گفت: هیچ کدام از کارآفرینان و صاحبان برندها لزوما باهوش‌تر از سایرین نیستند، فقط مطمئنا بیشتر از بقیه تلاش کرده‌اند.

موفقیت تقاطع فرصت و آمادگی است
سخنرانی مهندس رضا عظیمی، کارآفرین و مدیر جوان برتر در همایش رهبران عالی تجارت نوین

مدیرعامل عظیم خودرو: آنچه سرعت ما را در حوزه‌ی تجارت بین‌الملل و کارآفرینی کاهش می‌دهد فرهنگ داخلی ما است

مدیرعامل عظیم خودرو در این همایش، موفقیت را گذر از مکانی به مکان دیگر به صورت خودخواسته عنوان کرد و گفت: موفق شدن آیتم‌های بسیاری دارد؛ اما تقاطع فرصت و آمادگی موفقیت را شکل می‌دهد.

وی با بیان اینکه عظیم خودرو حاصل آمادگی چندین ساله است خطاب به علاقه‌مندان حوزه کارآفرینی گفت شما سال‌ها باید خود را آماده نگه‌دارید تا روزی فرصت به وجود آید.

این کارآفرین جوان با اشاره به نحوه شکل‌گیری عظیم خودرو گفت: در سال 1385 دولت اعتقادی به صنعت لیزینگ نداشت و این صنعت به شدت افت کرد، ما نیز به تبع آن دچار مشکلات عدیده‌ای شدیم؛ اما تلاش ما همچنان ادامه داشت و علی رغم مشکلات موجود بزرگترین شبکه توزیع را داشتیم و فروشند‌ه‌های ما حرفه‌ای‌ترین فروشنده‌های سطح تهران بودند. تا اینکه در سال 1391 فرصتی مجدد برای لیزینگ در کشور ایجاد شد و بخشی از کار به ما سپرده شد.

مدیرعامل عظیم خودرو همچنین افزود: آنچه سرعت ما را در حوزه تجارت بین‌الملل و کارآفرینی کاهش می‌دهد، فرهنگ داخلی ما است. وی به دیوار چین به عنوان یک نمونه‌ی کار جمعی در طول 1000 سال و دوران حکومت بیش از 50 فرمانروا اشاره کرد و گفت: ما به عنوان یک بیننده‌ی وقتی به این دیوار نگاه می‌کنیم متوجه نمی‌شویم که کدام قسمت در کدام دوران ساخته شده است؛ چون همه چیز از آجرها، فاصله‌ها و تم‌ها همه یکسان است. چندین هزار سال پیش این دیوار ساخته شده و هنوز برای آن اتفاقی نیفتاده است. اما در ایران هر بخش یک خیابان همچون ولیعصر در طول دوران سه شهرداری، شکل‌های متفاوتی دارد.

عظیمی در ادامه افزود: برخی معتقدند ما گنجی به نام نفت داریم که دولت باید آن را فروخته و به ما بدهد؛ اما آنچه واقعا وجود دارد این است که ما کشور ثروتمندی نداریم و نباید منتظر دولت بمانیم، هرکاری می‌کنیم باید خودمان انجام دهیم.

مدیرعامل عظیم خودرو همچنین در مورد ثروت گفت: ثروت مالکیت ندارد همه‌ی ما یا واسطه توزیع ثروت هستیم؛ یعنی از یک طرف به دست ما می‌رسد و ما توزیع کننده‌ی آن هستیم و یا انباردار ثروت هستیم و روزی که از دنیا می‌رویم به دست فرد دیگری می‌سپاریم.

عظیمی با اشاره به اینکه فرهنگ ما مشکلات زیادی برای کارآفرینی و تولید کنندگان ثروت ایجاد می‌‌کند، گفت: کارآفرینان باید به عشق وطن کار انجام دهند، اگر کاری می‌کنند برای هموطنان انجام دهند و در مقابل حملاتی که به آنها می‌شود باید گارد محکمی داشته باشند.

وی در انتها از مشکلات پیش آمده برای مجموعه پدیده به عنوان یک مثال در حوزه‌ی فرهنگ تجارت کشور نام برد و گفت: مجموعه‌ی پدیده پروژه‌ای است که برای آن بسیار زحمت کشیده شده است، در بیابان ساختمان ساختند، ارزش افزوده ایجاد کردند و هزاران نفر از آن سود بردند؛ اما همین مردم وقتی فهمیدند که ثروت آن بالا رفته است باعث خاموش شدن حرکت پروژه‌های آن شدند. این در حالی است که شهر مشهد در کشور بیشترین توریست را دارد؛ اما اماکن توریستی کمی در آن وجود دارد و پروژه پدیده می‌تواند افتخار این مملکت باشد.

گزیده‌ای از سخنرانی مهندس رضا عظیمی در همایش رهبران عالی تجارت نوین

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عظیم خودرو

مجموعه عظیم خودرو خود را سازمانی مشتری محور می داند که رأس هرم سازمانی آن مشتری است و آنان را شریک استراتژیک خود می داند. کلیه اعضای خانواده خود را ملزم می‌دانند که بهترین راه کارها را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه کنند. کسب حداکثر رضایت آنان را نهایت اهداف سازمانی خود دانسته و در این راستا، برنامه ای استراتژیک طراحی و تدوین کرده که جهت گیری های اصلی این گروه را برای سال‌های آتی مشخص نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]