اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961123281858369

دوربین SLR خود را خود را به یک دوربین تصویربرداری همه فن حریف تبدیل کنید

ابزارهای کاربردی که تصویر برداری را برای شما راحت تر می کنند

کد: 13961123281858369

https://goo.gl/kH6szQ

، اصفهان , (اخبار رسمی): دوربین‌های اس ال آر بعد از اضافه شدن قابلیت تصویر برداری و به دنبال آن تکنولوژی‌های جدیدی که در این حوزه برای کاربر فراهم کردند به تصویر برداران و فیلم سازان آماتور و حتی حرفه‌ای‌ها این امکان را دادند تا بتوانند با هزینه‌های پایین‌تر و اندازه بسیار کوچک‌تر ایده‌های خود را عملی کنند.

ابزارهای کاربردی که تصویر برداری را برای شما راحت تر می کنند
ابزارهای کاربردی که تصویر برداری را برای شما راحت تر می کنند

تصویر برداری با دوربین‌های SLR آنقدر همه گیر شد که در سال‌های اخیر شرکت‌ها و برند‌های معتبر در حوزه ساخت لوازم و تجهیزات عکاسی تمامی‌ خلاقیت و تکنولوژی خود را برای ساخت بهترین و کارآمد ترین لوازم جانبی در تصویر‌برداری با دوربین‌های SLR را به کار گرفته‌اند. یکی از جذابیت‌های تصویر برداری با این دوربین‌ها اندازه کوچک آنها است که تصویربرداری هیجانی و پارتیزانی را فراهم کرده‌اند.

مشکل اساسی که بر سر راه فیلم سازان و تصویر بردارن آماتور وجود دارد، لرزش دست و انتقال ضربه‌ها و حرکات شدید به تصویر است. انواع شولدر، استدی کم و مت باکس‌ها طراحی شده‌اند تا با کمک آنها بتوانیم بهترین نتیجه را از دوربین خود انتظار داشته باشیم. این وسیله‌ها شبیه سه پایه‌های عکاسی به دوربین شما کمک می‌کنند تا با دسته‌ها و گیم بال‌هایی که در آنها تعبیه شده‌اند حرکات دوربین را برای شما راحت‌تر کرده و تعادل و نرمی‌ حرکت را در دسترس شما قرار دهند. این وسیله‌ها از ساده‌ترین مدل که انواع شولدرهای بدون گیم بال هستند تا جدیدترین استدی کم‌های پیشرفته و حرفه‌ای قیمت‌های مختلفی دارند و بنا بر کاربری آماتور یا حرفه‌ای از ویژگی‌های خاصی بهره می‌برند.

شولدرها همانطور که از اسم آنها مشخص است وسیله‌هایی هستند که بر روی شانه تصویر بردار قرار می‌گیرند و به کمک دسته‌هایی که بر روی آنها تعبیه شده است به شما کمک می‌کنند که دوربین خود را راحت‌تر از گذشته جابجا کنید. با کمک وسیله‌هایی مثل مانیتور، مت باکس و میکروفون و … که قابلیت نصب بر روی شولدر را دارند می‌توان کنترل بیشتری بر کار خود داشت و از تمامی‌ امکاناتی که این وسیله  به شما ارائه می‌دهد بهره برد. نکته منفی در مدل‌های ساده‌تر این وسیله شاید نبود گیم بال در آن باشد که ضربه‌ها و حرکات سریع را به دوربین منتقل می‌کند. البته کمی‌ مهارت و تجربه به شما کمک می‌کند تا بهترین خروجی را از این ابزار کاربردی بدست بیاورید.

در مدل‌های پیشرفته‌تر مت باکس و دستگاه فوکوس (فوکوس من) هم به شولدر‌ها اضافه شده‌اند. مت باکس وسیله‌ای شبیه هود یا آفتابگیر لنز است که به قسمت جلویی شولدر وصل می‌شود و به شما کمک می‌کند تا کنترل نوری بهتری بر روی دوربین خود داشته باشید. با وجود تولید دوربین‌هایی که در تصویر برداری هم دارای فوکوس اتوماتیک هستند؛ اما فوکوس کردن با دوربین‌های SLR پیشرفته در هنگام تصویر برداری چالشی است که همچنان بر سر راه تصویربرداران وجود دارد. به کمک دستگاه فوکوس می‌توان این کار را راحت‌تر انجام داد. این وسیله با شیارهایی که بر روی گوی متحرک آن قرار دارد بر روی رینگ فوکوس لنز قرار می‌گیرد و به شما کمک می‌کند که با راحت‌ترین حالت ممکن فوکوس مورد نظر خود را انجام دهید.

استابلایزرها وسیله‌هایی شبیه تک‌پایه‌ها هستند که در آنها گیم بال‌هایی تعبیه شده است تا با کمک آنها حرکات نرم‌تری را هنگام تصویری برداری داشته باشیم. استابلایزرها به شما کمک می‌کنند تا در تصویربرداری روی دست حرکات سریع و اکشن با کمترین لرزش و انتقال حرکت را داشته باشیم. در این مدل‌ها حتی امکان نصب گونه‌های مختلفی از وسایل و ابزارهای جانبی وجود دارد. با کمک این وسیله‌ها می‌توانیم کنترل بهتری بر کار خود داشته باشیم. برای مثال اگر از زاویه پایین اقدام به تصویر برداری کنیم می‌توانیم از مانیتورهایی که در قسمت پایینی استابلایزر نصب می‌شود، استفاده کنیم و عدم دسترسی به مانیتور دوربین را به این صورت جبران کنیم. استابلایزرها مناسب تصویربرداری‌های هیجانی و پارتیزانی هستند و با دسته‌هایی که در کنار گیم بال آنها تعبیه شده می‌توانند راحتی کار را برای شما تضمین کنند.

استدی کم‌ها مدل‌های پیشرفته‌تر شولدرها و نگهدارنده‌ها هستند. در مدل‌های پیشرفته، این وسیله به جلیقه‌هایی مجهز هستند که به کمک بازوهایی دوربین را بر روی قسمت متحرک خود جای می‌دهند. این مدل مناسب دوربین‌های بزرگ‌تر تصویربرداری مثل کم کوردرها هستند و به کمک آنها می‌توان تحمل وزن دوربین  و تجهیزات و حرکات طولانی مدت را برای تصویر بردار راحت‌تر کرد. همچنین قابلیت پن و تیلت بازوهای این وسیله به شما کمک می‌کند تا در حرکات افقی و عمودی بهترین و راحت‌ترین حالت را تجربه کنید. این مدل از استدی کم‌ها قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند و برای استفاده‌های حرفه‌ای تر طراحی شده‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نگاه شاپ

فروشگاه تجهیزات عکاسی و نورپردازی نگاه نمایندگی برندهای مطرح دنیای عکاسی، برگزار کننده دوره‌های آموزش عکاسی و فیلمبرداری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

هنرهای تجسمی