اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961123281968337

آشنایی با مفاهیم و اصول واردات کالا و ترخیص کالا

کد: 13961123281968337

https://goo.gl/LXKXju

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از دغدغه های شرکت ها و یا افراد در جامعه واردات کالا می باشد که این امر برای استفاده خویش و یا عرضه در بازار انجام می شود. بسیاری از افراد این کار را به شرکت های ترخیص کار می سپارند. هرچند برخی از افراد نیز شخصا تمایل به انجام واردات کالا دارند.

آشنایی با مفاهیم و اصول واردات کالا و ترخیص کالا
ترخیص کارا

ترخیص کالا از گمرک تشریفاتی تخصصی است که باید توسط نماینده فروشنده یا خریدار یعنی ترخیص کار (کارگزار گمرک) انجام شود. انجام امور گمرکی از اصلی ترین خدمات بازرگانی شرکت واردات ترخیص کارا است

یکی از دغدغه‌های شرکت‌ها و یا افراد در جامعه واردات کالا است که این امر برای استفاده خویش و یا عرضه در بازار انجام می‌شود. بسیاری از افراد این کار را به شرکت‌های ترخیص کار می‌سپارند. هرچند برخی از افراد نیز شخصا تمایل به انجام واردات کالا دارند. ما در ادامه برخی اصول حاکم بر واردات کالا و ترخیص کالا را برای شما شرح خواهیم داد.

با ما همراه باشید تا در خصوص واردات کالا و ترخیص کالا بیشتر بدانید.

تحقیقات بازار و بازارشناسی

شناسایی نیاز بازار و روند‌های آتی با توجه به تأمین‌کنندگان رقیب و آنالیزهای مربوط به زمان، هزینه واردات کالا و ترخیص و اطمینان از تامین‌کنندگان خارجی و آنالیز کیفیت و توجه به بازرسی‌های پیش از خرید کالا از خارج از کشور اصلی‌ترین نیاز اطلاعاتی هر فر برای انجام واردات کالا است.

منبع یابی

در صورتی که یک شرکت بازرگانی واردات تصمیم به واردات کالا گرفته باشد و از توجیه‌پذیری این امر با انجام تحقیقات لازم اطمینان پیدا کرده باشد، باید به منبع‌یابی یا انتخاب چندین تأمین‌کننده یا فروشنده بین المللی مطرح و قابل اتکا اقدام کند. این فرآیند در دو مرحله صورت می‌پذیرد:

 ۱. بررسی اولیه فروشندگان یا تأمین کنندگان

۲. اعتبارسنجی شرکت‌های واجد شرایط

کیفیت کالای مورد نظر جهت واردات کالا، قیمت کالای وارداتی و شهرت برند کالا از جمله عوامل مهم و قابل توجه در منبع یابی است.

مذاکرات و مکاتبات بازرگانی برای خرید کالا از خارج از کشور و واردات کالا

مذاکرات قوی با هدف اخذ امتیاز بیشتر یکی از مهم‌ترین عناصر تجارت در بازرگانی بین الملل محسوب می‌شود. شما باید با عقد قرارداد منسجم و دقیق، منافع آتی خود را در خرید کالا از خارج تضمین کنید.

معمولا موضوعاتی از قبیل قیمت کالا، تخفیف، کمیت و کیفیت کالا، نوع حمل بین المللی، بیمه کالا در واردات کالا، تاریخ تحویل کالا و … از موضوعات مورد بحث هستند. در خصوص این موارد از مشاوره افراد با تجربه استفاده کنید. شایان ذکر است که معمولا بعد از عقد قرارداد مرحله ی صدور پرفرما صورت می‌گیرد.

ثبت سفارش واردات در سامانه ثبت سفارش بازرگانی و سامانه جامع تجارت ایران

شرکت وارد کننده کالا پس از دریافت پرفرما، طبق ماده هشت قانون واردات و صادرات باید نسبت به دریافت مجوز واردات یا ثبت سفارش کالا اقدام کند. این امر در واقع جواز وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات کالا است. بنابراین پیشنهاد می‌شود که شرکت بازرگانی صادرات و واردات پس از ثبت سفارش کالاهای وارداتی اقدام به پرداخت و انتقال ارز کند تا مشکلی از بابت ممنوع بودن واردات کالا وجود نداشته باشد. توصیه می‌شود که شرط نهایی کردن قرارداد یا پرفرما را منوط به دریافت مجوز ثبت سفارش بازرگانی کالا در نظر بگیرید.

اخذ دیگر مجوز‌های واردات کالا

علاوه بر مجوز واردات کالا با عنوان ثبت سفارش بازرگانی، در برخی موارد باید مجوز سایر نهاد‌ها (اعم از مجوز وزارت بهداشت، مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز سازمان استاندارد، مجوز سازمان تنظیم مقررات رادیویی و …) را نیز برای واردات برخی کالا‌ها دریافت کرد. با توجه به اهمیت و گاهی پیچیده بودن دریافت مجوزهای واردات کالا پیشنهاد می‌شود پیش از پرداخت هرگونه وجه تحقیقات لازم را انجام دهید و یا از مشاوره شرکت‌های ترخیص کار و یا افراد استفاده کنید.

بیمه کالا در واردات کالا   

بیمه کالا در سه کلوز A، B، C  برای محموله‌های وارداتی انجام می‌شود.

بازرسی کالا ( COI ) و استاندارد اجباری

بخش بازرسی کالا در فرآیند واردات و صادرات مشترک است. معمولا خریداران و شرکت‌های وارداتی به طور معمول در زمان تولید کالا، بسته‌بندی کالا و ارسال کالا در محل تولید کننده حضور ندارند. جهت نظارت بر این فرآیند و اطمینان از انطباق (Conformity) کالای ارسالی، یک سازمان معتبر به صورت تخصصی به بازرسی کالا می‌پردازد. روند بازری کالا شامل موارد زیر است :

  • بازرسی اصالت فروشنده
  • بازرسی حین تولید
  • بازرسی قبل از حمل (PSI)
  • بازرسی قیمت
  • بازرسی استاندارد اجباری

 

حمل و نقل بین المللی کالا و خدمات فورواردری

حمل و نقل بین المللی به روش‌های دریایی، جاده‌ای، ریلی، هوایی و مرکب صورت می‌گیرد که باتوجه به نوع کالا، مبدأ و مقصد، حجم و وزن کالا، هزینه حمل و سرعت حمل بین المللی کالا و ریسک‌های موجود انتخاب می‌شود. شیوه‌های پیچیده ی کراس استاف (Cross Stuff) و یا سوییچ بی ال (Switch BL) از جمله این راهکارها به شمار می‌آیند.

امورگمرکی و ترخیص کالا از گمرک

پس از واردات کالا به کشور، کار ترخیص کار گمرک آغاز می‌شود. مطابق قانون، حمل کننده کالا باید از مسیر‌های مجاز وارد کشور شود. این مسیر مجاز محلی از مرز است که گمرک در آن مستقر است. انجام امور تشریفات گمرکی با توجه به قوانین اینکوترمز انتخابی بر عهده‌ی فروشنده یا خریدار قرار می‌گیرد. ترخیص کالا از گمرک تشریفاتی تخصصی است که باید توسط نماینده فروشنده یا خریدار یعنی ترخیص کار (کارگزار گمرک – حق العمل کار گمرک) انجام شود.

ارائه خدمات ترخیص کالا از گمرک در شرکت بازرگانی

شرکت بازرگانی و ترخیص کارا، با شعب خود در چین، ترکیه و اروپا در زمینه واردات و ترخیص کالا به ارائه خدمات بازرگانی در حوزه صادرات و واردات می‌پردازد. با ارائه تشریفات گمرکی به عنوان کارگزار گمرکی و حق العمل کار رسمی‌ گمرک به ترخیص کالا از گمرک‌ها می‌پردازد. خدمات بازرگانی از ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ایران و سامانه ثبتارش تا واردات کالا، خدمات کارت بازرگانی، اخذ معافیت‌های گمرکی، مجوز واردات کالا، مجوز استاندارد و استرداد حقوق و عوارض گمرکی در صادرات کالا در زمره‌ی خدمات بازرگانی کارا است.  شرکت ترخیص کالا و بازرگانی کارا علاوه بر خدمات ترخیص کالا با ارائه خدمات ترخیص با ارز مبادله‌ای و حواله یوان و تخصیص ارز مبادله‌ای، گشایش اعتبار اسنادی، بیمه بین المللی کالا و حمل و نقل بین‌المللی و خدمات حمل و ترخیص به شرکت‌های بازرگانی یاری می‌رساند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ترخیص کارا

شرکت بازرگانی و ترخیص کارا ، با شعب خود در چین ، ترکیه و اروپا در زمینه واردات و ترخیص کالا به ارائه خدمات بازرگانی به شرکت های بازرگانی صادرات و واردات می پردازد. با ارائه تشریفات گمرکی به عنوان کارگزار گمرکی و حق العمل کار رسمی گمرک به ترخیص کالا از گمرک ها می پردازد. خدمات بازرگانی از ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ایران و سامانه ثبتارش تا واردات کالا در زمره خدمات بازرگانی کارا می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار